Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jul 2025, 20:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: køpenhavn
Til jer andre.

Syntes det er temmeligt imponerende at et ganske simpelt spørgsmål kan fortolkes til at være et dumt spørgsmål?
Skal spørgsmålet virkelig stilles som en anden doktorsafhandling før i tager der seriøst?
At nogle kan være så fatsvage at de åbenbart skal gøre grin med en, må da tyde på man keder sig gevaldigt eller at det her site går mere ud på at gøre folk til grin end at hjælpe med en simpel ting?

AE86: Sku meget sjov fortolkning :mrgreen: men du havde sparet en masse tid ved bare at skrive hvad du vidste? (medmindre du ikke ved noget jo :wink: )

Havneren: nu jeg jo ikke ligefrem ny i faget, men inden du udtaler dig om min viden, så undersøg lige facts inden ik :wink:

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Tinasmartin skrev:
cossiemanden skrev:
Hvad er max effekt i har fået ud af en omex box?
Hvilken box, hvilken bil og hvilken effekt :up:

ja du ved lasse laver et sted mellem 300-350 (gæt værk da han hellere ville være i skole end hos natmekanikeren :ha: )

du ved også at nicko lavede omkring 500 på den samme boks i cossien...

dvs. omex 500..

nick (mr. vaders... du ved ravenz) laver omkring 550-600hk og 800+ nm på en 700 (kan ikke lige huske de rigtige tal for at være ærlig..)

martin (E30 cab.) som nick også har lavet alt på... laver 350-400 på en omex 700...

hvorfor?... Har du købt en Omex til at erstatte haltechen eller hva...

Tak for svaret, lige hvad jeg søgte.
Jep, Haltech er solgt og vil gerne have en ny styring som alle kender(kan hjælpe med fejlfinding osv) så det bliver nok omex.
Har haft fat i omex england og de mener ikke at en 600 er god nok delgas/tomgang pga mit trim på motor så det bliver nok en 710 :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
top choice ronnie...

har selv købt en omex 500 (fra AE86) dog en simpel 500 men jeg skal jo heller ikke bruge alle de fine funktioner som du skal...

glæder mig til at se dytten igen... :rock:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Moderator

cossiemanden skrev:

Hvilket svar er det du forventer?

Nogen vil læse dit spørgsmål således at du faktisk efterspørger hvor meget effekt OMEX boksen har givet en eller anden bil, hvilket er meget BG-agtigt...hvorfor svaret nødvendigvist bliver derefter.

Andre læser det således at det nærmest er en slags konkurrence; Hvilken OMEX boks har lavet mest effekt i DK, og på hvilken bil.

Det hjælper tit at spørge lidt præcist, for selvom du ikke er ny i faget, så kan folk ikke se det ud fra dit spørgsmål. Det er ikke et oplæg til diskussion, men mere et tip til at få bedre svar.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:

Nogen vil læse dit spørgsmål således at du faktisk efterspørger hvor meget effekt OMEX boksen har givet en eller anden bil, hvilket er meget BG-agtigt...hvorfor svaret nødvendigvist bliver derefter.

Andre læser det således at det nærmest er en slags konkurrence; Hvilken OMEX boks har lavet mest effekt i DK, og på hvilken bil.

Det hjælper tit at spørge lidt præcist, for selvom du ikke er ny i faget, så kan folk ikke se det ud fra dit spørgsmål. Det er ikke et oplæg til diskussion, men mere et tip til at få bedre svar.

1000% enig.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
cossiemanden skrev:
Til jer andre.

Syntes det er temmeligt imponerende at et ganske simpelt spørgsmål kan fortolkes til at være et dumt spørgsmål?
Skal spørgsmålet virkelig stilles som en anden doktorsafhandling før i tager der seriøst?
At nogle kan være så fatsvage at de åbenbart skal gøre grin med en, må da tyde på man keder sig gevaldigt eller at det her site går mere ud på at gøre folk til grin end at hjælpe med en simpel ting?

AE86: Sku meget sjov fortolkning :mrgreen: men du havde sparet en masse tid ved bare at skrive hvad du vidste? (medmindre du ikke ved noget jo :wink: )

Havneren: nu jeg jo ikke ligefrem ny i faget, men inden du udtaler dig om min viden, så undersøg lige facts inden ik :wink:

Syntes det er temmeligt imponerene at du kan fortolke dit eget spørgsmål til at være et dumt spørgsmål...
Finn svarede som han gjordte fordi det lignede et spørgsmål af en uvidene person.
AE86 svarede som han gjordte af samme oversag, og kom faktisk med en joke så nok har trukket i smile båndet på de fleste.
Havnerens svar var en meget god sammenligning, da det eneste du for ud af dette er en info jeg vil kalde sjov, men ikke brugbar viden.

Jeg kan faktisk ik se nogen gøre grin med dit svar, det eneste jeg ser er en joke, og 2 kendsgerningere.

Så jeg støtter 100% Finn, AE86, Havneren og HenrikGM.
Alt dette kunne havde været undgået ved et mere præcis spørgsmål.
Alsidet spørgsmål, alside svar.

Selvfølgelig er det spændene at høre hvad folk har fået af HK på deres motor, men om det er en Omex, AEM, HKS eller MS, det tror jeg ik har den store betydning... Hvilket du nok også godt vidste, men ik lige havde tænkt over spørgsmålet.
Lektie til dig, læs dine indlæg, før du poster ;) Kan spare dig for meget...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

klyfax skrev:
cossiemanden skrev:
Til jer andre.

Syntes det er temmeligt imponerene at du kan fortolke dit eget spørgsmål til at være et dumt spørgsmål...
Finn svarede som han gjordte fordi det lignede et spørgsmål af en uvidene person.
AE86 svarede som han gjordte af samme oversag, og kom faktisk med en joke så nok har trukket i smile båndet på de fleste.
Havnerens svar var en meget god sammenligning, da det eneste du for ud af dette er en info jeg vil kalde sjov, men ikke brugbar viden.

Jeg kan faktisk ik se nogen gøre grin med dit svar, det eneste jeg ser er en joke, og 2 kendsgerningere.

Så jeg støtter 100% Finn, AE86, Havneren og HenrikGM.
Alt dette kunne havde været undgået ved et mere præcis spørgsmål.
Alsidet spørgsmål, alside svar.

Selvfølgelig er det spændene at høre hvad folk har fået af HK på deres motor, men om det er en Omex, AEM, HKS eller MS, det tror jeg ik har den store betydning... Hvilket du nok også godt vidste, men ik lige havde tænkt over spørgsmålet.
Lektie til dig, læs dine indlæg, før du poster ;) Kan spare dig for meget...

Eller også kan jeg finde mig et forum som har interesse i at svare seriøst på ens "dumme" spørgsmål.
Kan godt være det var et spørgsmål som kun jeg kunne bruge til noget, men siden du er så klog, så kan du jo prøve at formulere det så ALLE kan forstå hvad der står 100%?
No offence

Senest rettet af cossiemanden 23 okt 2007, 18:26, rettet i alt 1 gang.

Medlem

HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:

Hvad er det som folk ikke kan forstå?
Whosa og tinasmartin har svaret ganske godt, og med noget brugbart istedet for en masse unødigt?
Simple svar til simple spørgsmål må det hedde?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
cossiemanden skrev:
Eller også kan jeg finde mig et forum som har interesse i at svare seriøst på ens "dumme" spørgsmål.

Tror jeg nu bliver svært...

cossiemanden skrev:
Kan godt være det var et spørgsmål som kun jeg kunne bruge til noget, men siden du er så klog, så kan du jo prøve at formulere det så ALLE kan forstå hvad der står 100%?

Ja jeg skal da ik kunne sige, om du er ved at lave en artikel om Omex styringere, for så har det da en brugbar info. Men der er jo nok en logisk forklaring bag spørgsmålet.

Måske dit spørgsmål mere skulle lyde sådan her:

cossiemanden skrev:
Hvad er max effekten i har hevet ud af en motor, med en omex motorstyring, uanset omex model?

Om så folk svare i kW eller HK, det jo så underordnet, da det er hurtigt at regne kW om til HK, eller omvendt...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

klyfax skrev:
cossiemanden skrev:

Tror jeg nu bliver svært...

cossiemanden skrev:

Ja jeg skal da ik kunne sige, om du er ved at lave en artikel om Omex styringere, for så har det da en brugbar info. Men der er jo nok en logisk forklaring bag spørgsmålet.

Måske dit spørgsmål mere skulle lyde sådan her:

cossiemanden skrev:
Hvad er max effekten i har hevet ud af en motor, med en omex motorstyring, uanset omex model?

Om så folk svare i kW eller HK, det jo så underordnet, da det er hurtigt at regne kW om til HK, eller omvendt...

Det er nemt nok, det er bare ikke på dansk :wink:

Ja det bekræftigede en del info jeg havde fået fra nogle forskellige personer som indkører disse motorstyringer i norden og england.

Hmmmm, hvis det er så lidt der skulle ændres på i spørgsmålet, så er jeg VIRKELIG ked af det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time