Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 17:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Som det kan læses på side 5 i det seneste referat fra DASU's betyrelse, så er der forhandlinger med Forlaget Benjamin (kendt som arrangør af bl.a. DHB) om en streetrace serie i 2008.

Dette kan kun være endnu en opfordring til, at alle som brænder for den frie og uafhængige streetrace sport snart mødes og får stiftet en landsforening, der kan varetage vores interesser, uden det hele skal drukne i sprut og patter.

Lad dette være opfordringen :!:

Side 5 kan læses her http://www.racetiming.dk/download/dasu06-2007-5.pdf

Skulle du eller din klub/forening være interesseret i et samarbejde, så send mig en mail til hhs@streetracing.dk

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

i samme referat kan læses at DASU afslog at sælge endaglicenser til samme pris (lave) til NDCD, som den det var muligt for BENJAMIN at købe dem til!
NDCD er en gammel DASU klub.
BENJAMIN er ? måske en mere seriøs.....?? samarbejdspartner???..... ja hvem ved hvad fanden grunden$$$$ kan være. man undres. MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Søren

Jeg håber jeg forstår dig rigtigt - nemlig at du også finder DASU's opførsel i forhold til streetracerne besynderlig ?

Hvorvidt NDCD er en mindre seriøs partner end Benjamin, vil jeg lade andre bedømme, men som du selv skriver - NDCD er trods alt en DASU klub :roll:

Men som sagt - jeg håber vi kan finde sammen i en slags paraply organisation, før vi evt. bliver løbet over ende af en DASU/Benjamin konstellation - eller måske jeg bare ser spøgelser ?

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hartvig jeg mener ikke at du ser spøgelser, og jeg mener også at det er på tide at de forskellige arrangører dropper attituden over for hinanden, lægger gamle og igangværende uoverensstemmelser bag sig, og ser at få smøget ærmerene op inden det er for sent.
De forskellige mennesker der har noget med det her at gøre er ikke længere end et telefon opkald væk...
Det ultimative resultat ville være en uafhængig alternativ organisation til DASU og Benjamin m.f.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
Hartvig jeg mener ikke at du ser spøgelser, og jeg mener også at det er på tide at de forskellige arrangører dropper attituden over for hinanden, lægger gamle og igangværende uoverensstemmelser bag sig, og ser at få smøget ærmerene op inden det er for sent.
De forskellige mennesker der har noget med det her at gøre er ikke længere end et telefon opkald væk...
Det ultimative resultat ville være en uafhængig alternativ organisation til DASU og Benjamin m.f.

x 100

/Hartvig

Titel:
Moderator

Hvor mange af de forskellige "uafhængige" aktører er reelt indblandet i DASU/Benjamin?
Det er nok spørgsmål nummer1.

Det er desuden ikke andet end få måneder siden at DASU gjorde en del krumspring for at stikke mest mulig kæp i hjulet på DHB, og nu er de nærmest blevet gift. Hvad pokker skulle der til for at de tog den drejning??

Jeg ville slå koldt vand i blodet. Benjamin måler sig selv på omsætning. Racet er ikke noget primært mål, og der har aldrigt været tvivl om at de er "benhårde forretningsmænd". Er de virkeligt istand til at løfte den opgave der ligger i at afholde et DHB som en DASU serie, når de i løbet af de sidste mange år har nægtet at tage stilling til definitionen på deres deltagerbiler? Det har altid været sådan at ham der bøjede reglementet mest, også vandt.

Omvendt har Benjamin så meget magt over DASU at løbsledere m.v. udtaler, på dagen; "det er ude af mine hænder", hvilket gør en nøgleperson til kransekagefigur.

Skal vi være bange? ja/nej, måske, hvem ved.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Mig bekendt blev Streetracing.dk, Legal Streetrace og de nye Skive folk "tilbudt" at deltage i en pre-kvalifikation til sidste års DHB.

Hvorvidt Blackrace også fik tilbudet har jeg aldrig fået bekræftet ?

402meter.dk er først kommet på banen i foråret 2007 og har derfor slet ikke været involveret endnu. Men det er dygtige folk der står bag denne arrangør og derfor tæller de naturligvis med.

/Hartvig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg har lige fået at vide at Legal-Streetrace heller ikke har alle godkendelser iorden... :shock: Men venter lige med at skrive mere, da Jeg gerne vil ud og køre i weekenden :gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ HSJ

Jeg er ikke helt sikker på hvad det indlæg har at gøre med denne tråd hvor vi snakker om DASU/Benjamin vs. de kendte streetrace arrangører ?

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time