Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 12:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Hej i kaffestuen...

Jeg er ved at bygge en gammel Ascona b op til 402 m.
Jeg vil gerne have at den bliver "forberedt" så godt så mulig til at køre temmelig hurtige tider. Men har været inde og kikke på dasu.dk og kunne ikke sådan lige finde reglsæt for Dragrace! er der nogen der kan hjælpe så jeg kan få lidt gonatlæsning. :)

-Amby

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

amby skrev:
Hej i kaffestuen...

Jeg er ved at bygge en gammel Ascona b op til 402 m.
Jeg vil gerne have at den bliver "forberedt" så godt så mulig til at køre temmelig hurtige tider. Men har været inde og kikke på dasu.dk og kunne ikke sådan lige finde reglsæt for Dragrace! er der nogen der kan hjælpe så jeg kan få lidt gonatlæsning. :)

-Amby

Så har du ikke kikket særligt godt

prøv under bane -> dragracing http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=221&menuid=3

det hedder reglement 8 http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=224&menuid=3

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/reglement_8_2007.pdf

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/klassereglement_dragracing_2007.pdf
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/reglement_for_streetrace_2007.pdf
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/regl_8_tillaeg_1_2007.pdf

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/regl_8_tillaeg_2_2007.pdf

og svenske
ET-reglementet från SBF: http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_ET.pdf

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hvad er temmlig hurtige tider i din verden?

Billede

Titel:
Junior Medlem

ae86 mange tak for hjælpen..!

ravnen... Ja.. det er vel 10 tider.. men om den kommer til at køre de tider de første 3-4 år er langt fra sikkert.. hurtige tider kommer vel "måske" sammen med erfaring.. men nu også for min egen safty..

Det er en 6 Liter AMC motor der er på vej i den, så lidt potientiale er der.. men hva der kommer til at ske kan jeg drømme om nu og se om jeg kan finde penge til hen af vejen.. !

-Amby

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det lyder som noget 4 link og fuldtbur agtigt noget, fint, men det der med 3-4 år glem det, du skal igang nu ellers når du det ikke til næste år.

Sig til hvis du skal have noget hjælp til at hive nogle stumper hjem.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Amby

En af de ting du skal overveje er om du vil køre dragrace eller lovligt streetrace...

Den helt store forskel er at i forbindelse med lovligt streetrace er det den generelle holdning, at man kun ønsker lovligt indregistrerede biler som deltagere. Man benytter ikke DASU reglement i forbindelse med lovligt streetrace, men derfor kan man sagtens opbygge sin bil efter deres anbefalinger.

Dragrace afvikles i DASU regi og der kan jeg anbefale dig at tage kontakt til f.eks. www.ndcd.dk som har godt styr på den del.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvis det er 10er tider der køres, så er det nok ikke streetrace der skal køres, medmindre at man har det fint med at bremse ved 150m "mærket"...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Ravnen

Vi har i dag ganske få streetbiler som kører tæt på 7 sekunder hvilket ca. svarer til en udgangshastighed på 250-300 km/t.

Men 10-12 sekunders streetbiler er ved at være ganske normalt. Dog skal man huske at alle seriøse streetrace arrangører har en meget grundig teknisk kontrol som sikrer at det kun er biler som er sikkerhedsmæssige forsvarlige der kommer på banen.

/Hartvig

Titel:
Junior Medlem

hej igen..

Hartvig.. det lyder fornuftig at starte ud med lovlig streetrace.. bliver det sikker også i starten.. det jeg villle var at være sikker på at jeg lavede bilen så den var "forholdsvis" klar til at køre med til dragrace i vandel eks.. så jeg f.eks. ikke skal til at skære eller svejse i et korroseri der er "nylavet"..

Ravnen.. Jeg vil ikke haste mig igennem projektet og lave alternative løsninger alle steder jeg røre bilen.. at desvære set for mange der tror man laver div. ting på 2 min. og så ligner der noget ens bedstemor kunne have lavet bedre... det er ikke fed.. Ting tager desvære den tid til tager.. og især mht til tuning..
:D

Karrossen er jo kommet op og hænge i et stativ jeg har lavet til den.. så er lige kommet ind fra at være igeng med at få alt undervognsbehandlig af den.. puha noget svineri.. :lol:
skal nok lige poste nogle billeder en gang i morgen hvis jeg får tid.

-Amby

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det jeg mener med at du skal skynde dig er at - nå ja det er jo nok nemmere at du får et af Ravenz 11 bud: Husk at dit projekt altid tager dobbelt så langt tid som du regner med, selvom at du regner med at det tager dobbelt så langt tid.

Mht. til om du skal bygge din bil til streetrace, eller til dragrace så er der jo som bekendt en væsentlig forskel i opbygning af bilen i denne forbindelse, bl.a. vedr. baghhjulsophæng m.v., og jeg vil mene at det nok er fornuftigt at tage en beslutning, hvis du mener det med 10'er tiderne altså, om at bygge efter disse tider fra starten af, dobbelt arbejde stinker, og tiden kunne bruges bedre på at få styr på detaljerne, dem der altid ender med at ødelægge en ræs weekend for dig. (jeg taler af erfaring)

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time