Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 22:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lige en lille sjat billeder fra weekenden...

http://www.stikiller.dk/kogerace2007

:)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Er det lovlig street race? Og hvornår afholdes det igen?? :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ja det er helt lovligt streetrace med politi tilladelse og det hele... Afholdes 1 gang om året.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Undskyld mig !!!

Men når jeg ser disse billeder så bekræfter det igen min værste anelser, DASU vil lægge navn og renome til alt for at forsøge at nappe kontrollen over det lovlige streetrace i Danmark.

Jeg tror aldrig at PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk ville være med til at arrangere lovligt streetrace på en sikkerhedsmæssig så vanvittig bane - men igen det står helt for min egen regning :!:

Ikke alene ser banen meget kort ud, men samtidig er den ved gud udstyret med dræbende lysmaster i hele sin længde, der er store anhængere og containere placeret i umiddelbar nærhed af banen, som samtidig er udstyret med automatisk "katapulter" i begge sider i form af grøfter.

Det er uanstændigt at en DASU klub vil lægge navn til den form for afvikling, når vi er rigtig mange der med næb og klær værner om sikkerhheden i forbindelse med lovlige streetrace arrangementer.

Jeg forventer ikke, at alle skal kunne stille med en flyveplads som f.eks. Holeby, Vandel, Lindtorp, Skive, Sindal og Aalborg - men at benytte en vejstrækning som den man ser på billederne er bare for uansvarligt efter min mening.

Husk på at der er mange modstandere af lovligt streetrace der bare går rundt og venter på at kunne sige "hvad sagde jeg", og der er bare ingen som helst grund til at give dem gode kort på hånden - og så ovenikøbet legaliseret som et DASU klub arrangement :(

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig, nu er det bedre end slet intet lovligt race. Du skulle se striben den pågældene dag, og denne weekend... Der sker næsten intet i forhold til hvad der pjeler at gøre... Og så er mission jo næsten godkendt... Racet er væk fra vejene...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Magnussen

Absolut tumps up for initiativet - det ved du også godt jeg mener.

Men der er med 100% sikkerhed betydelig bedre egnede arealer i nærheden af København - f.eks. KTI i Roskilde - Værløse osv. osv.

Husk på, at vi ligger og betaler op til 25.000 kr. for at leje en egnet bane, og så er det bare ikke godt nok at lave lovligt streetrace som en tro kopi at det ulovlige gaderæs - blot legaliseret gennem samarbejde med en DASU klub.

Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.

Sorry - at jeg er så hård i min dom, men det er i alles interesse at lovligt streetrace afvikles med optimalt hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed - hopper kæden af her så rammer det alle de seriøse arrangører - DASU eller ej.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
@ Magnussen
Absolut tumps up for initiativet - det ved du også godt jeg mener.

Yep ;)

Hartvig skrev:
Men der er med 100% sikkerhed betydelig bedre egnede arealer i nærheden af København - f.eks. KTI i Roskilde - Værløse osv. osv.

Kan ik bruges, Roskilde komunne vil ik tillade andet end glatbane kursus og manøvre bane længere på KTI. Så KTI er slut færdigt. Værløse har aldrig været en mulighed så vidt jeg ved...

Hartvig skrev:
Husk på, at vi ligger og betaler op til 25.000 kr. for at leje en egnet bane, og så er det bare ikke godt nok at lave lovligt streetrace som en tro kopi at det ulovlige gaderæs - blot legaliseret gennem samarbejde med en DASU klub.

Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.

Det gider jeg ik diskutere om, for det har jeg slet ik sat mig ind i, jeg var bare officel... Men ja kan da godt se at sikkerheds messigt er det ik det bedste.

Hartvig skrev:
Sorry - at jeg er så hård i min dom, men det er i alles interesse at lovligt streetrace afvikles med optimalt hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed - hopper kæden af her så rammer det alle de seriøse arrangører - DASU eller ej.

Det har du helt ret i...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Magnussen

Tak for din feedback og lad os så få vendt næsen i den rigtige retning og få arrangeret et super 402 meter lovligt streetrace på Sjælland i år eller næste år :D

Og husk så lige at der jo er 402 meter nede på Holeby igen den 1. september - der er faktisk ikke længere at køre derned, end det mange fynboer og jyder kører for at komme ud og køre lovligt og sikkert.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Hartvig skrev:
@ Magnussen

Tak for din feedback og lad os så få vendt næsen i den rigtige retning og få arrangeret et super 402 meter lovligt streetrace på Sjælland i år eller næste år :D

Og husk så lige at der jo er 402 meter nede på Holeby igen den 1. september - der er faktisk ikke længere at køre derned, end det mange fynboer og jyder kører for at komme ud og køre lovligt og sikkert.

/Hartvig

Hmm synes der er pænt langt til Holeby fra Fredericia :twisted:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
jaa der er da lidt vej. jeg har selv været der 2 gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time