Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 16:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: østjylland, horsens
jeg står og mangler nogle rust fri 2½" V-band flange sæt til et udstødnings projekt.

hvor kan man få dem til den rigtige pris?
har i nogen liggende?

gode ideer er velkomne.

jeg ved godt det ikk er noget man for kastet i nakken, men de priser jeg finder på dem er noget dyre synes jeg når man evt skal bruge et par stykker.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
købte min ved turbo dk og den kostede kassen.

det er alm mejerirør's samlinger blot de her har fjernet gummipakningen.

hvad de fleste glemmer at skrive er at du selv skal lave en tætningsring i jern eller hvad du nu har ;)

jeg er lige med på en lytter da jeg også selv kunne bruge et par stykker mere.

brüel i hjørring har dem ikke og kan ikke bestille dem hjem. ved der findes et firma i dk der handler med special produkter til mejeriindustrien så det er nok den vej vi skal.

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: østjylland, horsens
tænkte på om der var nogle smede firmaer der brugte dem hvor man evt kunne købe dem igennem måske.?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det billigste sted jeg har set dem er ved www.turbomotor.dk 80 kr. pr stk.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
billigt men kan ikke helt se billedet af dem har nemlig stødt på en type der bare slet ikke duede !

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:
billigt men kan ikke helt se billedet af dem har nemlig stødt på en type der bare slet ikke duede !

Og den type er den før omtalte mejerirørsudgave som IKKE er at sammenligen med V-band løsningen

Har selv været på mejerirørs metoden og kan IKKE anbefale den til andet end mejeriprodukter

rettelse -> så lige at ovenstående kunne tolkes som om det er mejerrørsudgaven www.turbomotor.dk sælger og det er ikke tilfældet, jeg har lige været inde at se hans produkter og det er så vidt jeg kan se de rigtige v-clamps og prisen er ikke 80kr men 35kr (så ikke om det var inkl eller eks. moms)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Øhh lige en spørger? hvor bruger i de v-clams?

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ae86 skrev:
grydesvamp skrev:

Og den type er den før omtalte mejerirørsudgave som IKKE er at sammenligen med V-band løsningen

Har selv været på mejerirørs metoden og kan IKKE anbefale den til andet end mejeriprodukter

rettelse -> så lige at ovenstående kunne tolkes som om det er mejerrørsudgaven www.turbomotor.dk sælger og det er ikke tilfældet, jeg har lige været inde at se hans produkter og det er så vidt jeg kan se de rigtige v-clamps og prisen er ikke 80kr men 35kr (så ikke om det var inkl eller eks. moms)

Du bliver nødt til at foklare dig, hvad er forskellen på de v-band samlinger som turbomotor fører og "mejerirørs metoden", jeg kan oplyse dig at de clamps på billederne som der vises på turbomotors hjemmeside er lavet til "mejerirørs" clampskraver, der hvor der kan være nogle forskelle er i vinklerene på inderringene men princippet er det samme, de clamps der normalt bliver solgt (over hele verden) er normalt med de rigtige vinkler.
Hvis du mener at problemet ligger i at folk normalt kun kan få fat i de kraftige samlinger så tja, de er ikke optimale at bruge pga. vægt og det faktum at de ikke kan spændes helt til om clampskraverene da det er meningen at der også skal være plads til en pakning, dette kan dog løses med en fil eller lign., en anden løsning er at bruge light bespændinger som er 2 løse halvdele med unbrako skruer disse er gode at bruge men sværere at få fat i, da det efter mit vidnene kun er Alfa Laval/LKM der fører dem, og så er der flere varianter af dem turbomotor sælger, selv bruger jeg nogle med en form for snaplås så de hurtigere kan afmonteres.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
ae86 skrev:
grydesvamp skrev:

Du bliver nødt til at foklare dig, hvad er forskellen på de v-band samlinger som turbomotor fører og "mejerirørs metoden", jeg kan oplyse dig at de clamps på billederne som der vises på turbomotors hjemmeside er lavet til "mejerirørs" clampskraver, der hvor der kan være nogle forskelle er i vinklerene på inderringene men princippet er det samme, de clamps der normalt bliver solgt (over hele verden) er normalt med de rigtige vinkler.
Hvis du mener at problemet ligger i at folk normalt kun kan få fat i de kraftige samlinger så tja, de er ikke optimale at bruge pga. vægt og det faktum at de ikke kan spændes helt til om clampskraverene da det er meningen at der også skal være plads til en pakning, dette kan dog løses med en fil eller lign., en anden løsning er at bruge light bespændinger som er 2 løse halvdele med unbrako skruer disse er gode at bruge men sværere at få fat i, da det efter mit vidnene kun er Alfa Laval/LKM der fører dem, og så er der flere varianter af dem turbomotor sælger, selv bruger jeg nogle med en form for snaplås så de hurtigere kan afmonteres.

Ok jeg kan se at der er andre mejerirørs typer, og det tyder på at du ved hvad du taler om.. men de mejerirørs samlinger jeg fik til min udstødning i 2½" var 2 dele der var hægslet i den ene side, de var i en ret tyk støbt rustfri kvalitet og med en hvid teflon pakning, som selv om jeg blev gjort opmærksom på at de kunne tåle meget varme, smeltede helt ude ved den bagerste potte (jeg havde selv lavet en ny pakning til de 2 der sad højere upstreams mod motoren)

til at samle de 2 dele var en gevindstang som var sat fast til den ene del af åget med en split, og når den anden del blev klemt sammen over de 2 flanger der var med og som jo var svejst på hver sit rør som clamben skulle samle, kunne man vippe dette gevindsstangsstykke ind i en gaffel/slidse i den anden del af åget og så spænde dem sammen med den finger gevindmørtik der fulgte med (som jeg erstattede at 2 møtrikker der blev spændt kontra)

håber du kan få mening ud af ovenstående

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

her er et par billeder der minder lidt om dem jeg fik

Billede

Billede

Billede

dem jeg fik minder mest om selve clampen i midten fra det miderste billedet med "finger" skruen fra det øverste billedet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time