Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 15:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Hey gutter...

Jeg har fundet et program med de originale maps for lige netop min motor, så jeg vil gerne have tændings mappet ned i min MS...

Men når jeg kigger på mappet er der self RPM den ene vej, men den anden er der noget der hedder "revs/TP scale" som så vidt jeg har kunne forstå skulle være den tid dysserne er åbne, det kan læses i denne tråd..

http://www.sr20forum.com/rom-ecu-tuning ... ugh-2.html

billed af tændings map kan ses her:

http://peecee.dk/?id=62666

Mit ønske er så at få omregnet det "revs/TP scale" om til Kpa... Det snakker de også noget om i tråden, men jeg forstår det bare ikke helt...

Håber i kan hjælpe...

Takker

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Har ikke lige læst den anden tråd igennem.. men ville lige høre hvorfor du vil "overføre" det til ms... det er da bare ud på de danske landevej og køre det inde selv.. ellers er der jo ikke meget ide i at sætte ms på.. efter min mening..

-Amby

Titel:
Junior Medlem

amby skrev:
Har ikke lige læst den anden tråd igennem.. men ville lige høre hvorfor du vil "overføre" det til ms... det er da bare ud på de danske landevej og køre det inde selv.. ellers er der jo ikke meget ide i at sætte ms på.. efter min mening..

-Amby

hvordan vil du justere tændingen på vejen...? det er kun tænding jeg er ude efter da jeg ikke har noget at bruge det til...

Titel:
Junior Medlem

Hejsa..

Jeg har da kørt nogle stykker ind på vejen nu.. virker udemærket.. ! Brug dine øre og den sunde fornuft, det kommer man temlig langt med. efter min mening..

-Amby

Titel:
Junior Medlem

amby skrev:
Hejsa..

Jeg har da kørt nogle stykker ind på vejen nu.. virker udemærket.. ! Brug dine øre og den sunde fornuft, det kommer man temlig langt med. efter min mening..

-Amby

jo jo, det går da også udemærket med benzinen, men jeg ved ikke så meget om tænding, jeg har bare taget og generet et map med den konfigurator der er at finde her på powerpage og det virker da også fint, men har ingen anelse om det er ok eller om det er noget skidt...

Derfor ville jeg have et originalt map, så jeg er sikker på det er i orden... Men hvis du har lyst må du meget gerne hjælpe mig... :D

Thomas

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Gybsen skrev:
amby skrev:
Hejsa..

-Amby

jo jo, det går da også udemærket med benzinen, men jeg ved ikke så meget om tænding, jeg har bare taget og generet et map med den konfigurator der er at finde her på powerpage og det virker da også fint, men har ingen anelse om det er ok eller om det er noget skidt...

Derfor ville jeg have et originalt map, så jeg er sikker på det er i orden... Men hvis du har lyst må du meget gerne hjælpe mig... :D

Thomas

Hvor sikker er du på de oplysninger du har fået ??

Hvis du er sikker på at de er rigtige kan du jo, selvom du ikke kender den ene skala, bruge det som en "rette-snor" for at se hvad producenten (Nissan) har henholdsvis advanceret og retaderet i deres tændingsmap

Nu skriver du at du ikke ved hvad revs/tp scale er men at du godt kan se hvilken af de 2 akser der er omdrejninger

Mon ikke det er den de kalder revs :wink:
og så er den skala du er i tvivl om selve tp scalaen som for mig ser ud som om det er en tp=throttle positions % scala der går fra 0= lukket gasspjæld og til 100= fuldt åbent (underligt nok går dit eksempel kun til 86 så alt over 86% åbent gasspjæld må anses for at være fuld gas i dit tændingsmap)
at dit signal ikke går fra 0 men 9% betyder sikkert ikke andet end at nissan har anset alt under 9% gasspjældsvinkel for at være lukket (set fra et belastnings sysnpunkt og i relation til din tænding)

Nu ved jeg ikke om sådanne SR20DET køre med vinge måler eller mapsensor men der må et eller andet sted være en korrektions faktor der tager forbehold for dit ladetryk (går udfra T'et i DET er for Turbo hvis vi følger Nissans retorik) og retadere/ advancere din tænding herefter (der er højest sandsyneligt også et map eller en rutine for en bankesensor (har lige kikket en gang til på din fil og der er en fane der hedder "Ignition Knock") , samt muligvis en rutine/map for noget temperatur korrektion)

Det kan da også være at det er en hidtil ukendt Turbo Pressure skala som er mappet fra 0,09bar over boost (bar relativ)og til 0,86bar

Men har du søgt efter noget information omkring det program han bruger "Dual Edit" det kunne jo være at der stod beskrevet hvad denne "tp scale" var

Titel:
Junior Medlem

Jeg har søgt nætte rundt (det jeg nu kunne) og har ikke kunne finde noget... Men i den tråd jeg har linket til, sankker de om at det er Det vi kalder for PW altså den tid dysserne er åbne, men jeg kan bare ikke få det til at hænge sammen....

Hvis du har tid og er god til engelsk, så prøv at læse noget at det indlæg jeg har linket til, det kunne være du forstår lidt mere af det end mig :D

Takker

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Uden at have læst tråden tror jeg at PW står for Puls Width (modulation) PWM, og er blandt andet den ene måde en vems styrebox (eller ms) kan styre lavohms indsprøjtningsdyser.. det bliver her brugt som en spændings regulator

Princippet er lidt lige som hvis du har en vandhane som kun har 2 indstillinger, helt lukket og fuldt åben.. hvis du er hurtig nok til at åbne og lukke for hanen kan du styre den mængde af vand der kommer ud af hanen (ved indsprøjtnings-dyse-styring foregår det så hurtigt at dysen ikke når at lukke)

Hastigheden hvormed du åbner og lukker er det der kaldes frekvens (svingninger eller cycles pr sekundt)
En lav frekvens lukker mere igennem end en høj

Ved pulsbrede modulation, snarker man om hvor meget af kurven (preioden) der er aktiv, dens dutycycle og det er ofte opgivet i %, dvs at ved 10% er "hanen" åben/tændt/on i 10% af perionden

der er en bedre forklaring af PWM her som også fortæller lidt om fordelene :coffee: -> http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-width_modulation

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time