RSV skrev:
@Hartvig
Lige for at visualisere at jeg mener at du angriber arrangementet i Køge, har jeg kopieret uddrag fra dine indlæg.
Indlæg 1
Men når jeg ser disse billeder så bekræfter det igen min værste anelser, DASU vil lægge navn og renome til alt for at forsøge at nappe kontrollen over det lovlige streetrace i Danmark.
Jeg tror aldrig at PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk ville være med til at arrangere lovligt streetrace på en sikkerhedsmæssig så vanvittig bane - men igen det står helt for min egen regning
Det er uanstændigt at en DASU klub vil lægge navn til den form for afvikling, når vi er rigtig mange der med næb og klær værner om sikkerhheden i forbindelse med lovlige streetrace arrangementer.
Du er dælme snart nødt til at forstå og læse mit indlæg i den rette sammenhæng ellers opgiver jeg denne diskussion
Ovenstående kritik gik specifikt på at jeg fandt, og stadigvæk finder, banen i Køge uansvarlig til anvendelse ved 201/402 meter streetrace. Desværre er billederne nu fjernet - men prøv selv at se billeder på nettet fra lovlige streetrace arrangementer - så ser du altså ikke en bane med metallygtepæle og dybe grøfter.
At arrangementet så samtidig er lavet af en DASU klub og med dermed med DASU's arrangementsgodkendelse, gør ikke sagen bedre - og bekræfter overfor mig, at DASU forsat kun er på en medlemsjagt hvor man netop tillader sig at se stort på sikkerheden. Dette er min holdning og det gider jeg simpelthen ikke diskuttere mere - fair nok nok hvis du har en anden mening.
Slut på svar om indlæg 1Citat:
Indlæg 2
Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.
Sorry - at jeg er så hård i min dom, men det er i alles interesse at lovligt streetrace afvikles med optimalt hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed - hopper kæden af her så rammer det alle de seriøse arrangører - DASU eller ej.
Når jeg læser disse indlæg, læser jeg at du i indlæg 1 starter med at angribe DASU og beskylde dem for at ville nappe kontrollen over lovligt streetrace i danmark, herefter bruger du så ”sikkerheden” som argument.
Når du angriber DASU og klubben KOA bruger du som argument (PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk) værner om sikkerheden med næb og klør underforstået at det gør KOA ikke. Herefter angriber du KOA i dit indlæg 2 (Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.)
Når du så undskylder og afsiger din dom, bruger du igen sikkerheden som argument(hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed)
Det som jeg får galt i halsen i dine indlæg er, du har vurderet arrangementet udfra nogle billeder, du kritisere et arrangement som du ikke selv har deltaget i, du bruger ”sikkerheden” som argument for din kritik og synspunkter, samtidig skal du selv deltage i afviklingen af et andet Race, hvor man tilsidesætter simple sikkerhedsregler som f.eks. brugen af styrthjelm, samtidig opfordre man til ”kom med hvad i har” blot det har nummerplader på, og så kalder vi det streetrace.
Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger f.eks. kr. 25.000 på at leje en flyveplads for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet
Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger f.eks. kr. 15.000 på at lave beton autoværn og afspæringer for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet
Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger f.eks. kr. 8.000 på at leje læge og ambulance for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet
Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger penge på at leje radioudstyr for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet
Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger tid, penge og masser af energi på at skaffe officials, tekniske kontrollører osv. osv. for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet
Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger masser af tid på at udarbejde regler, afholde førermøder og i det hele taget altid har optimalt fokus på deltagerne og tilskuernes sikkerhed, uden hensyntagen til økonomien, så må du da kunne forstå argumentet om - har man ikke råd så skal man hellere lade værre

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger arrangerer lovlige streetrace arrangementer, så gør vi det i henhold til gældende dansk lovgivning. Denne lovgivning stiller ikke krav om brug af hjelm (uanset hvor relevant det er) og derfor vælger vi at lade det være frivilligt - føler jeg gentager mig selv i en uendelighed på dette punkt

Citat:
Jeg undres over at en som sætter sikkerheden så højt som du, overhovedet kan acceptere deltagelsen i afviklingen af et sådan sikkerhedsmangelfuldt Arrangement, hvor man tilsidesætter internationale regeler, dette kan jeg kun tilskrive din egen økonomiske interesse i arrangementet.
Hvad er det du konkret finder sikkerhedsmæssigt uansvarligt ved arrangementet i Sindal - altså udover gentagelsen omkring tvungen brug af hjelm
Den bemærkning om, at jeg skulle sætte økonomisk vinding over hensynet til sikkerheden - er bare så plat og uovervejet - og gennemsyret af at du ikke kender mig

Jeg kan garantere dig for, at selv i de situationer og hvor vi ikke selv er arrangører, vil vi til enhver tid hellere vende om og miste en dagsløn, end at deltage i et arrangement hvor vi vurderer at sikkerheden er uforsvarlig
Citat:
Jeg vil retfærdigvis sige at bruger man en flyveplads som racerbane, så har man bedre kår end dem som må bruge en offentlig vej ingen tvivl om det,
Jubel - endelig noget vi kan blive 100% enige om
Citat:
men når det er sagt vil jeg så også sige når man laver et lille arrangement som det i køge hvor man køre en lille 201meter, så er det lige netop det man kalder det, et lovligt streetrace, afholdt hovedsagligt for at trække de lokale unge til, så de kan få dystet om hvem af dem som er hurtigst.
Der findes ikke i min begrebsverden en "lille" streetracebane - der findes kun sikkerhedsmæssig forsvarlige baner og intet andet - og banen i Køge vil jeg fortsat ikke putte i den kategori - slut finale
/Hartvig