Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2007, 16:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Ud fra et "ræs" mæssigt synspunkt er årsagen åbenlys, og det forklarer vel også hvorfor at man ville vælge at gøre det på en gadebil, nogle styler "externt" og nogle styler "internt", desuden stinker de lorte flanger for vildt af nemt sluppet over thansen perlestens mekaniker skod løsning!

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2007, 16:37 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ravnen skrev:
Ud fra et "ræs" mæssigt synspunkt er årsagen åbenlys, og det forklarer vel også hvorfor at man ville vælge at gøre det på en gadebil, nogle styler "externt" og nogle styler "internt", desuden stinker de lorte flanger for vildt af nemt sluppet over thansen perlestens mekaniker skod løsning!


Ah, så det du siger er, at det er rent show ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2007, 16:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2004, 22:11
Indlæg: 53
Geografisk sted: østjylland, horsens
John Sahl skrev:
Jeg kan godt se at de ser farligt fine ud de samlinger der, men hvad er der galt med at bruge 3-kant-flangerne fra eksempelvis www.scanturbo.dk ?

Så uoverskueligt er det trods alt ikke at løsne 3 bolte/møtrikker pr. samling ;-)

.


Grunden til at jeg vil bruge dem er at man med v-bands clamps kan noget som man ikke kan med boltede flanger..

hvis udstødningen kommer til at hænge lidt skæv pga varme eller stød fra genstande eller lignende så kan man stadig tilpasse rør forløbet lidt, ved at lysne dem i samlingen og så dreje lidt på røret.

plus de ser røv fede ud og efter hvad jeg har hørt er de nemme at få tætte. hvilket jeg har lidt problemer med de samlinger jeg har på mit nu værende rustfri udstødning.

_________________
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2007, 17:00 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
allan_84 skrev:
Grunden til at jeg vil bruge dem er at man med v-bands clamps kan noget som man ikke kan med boltede flanger..

hvis udstødningen kommer til at hænge lidt skæv pga varme eller stød fra genstande eller lignende så kan man stadig tilpasse rør forløbet lidt, ved at lysne dem i samlingen og så dreje lidt på røret.


Tak for oplysningen, er der flere med gode grunde? På den udstødning der sidder på min bil er der dog ingen problemer med ovenstående, selv om der er brugt 3-kant-flangerne, men jeg kan da sagtens se at det måske er værd at overveje til fremtidig brug.

Er der nogen som har lidt billeder af systemer, der er bygget op med v-band clamps?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2007, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Her..
Forrør til Porche 944 turbo
Billede

Manifold og forrør til Uno turbo
Billede

Udstødning til Alfa
Billede

Udstødning til Peugeot 206, dobbel afgang
Billede
Billede

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 13:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
så er der nogle styk priser incl Moms på clamps kraver:

2" 88,-
2,5" 105,60
3" 125,40

Et komplet sæt med de kraftige bespændinger ligger på 352,- i 2.5"
og en løs light bespænding ligger på ca. 100,-

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 20:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2004, 22:11
Indlæg: 53
Geografisk sted: østjylland, horsens
Ravnen skrev:
så er der nogle styk priser incl Moms på clamps kraver:

2" 88,-
2,5" 105,60
3" 125,40

Et komplet sæt med de kraftige bespændinger ligger på 352,- i 2.5"
og en løs light bespænding ligger på ca. 100,-


det vil sige jeg kan kun få kraverne??

du kan ikk få de v-band spændebånds ting??

det jeg skal bruge er følgende sæt:
2*kraver (se billed)
og et rigtig v-band spænde bånd. (se billed)

ikk de kraftige dimser med finger skrue, heller ikk light bespænding,, men det der er på billed der -->
Billede

de kraver du har er det med "han/hun" ligesom på det billed der ovenfor?

_________________
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team