Bur i bilen?
Redaktør: Moderatorer
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
luske skrev:hehe ok der klyfax , kan godt se logikken nu da jeg har tænkt så det bragede , min første forståelse af bur var : noget bur rundt om de forreste sæder , men ved nærmere eftertanke og lidt tænken på DTCbilers bur , hvor der er mere sidebeskyttelse samt det er fæstet på tårnene både for og bag (ihvertfald på BMWerne) kan jeg godt se at det kan kaldes halvbur da det formentlig ikke bidrager så meget til vridningsstabiliteten af karrossen som et bur der er fæstet på tårnene
MVH Luske
Hehe det var da den mest logiske forklaring indtil videre... Giver dig ret, det er nok det der menes...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
ET reglementet snakker om en hovedbøjle. (ved bedre end 12 sek.) Det er lige bag føreren. Men jeg synes, der mangler tværstivere i billedet af Beyers bur, men det er måske ikke færdigt endnu.
Skal det bruges til rally skal der også være stivere diagonalt hen over fører og kortlæsers hoveder. Men som nævnt tidligere, er der på DASU s hjemmeside anvisninger på bure. Jeg har lavet mit som en kombination af dragracing reglementet (kraftigere hovedbøjle) og så resten efter DASU.
Claus
Skal det bruges til rally skal der også være stivere diagonalt hen over fører og kortlæsers hoveder. Men som nævnt tidligere, er der på DASU s hjemmeside anvisninger på bure. Jeg har lavet mit som en kombination af dragracing reglementet (kraftigere hovedbøjle) og så resten efter DASU.
Claus
- Vedhæftede filer
-
- Urq_bur.jpg (163.39 KiB) Vist 2980 gange
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Yugo Turbo skrev:det passer ikke hvad grydesvamp siger. det er ikke så voldsomt dyrere i forhold til alm rør. jeg undersøgte det i foråret til min og der var en forskel på 1200 kr for et halvbur 2500 for materialer til et halvbur i alm står og 3700 i materialer hvis det sku være CrMo. så har de bukket bøjlen bag sædet og leverer resten. man skal selv svejse det sammen
Pas på med billig CrMo rør. CrMo koster penge. Billig CrMo rør findes således ikke, medmindre der er en speciel aftale på een eller anden vis.
Hvad der derimod findes er tvivlsomme leverandører af et materiale de kalder CrMo. Sidder her med en analyse foretaget på en CrMo stump, som faktisk viste sig at være en mærkelig krydsning af metaller.
1kg oksekød tilsadt 1tons elefant kan knapt hævdes at være oksefars....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Jeg VED at dem som lasse referere til laver bure efter FIA standarterne (FIA godkendte) og ligger i sverige så det er uden tvivl ikke kineser CrMo
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej de levere en bøjle der passer ud for B stolpen og så nogle længder rør som passer groft til hvad de skal bruge så er det klippe klistre DIY for resten
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det er noget i retning som ronnie skriver...
http://www.pedersens-racing.no/bil/bur/
et andet link i min samling...
http://www.pedersens-racing.no/bil/bur/
et andet link i min samling...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
