Ravnen skrev:
ae86 skrev:
grydesvamp skrev:
billigt men kan ikke helt se billedet af dem har nemlig stødt på en type der bare slet ikke duede !
Og den type er den før omtalte mejerirørsudgave som IKKE er at sammenligen med V-band løsningen
Har selv været på mejerirørs metoden og kan IKKE anbefale den til andet end mejeriprodukter
rettelse -> så lige at ovenstående kunne tolkes som om det er mejerrørsudgaven
www.turbomotor.dk sælger og det er ikke tilfældet, jeg har lige været inde at se hans produkter og det er så vidt jeg kan se de rigtige v-clamps og prisen er ikke 80kr men 35kr (så ikke om det var inkl eller eks. moms)
Du bliver nødt til at foklare dig, hvad er forskellen på de v-band samlinger som turbomotor fører og "mejerirørs metoden", jeg kan oplyse dig at de clamps på billederne som der vises på turbomotors hjemmeside er lavet til "mejerirørs" clampskraver, der hvor der kan være nogle forskelle er i vinklerene på inderringene men princippet er det samme, de clamps der normalt bliver solgt (over hele verden) er normalt med de rigtige vinkler.
Hvis du mener at problemet ligger i at folk normalt kun kan få fat i de kraftige samlinger så tja, de er ikke optimale at bruge pga. vægt og det faktum at de ikke kan spændes helt til om clampskraverene da det er meningen at der også skal være plads til en pakning, dette kan dog løses med en fil eller lign., en anden løsning er at bruge light bespændinger som er 2 løse halvdele med unbrako skruer disse er gode at bruge men sværere at få fat i, da det efter mit vidnene kun er Alfa Laval/LKM der fører dem, og så er der flere varianter af dem turbomotor sælger, selv bruger jeg nogle med en form for snaplås så de hurtigere kan afmonteres.
Ok jeg kan se at der er andre mejerirørs typer, og det tyder på at du ved hvad du taler om.. men de mejerirørs samlinger jeg fik til min udstødning i 2½" var 2 dele der var hægslet i den ene side, de var i en ret tyk støbt rustfri kvalitet og med en hvid teflon pakning, som selv om jeg blev gjort opmærksom på at de kunne tåle meget varme, smeltede helt ude ved den bagerste potte (jeg havde selv lavet en ny pakning til de 2 der sad højere upstreams mod motoren)
til at samle de 2 dele var en gevindstang som var sat fast til den ene del af åget med en split, og når den anden del blev klemt sammen over de 2 flanger der var med og som jo var svejst på hver sit rør som clamben skulle samle, kunne man vippe dette gevindsstangsstykke ind i en gaffel/slidse i den anden del af åget og så spænde dem sammen med den finger gevindmørtik der fulgte med (som jeg erstattede at 2 møtrikker der blev spændt kontra)
håber du kan få mening ud af ovenstående