Gybsen skrev:
amby skrev:
Hejsa..
Jeg har da kørt nogle stykker ind på vejen nu.. virker udemærket.. ! Brug dine øre og den sunde fornuft, det kommer man temlig langt med. efter min mening..
-Amby
jo jo, det går da også udemærket med benzinen, men jeg ved ikke så meget om tænding, jeg har bare taget og generet et map med den konfigurator der er at finde her på powerpage og det virker da også fint, men har ingen anelse om det er ok eller om det er noget skidt...
Derfor ville jeg have et originalt map, så jeg er sikker på det er i orden... Men hvis du har lyst må du meget gerne hjælpe mig...
Thomas
Hvor sikker er du på de oplysninger du har fået ??
Hvis du er sikker på at de er rigtige kan du jo, selvom du ikke kender den ene skala, bruge det som en "rette-snor" for at se hvad producenten (Nissan) har henholdsvis advanceret og retaderet i deres tændingsmap
Nu skriver du at du ikke ved hvad revs/tp scale er men at du godt kan se hvilken af de 2 akser der er omdrejninger
Mon ikke det er den de kalder revs
og så er den skala du er i tvivl om selve tp scalaen som for mig ser ud som om det er en tp=throttle positions % scala der går fra 0= lukket gasspjæld og til 100= fuldt åbent (underligt nok går dit eksempel kun til 86 så alt over 86% åbent gasspjæld må anses for at være fuld gas i dit tændingsmap)
at dit signal ikke går fra 0 men 9% betyder sikkert ikke andet end at nissan har anset alt under 9% gasspjældsvinkel for at være lukket (set fra et belastnings sysnpunkt og i relation til din tænding)
Nu ved jeg ikke om sådanne SR20DET køre med vinge måler eller mapsensor men der må et eller andet sted være en korrektions faktor der tager forbehold for dit ladetryk (går udfra T'et i DET er for Turbo hvis vi følger Nissans retorik) og retadere/ advancere din tænding herefter (der er højest sandsyneligt også et map eller en rutine for en bankesensor (har lige kikket en gang til på din fil og der er en fane der hedder "Ignition Knock") , samt muligvis en rutine/map for noget temperatur korrektion)
Det kan da også være at det er en hidtil ukendt
Turbo
Pressure skala som er mappet fra 0,09bar over boost (bar relativ)og til 0,86bar
Men har du søgt efter noget information omkring det program han bruger "Dual Edit" det kunne jo være at der stod beskrevet hvad denne "tp scale" var