Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 21:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ravnen skrev:
Ravnen skrev:
grydesvamp skrev:
ravn: og hvad koster de banditter så i fx 2,5" rustfri?

De koster ikke gratis, som udgangs punkt koster de 650 incl moms, afhængig af kursen, og så er der lige det med fragt.. så hvis der skal tages nogle hjem så skal vi op nogle stykker der skal bruge dem, det vil være billigere at købe de normale (og omstændige) hos Turbomotor..

Ved ikke hvad du mener med omstændig.
Dem du snakker om skal du bare lige køre lidt imod, så er de utæt.
Dem turbomotor har, passer uden på rør, så lader du lige den ene gå 2mm ind i anden flange, så er det tæt, og modstandig dygtig overfor små påkørseler..

Påkørsler??? hvad snakker manden om, du må forklare dig lidt Finn jeg forstår dig ikke, det jeg mener med omstændig er at hvis der ikke er snaplås på clampen så skal den skilles helt ad for at få den af (du ved dimser og møtrikker over det hele imens du holder 2 m udstødning i den anden hånd), og hvis de to skiver som jeg ser på billederne fra Turbomotor er en form for clampskraver så siger jeg held og lykke med at svejse lortet sammen, mht. påkørsler så er udstødningen ikke lavet ordentligt hvis den går i jorden...

Nu har jeg ikke brug for pille udstødning af i tide og utide, noget helt andet er, sådan en ARLA clamps i 3" er SATME stor, ikke ret mange biler kan have plads til den...
Med hensyn til svejse krave, det er nu nemt at svejse..

Det med de andre bliver nemt utæt, er ikke min egen erfaring, men en kammerat.Og ja noget lort når det skraber lidt imod engang imellem..
Men alt sammen smag og behag, folk køber vel som de lyster...

ahh så stor er den clamp nu heller ikke! og ja de kan rasle lidt fra hinanden men efterspænding er en god ting! evt en udskiftning af fingerskrue til låsemøtrik.

grunden til at vi bruger clamps er at fx min turbo skal være nem at pille af og jeg derfor har lavet en flance med v-band. hvis udstødningen alligevel ikke skal pilles af igen ser jeg ingen grund til at lave det med v-bånds samlinger da de som sagt ikke er helt billige!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
I gør ondt på mig al den snak om at lortet bare skal møges sammen fordi det aldrig skal skilles ad mere nogen sinde, hvad fanden er det for noget polsk pølsesnak, hvis man lige har brugt 3000-5000 kr på fine rustfrie bøj, rør og potter så er det sku da ikke skade at bruge lidt ekstra på en ordentlig samling eller to, og nej de bliver ikke utætte, det er noget ævl, ved ikke hvor i har det fra, med mindre en smart sælger har solgt jer de dyre tunge "ægte" mejeri clamps som kræver pakning og som ikke er blevet modificeret til at køre uden pakning og med lockwire men hvem bruger dem når man kan få light bespændinger billigere, eller endnu bedre de rigtige V-band clamps, en klog mand (lidt klogere end en Chimpanse) placerer selfølgelig sin clampssamling tæt på en potte, så er det potten der går i jorden først og ikke samlingen, DOH!

Billede

tv. light bespænding / midt. kraftig mejeri clamp / th. Ravnens foretrukne V-band clamp m. snaplås

Billede

Titel:
Mester Medlem

Den til højre ligner godt nok meget dem fra turbomotor ? hvad er forskellen?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Den til højre ligner godt nok meget dem fra turbomotor ? hvad er forskellen?

Snaplåsen, når du har løsnet clampen vipper man låsen op og så kan clampen afmonteres/flyttes nemt, det er rent ræs kræs, ikke noget med møtrikker man taber imens man holder udstødning m.m. (det er et temperaments spørgsmål) og dem fra turbomotor er jo billige - som alt jo skal være herinde på dette forum, desværre må man næsten sige, for når alt skal være det billigste kineser thansen skrammel så er der jo ingen der oplever hvor mange fede dimser der findes til ens projekter, man gider simpelthen ikke som værksted at investere i at tage disse stumper hjem fra udlandet, tag bare Wiggins clamps f.eks, überclampen over dem alle, hvis folk hørte hvad de kostede ville man blive stenet!

Evolutionen går desværre den forkerte vej her i Danmark efter min mening.

Billede

Titel: Delt emne
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Emnet er blevet delt og resten af diskussionen kan findes i kaffestuen
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=18846

skevet på vegne af
Allen 86.

for lige at få be/afkræftet noget i denne tråd, så vender jeg lige tilbage til de v-band clamps.

dem som fx. Nordicturbo.dk, JVK-tuning.dk og Turbomotor.dk.

Er det nogen der skal bruges pakninger til.

jeg havde regnet med at købe sådan nogle som dem Nordicturbo.dk sælger, de ser for mig ud til at være rigtig go kvalitet,, men hvis man bare skal have en 2-3 stykker af dem så løber det sku hurtigt op synes jeg. det skal være ordenlige prodikter men gør ikk noget det lidt billiger end dem til 650kr.

jeg synes os prisen på dem Turbomotor.dk sælger virker skræmmende lav, og det er der jeg bliver mistroisk om de er egnet til det jeg skal bruge dem til osv.. altså om det er forbilligt!?

men jeg skal bruge nogen, og jeg synes at de dyre er fede, kan godt lide kram, men vil ikk ligge 2000kr for bare 3 sæt clamps. tager ikk normalt det billigste men til den pris bliver lysten til at finde noget der er bare lidt billiger stor.

havde så en ide om at måske kunne finde nogen andre steder end ved tunings shops for det kunne jo være de var kundstig højer ved disse . så tænkte jeg på smede forretninger da det måtte være i det erhverv man brugte dem, og så kunne købe ved dem istedet for.

noget andet er, hvordan kan man se om de kraver er til udstødnings brug eller om de er til o-ringe/pakninger? (fx dem jeg har postet billeder af på første side)

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: østjylland, horsens
for at der ingen misforståelser skal være skriver jeg dette igen, sorry.

for lige at få be/afkræftet noget i denne tråd, så vender jeg lige tilbage til de v-band clamps.

jeg havde regnet med at købe sådan nogle som dem Nordicturbo.dk sælger, de ser for mig ud til at være rigtig go kvalitet,, men hvis man bare skal have en 2-3 stykker af dem så løber det sku hurtigt op synes jeg. det skal være ordenlige prodikter men gør ikk noget det lidt billiger end dem til 650kr.

jeg synes os prisen på dem Turbomotor.dk sælger virker skræmmende lav, og det er der jeg bliver mistroisk om de er egnet til det jeg skal bruge dem til osv.. altså om det er forbilligt!?

men jeg skal bruge nogen, og jeg synes at de dyre er fede, kan godt lide kram, men vil ikk ligge 2000kr for bare 3 sæt clamps. tager ikk normalt det billigste men til den pris bliver lysten til at finde noget der er bare lidt billiger stor.

havde så en ide om at måske kunne finde nogen andre steder end ved tunings shops for det kunne jo være de var kundstig højer ved disse . så tænkte jeg på smede forretninger da det måtte være i det erhverv man brugte dem, og så kunne købe ved dem istedet for.

noget andet er, hvordan kan man se om de kraver er til udstødnings brug eller om de er til o-ringe/pakninger? (fx dem jeg har postet billeder af på første side)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

allan_84 skrev:
for at der ingen misforståelser skal være skriver jeg dette igen, sorry.

Jeg kan ikke se om de clamps som turbomotor sælger er komplette, der er ihvertfald det første du skal sikre dig, dvs. incl clampskraver med ca. 20mm rørstump.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg undersøgt sagen med de clampskraver, dem som turbomotor ligger inde med er som jeg kan se det den gamle type man ikke bruger mere, de kræver at man saver rørenderene HELT lige over elleres bliver de ikke tætte når man svejser dem, og jeg kunne også forestille mig at svejsningen kunne komme til at flække med tiden, men de er billige...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg har købt et par stykker ved turbomotor og ja det er den krafige model og ja vingemøtrikken kan løsne sig med tiden, men fleancerne er med 20mm rør og de fejler intet, eneste problem i mine øjne var at rene lige glemte at fortælle at man selv skal lave en tætningsring til at ligge i den rille hvor gummipakningen normalt ligger.

jeg kan fint leve med den løsning men hvor pokker finder jeg flere flancer ? spændbånd har jeg nok af men nye flancer er ikke lige at få fat på!

Titel:
Mester Medlem

Er det ikke ved TURBODK du har købt dem ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time