Genoplivning af tændrør?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Genoplivning af tændrør?

#1 Indlæg af Jack »

Hey efter en del problemmer med megasquirt(dårlig motorgang) er mine sprit nye tændrør halv døde, ret svag gnist og kun 2 af dem der stadig vil gniste bare lidt. Det er kommet efter en del forsøg på justering af motoren. Er der nogen der har nogle tricks til og få liv i sådan nogle rør igen? Det er nærmest bare sorte nu.


(NGK BKR6-EP11)

Mvh JF
/Jack
Nissan 200sx S14a
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Snadblæse/glasblæse...

Alternativt stålbørste...
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#3 Indlæg af Jack »

Oki prøver lidt forsigtigt og sandblæse dem i morgen så.
Har hørt lidt om ngk rør kan finde på og lave en slags belægning hvis de har været druknet og derfor er svære og få liv i igen, nogen der kan bekræfte?
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Yep, har haft det samme problem med et sæt ngk, med en bil med en motorstyring der gav alt for meget benzin. Den ville ikke starte, men en tur med stålbørsten, så spiller det igen :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#5 Indlæg af Jack »

Oki ja kender jo godt det gamle trick med stålbørste, men var lige lidt forsigte nu de var helt nye og DYRE hehe
/Jack
Nissan 200sx S14a
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#6 Indlæg af Mads RR »

Brænd dem rene med gas/ilt


Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

sand/glas har det med at overså overfladen med bittesmå revner.

Revner=stresspunkter, og der den gerne vil knække porcelænet af. Ikke altid en god ide.

Dernæst kan du få "skudt" sandkorn fast imellem porcelæn og metal. Ikke heldigt, da det sted vil samle slagger.

Brænde dem rene er brugbart. Ilt/gas kan være lidt vildt, men med forsigtighed går det fint. Husk tændrør kan smelte ;-)

En propangasbrænder er mere skånsom, faktisk kan man klare sig med en stormlighter i en nødsituation ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Jeg plejer at købe nye, da det ikke er den store udskivning.
Efter jeg har fået liv i den med gas og ilt, hvilket ikke er så besværligt.
Dem med 3 eller 4 side elektroder smelter næsten umiddelbart.
Ellers er en varme luft pistol, af den kraftige udgave normalt nok til at få liv i et tændrør.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Har tit sandblæst tidligere - Der har aldrig været problemer.

Alternativt bruger jeg en stålbørste...
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

Morten VJ skrev:Jeg plejer at købe nye, da det ikke er den store udskivning.
Efter jeg har fået liv i den med gas og ilt, hvilket ikke er så besværligt.
Dem med 3 eller 4 side elektroder smelter næsten umiddelbart.
Ellers er en varme luft pistol, af den kraftige udgave normalt nok til at få liv i et tændrør.

MVH

Morten


så er jeg også nærig. mine koster 167kr/stk. og har også det problem med at de soder/kokser til efter lang tids pæn kørsel(det er nødvendigt med en bil der gerne går 9km/l og en benz pris på 10,5. det er ikke sjovt men en nødvendighed engang imellem)

men jeg har også brugt en stålbørste. det er sådan en lille en der er i et sæt fra harald mangeting. det er til dremmel. det fungere fint.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar