Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 14:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
De svenske (Hot) Street regler oversat til Dansk:
Super stock Street

Lattergas, Trykladning osv. tilladt.
Rørchassi ikke tilladt. Letning tilladt. Ruder frit.
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning.
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages).
Biler med flyttet/modificeret torpedovæg/gulv har et vægttillæg på 100kg. (Modificeret torpedovæg, type aluminium osv.)
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link. Ombygning af hjulhuse bag tilladt. Fri forvogn. Motor fri.
Gearkasse skal være af automatisk eller manuel type hvor konstruktionen har sin oprindelse fra serieproduceret biler, dog ikke clutchless type (f.eks.. Lenco, Liberty, G-Force med flere).
Clutchless Gearkasser som Lenco, Liberty, G-Force må anvendes i biler med 4,5 & 6 cyl. motorer.
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3. Zoomieheaders ikke tilladt
Dæk godkendt for klassen deles ind i 3 grupper:
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with).
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster. Her indbefattes normale gade dæk inkl. M&H Racemaster af "gamle type" med reelt mønster. Ikke forvekslet med DOT mærkede dæk af slicks type.
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager.
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk er tilladt i denne klasse.
I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.

Minimumsvægt big-block 1.450 kg med trykladning.
Minimumsvægt big-block uden trykladning 1.100 kg.
Minimumsvægt small-block* 1.350 kg med Turbo.
Minimumsvægt small-block* 1.200 kg med trykladning foruden Turbo.
Minimumsvægt small-block* uden trykladning 900 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med turbo 1.250 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med trykladning foruden turbo 1.100 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. uden trykladning 800 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. fri tuning, fri vægt.

Som overbygning på dette kunne bryges et point system som det Svenskerne bruger i en dag på striben:

Pricksystem

För att bilen ska få deltaga i klass 1-6 får endast en av nedanstående modifieringar,
kategori 1-3, vara ändrad på bilen. Om två punkter eller fler har ändrats flyttas bilen över till Klass 7, Max Street.
Skulle punkt 4 vara ändrad deltager bilen alltid i klass 7.

1. Plastrutor.
2. Lättad eller bortplockad inredning.
3. Karosseridelar i plast eller på annat sätt lättad kaross.
4. Ändrade hjulhus.

Klasse 7, max street, er det vi i Danmark vil kalde Super Stock Street.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 10:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 jul 2007, 12:57
Indlæg: 385
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Ravnen skrev:
De svenske (Hot) Street regler oversat til Dansk:
Super stock Street

Lattergas, Trykladning osv. tilladt.
Rørchassi ikke tilladt. Letning tilladt. Ruder frit.
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning.
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages).
Biler med flyttet/modificeret torpedovæg/gulv har et vægttillæg på 100kg. (Modificeret torpedovæg, type aluminium osv.)
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link. Ombygning af hjulhuse bag tilladt. Fri forvogn. Motor fri.
Gearkasse skal være af automatisk eller manuel type hvor konstruktionen har sin oprindelse fra serieproduceret biler, dog ikke clutchless type (f.eks.. Lenco, Liberty, G-Force med flere).
Clutchless Gearkasser som Lenco, Liberty, G-Force må anvendes i biler med 4,5 & 6 cyl. motorer.
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3. Zoomieheaders ikke tilladt
Dæk godkendt for klassen deles ind i 3 grupper:
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with).
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster. Her indbefattes normale gade dæk inkl. M&H Racemaster af "gamle type" med reelt mønster. Ikke forvekslet med DOT mærkede dæk af slicks type.
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager.
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk er tilladt i denne klasse.
I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.

Minimumsvægt big-block 1.450 kg med trykladning.
Minimumsvægt big-block uden trykladning 1.100 kg.
Minimumsvægt small-block* 1.350 kg med Turbo.
Minimumsvægt small-block* 1.200 kg med trykladning foruden Turbo.
Minimumsvægt small-block* uden trykladning 900 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med turbo 1.250 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med trykladning foruden turbo 1.100 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. uden trykladning 800 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. fri tuning, fri vægt.

Som overbygning på dette kunne bryges et point system som det Svenskerne bruger i en dag på striben:

Pricksystem

För att bilen ska få deltaga i klass 1-6 får endast en av nedanstående modifieringar,
kategori 1-3, vara ändrad på bilen. Om två punkter eller fler har ändrats flyttas bilen över till Klass 7, Max Street.
Skulle punkt 4 vara ändrad deltager bilen alltid i klass 7.

1. Plastrutor.
2. Lättad eller bortplockad inredning.
3. Karosseridelar i plast eller på annat sätt lättad kaross.
4. Ändrade hjulhus.

Klasse 7, max street, er det vi i Danmark vil kalde Super Stock Street.


Det er sku da noget man kan bruge til noget.

_________________
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 10:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Ja - Dette er nærmest handikap klasser for at få lidt jævnbyrdige løb - og en masse pokaler. Sikkerhedsreglementet er jo et andet - så vidt jeg husker under ET reglementet hos SIRF, og de er ganske enkle for biler over 10 sek. (eller er det 11).
Men når man nu har lagt 100k og mere i bil og motor - hvorfor ofrer folk så ikke de sidste 1.600 kr for en FIA godkendt branddragt - sko og handsker. Max. 3.000 kr. Til de løb jeg har været i år kunne man tydeligt se, hvem der var gamle NDCD medlemmer med licens - og så dem der kørte i t-shirt og cowboy bukser.
Der er ligesom ET reglementet en del af sikkerhed.
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 11:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
audi_claus skrev:
Ja - Dette er nærmest handikap klasser for at få lidt jævnbyrdige løb - og en masse pokaler. Sikkerhedsreglementet er jo et andet - så vidt jeg husker under ET reglementet hos SIRF, og de er ganske enkle for biler over 10 sek. (eller er det 11).
Men når man nu har lagt 100k og mere i bil og motor - hvorfor ofrer folk så ikke de sidste 1.600 kr for en FIA godkendt branddragt - sko og handsker. Max. 3.000 kr. Til de løb jeg har været i år kunne man tydeligt se, hvem der var gamle NDCD medlemmer med licens - og så dem der kørte i t-shirt og cowboy bukser.
Der er ligesom ET reglementet en del af sikkerhed.
Claus


Jeg har lidt svært med at tyde hvor du vil hen med dit indlæg, men hvis du hentyder til at sikkerheden skal følge bilernes tider så har du fat i hvor jeg vil hen med det her, for det da en selfølge..

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 11:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ravnen skrev:
Jeg er ikke bekendt med mekanismerne bag dette cirkus, det er derfor vi to Søren, har talt lidt sammen, så jeg kan blive sat lidt ind i det, og for at være helt ærlig så fatter jeg stadig ikke en skid hvem er det der bestemmer/trækker i trådene, så bær over med mig hvis jeg siger noget der i jeres ører lyder som om at jeg bare tror at at man lige gør sådan og så er problemet løst.


Problemet Ravn, som jeg ser det, er at ingen er klar over, hvor de tråde de forsøger at trække i ender op henne. Folk snakker på kryds og tværs og forsøger at gå til hovedet i stedet for røven - MEN HVEM er hovedet - Det er der mig bekendt ingen der er... Derfor - Se mit næste indlæg her under.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 11:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
kadettcqp skrev:
Men for at der skal være sådan et overordnet regelsæt er vi vel også nødt til at blive organiseret under en samlet organisation hvor disse regler gælder. Ellers er det vel svært at se for arrangørerne hvorfor at de skulle håndhæve lige netop vores regelsæt. Medmindre hovedparten af kørerne selvfølgelig vælger at sige at vi kun kører til arrangementer der bliver afholdt under pågældende regelsæt?

Det jeg mener med det er at vi kan jo godt lave et fint regelsæt hvor vi bliver enige om hvad der kan betegnes som gadebiler og hvad der ikke er. Men hvordan kan vi sikre os at dette regelsæt bliver gældende inden for streetrace i DK? En mulighed var jo DASU men jeg ved ikke hvor interesserede de er i at skulle påtvinge arrangørere af streetrace "vores" nye regelsæt?


Vise ord opel mand! Ovenstående syntes jeg bør være en rød tråd i den efterfølgende debat. Problemet som jeg ser det er at debatten er alt for uorganiseret - Folk snakker på kryds og tværs og i øst og vest (også her på PP). JEG personligt mener at ovenstående indlæg meget vel kunne være et udgangspunkt for at gribe debatten og problematikken lidt mere organiseret og konstruktivt an.

Personligt mener jeg der skal dannes et modstykke til DASU - DASU egner sig ganske enkelt ikke til at løfte opgaven godt nok efter min bedste overbevisning - Det mener jeg de gang på gang har vist os (Se evt. Henriks indlæg).

Bl.a. her på PP sidder der pt. folk med viden, erfaring og interesse nok på området til at skabe nogle MEGET fornuftige ting - Dette på grundlag og eller evt. med indspark fra sidelinien fra andre interessenter (Løbs deltagere og andre).

Ovenstående kan måske virkel som to skridt tilbage i nogle øjne, men jeg mener det er nødvendigt for at komme på rette sport, hvis man skal ende et fornuftigt sted.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 12:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kan vi så blive enige om at en (eller et par stykker) der kender alle "de andre" begynder at ringe rundt eller hvad...

Det må da være muligt at der er nogle der tager teten og rigger et møde til for arrangører og evt. udvalgte kørere, jeg kan forstå at det er blevet gjort før og så kan man vel gøre det igen.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 13:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ravnen skrev:
Kan vi så blive enige om at en (eller et par stykker) der kender alle "de andre" begynder at ringe rundt eller hvad...

Det må da være muligt at der er nogle der tager teten og rigger et møde til for arrangører og evt. udvalgte kørere, jeg kan forstå at det er blevet gjort før og så kan man vel gøre det igen.


Skal der stablet noget på benene er det jo noget i den retning der skal ske. Sådan nogle ting kræver dog nogle ildsjæle, der er villige til at tage tjansen - Der ligger mange timers arbejde i sådan noget.

-Er der ingen til at løfte opgaven bliver det ikke gjort!

-Er det ikke ildsjæle der vil forsøge sig med opgaven bliver det ikke gjort godt nok!

Syvende og sidst - Folk har snakket om et modstykke til DASU længe - Vedtaget er intet endnu.

-Er det noget der skal vedtages?

-Er der nogle realistiske alternativer for at opnå det resultat man ønsker?

-Hvordan skal slutresultatet se ud?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 14:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
FAKTA. pt er break out til streetrace i DK 11.00!
FAKTA. pt har vi ingen permanente baner i DK. dvs ingen lim!
FAKTA. hvis nogen hellere vil køre i udlandet er det muligt!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2007, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
FAKTA. pt er break out til streetrace i DK 11.00!
FAKTA. pt har vi ingen permanente baner i DK. dvs ingen lim!
FAKTA. hvis nogen hellere vil køre i udlandet er det muligt!
MVH søren


Søren du kører i ring...
Fortæl os hvad der skal gøres for at ændre på disse Fakta.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team