Det sjove ved dette er så at når dem der ved hvad der foregår i kulisserne så reelt reagerer, serverer det hele på et sølvfad, bogstaveligt talt, så sker der ligepræcist ingenting.
Been there, done that!
Reglementet til Blackrace blev skrevet for snart 1 år siden, serveret både til DASU og til DHB. Målet var klart at få et samarbejde på benene. DASU havde mere travlt med at hævde at reglement8 skulle overholdes, hvilket det kategorisk aldrigt nogensinde er blevet i DK i sin fulde ordlyd. Store armbevægelser, nul action. Så kommer DHB, hvor selvsamme DASU bestemmer sig for at dispensere for hele reglement8, fra den ene ende til den anden. Tror faktisk at samtlige regler blev dispenseret!. Konklusionen af dette må være at DHB og DASU er pot og pande.
For det ikke skal være løgn, blev Dasus streetracetillæg ændret til i år, fra breakout på 10 til breakout på 11. Kun pga timelange samtaler og en masse lobbyarbejde fra min side endte den breakout ikke på 12sek!
At det så skulle vise sig inderligt ligegyldigt når Blackrace er eneste danske aktør der fulgte Dasus regelsæt er blot et krydderi mere til denne snart meget spegede sag.
Ravn; Søren og undertegnede skrev et fyldestgørende kommentarsæt til DHBs reglement, for næsten præcist 1 år siden. Det blev smidt direkte i ansigtet på os, med slet skjulte bemærkninger om at vi var useriøse, og det bare var brok. Så kommer DHB, og flere af tingene er enten dispenseret fra "urokkelige" DASU, eller klippet fra forslaget.
Ravn; det har du måske ingen chance for at vide, men du er langt fra i position til at skyde Søren i skoene at han ikke har serveret forslag. Faktisk så vi Søren stille sig op og tilbyde at arbejde gratis for Benjamin
BlackRace.DK gik så langt som til at tilbyde NDCD at køre gratis på Lindtorp når nu de selv havde problemer med at stable et race på benene, mod at stille med det beredskab der skulle til for at de selv kunne køre hurtigere end de 11sekunder, som DASU selv stiller som begrænsning. Vi fik aldrigt andet svar end de skulle tænke over det....(gratis, og det skulle de tænke over??)
Nu begynder Holeby også at skrive lidt om Bek827. Meget relevant. Jeg tror de dage er slut, hvor den enkelte politimester kan jonglere sig ud af bek827, især efter sammenlægningen. Det har ikke helt små konsekvenser for sporten, men det ser vi nok i nær fremtid.
Vi vil meget gerne have folk til at køre hurtigere, men publikum kan ikke få fingeren ud af gaskanalen og melde sig til arrangementerne på forhånd, derfor ingen arrangementer til de hurtige biler. (hvis vi ser bort fra DHB hvor DASU kan godkende en sofa til 10sek, blot den er forsynet med nogle meter blikrør!)
Samtidigt myldrer det frem med mere eller mindre seriøse aktører på banen, der hver især har een eller anden mere eller mindre kreativ opfattelse af reglementet, eller mangel på samme.
Strukturen i sporten er 10 år bagefter bilerne, bogstaveligt talt.
Hvis man har overblikket til at samle alle detaljerne fra de forskellige aktører i een lang tidslinie, så bliver det rigtigt muggent i krogene, og det er meget tydeligt at man skal se sig grundigt over skulderen.
Det vi mangler hårdest er et nyt dragrace reglement. Gennemarbejdet til at passe til andet end gamle amerikanerkasser(reglement8). Som det er nu bygger alle på noget vildt og voldsomt som de ikke aner en hat om kan godkendes.
Samtidigt har manglen på reglementer tydeligt medført den uheldige bivirkning at rigtigt mange kørere forsøger at påvirke de aktørere der er på området til at netop deres bil skulle være det mest ekstreme der "lovligt" kunne kaldes en "gadebil". Det gør det SLET IKKE gennemskueligt.
Jeg startede tråden her for snart meget længe siden, idet håb at der kunne skabes en dialog, på det forum hvor de fleste af de lidt seriøse kørere af og til færdes. Ikke meget konstruktiv respons, vel?
Nu kommer diskussionen så igen, måske det kan lykkedes at holde så meget ild i den, at det faktisk fører nogle vegne.
Step1 er at bestemme sig for hvilken slangs biler man vil køre med(definition!), hvor hurtigt de må kunne køre under de givne forhold, og hvilket sikkerhedsberedskab man mener er acceptabelt(her skal vi lige huske på een ting:sikkerhedsberedskab koster penge)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!