Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 10:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 okt 2007, 00:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
Hej. Jeg har stadigvæk oem blow off på 207 GT'eren. Hvordan får man den skiftet ud, når den nu sidder i turboen ligesom på den nye golf GTI? Den er jo el. styret, og jeg tror ikke at den holder tæt nok efter at ladetrykket er hævet fra 0,8-1,1 bar. Der er heller ikke nogen vakuum slange man kan sætte et t-stykke imellem, for jeg vil jo også gerne have et ladetryksur. Laver man hul i indsugningmanifoldet, og taget det derfra, eller? Hvis jeg får anden turbo + div. kan man så koble oem blow offen fra, eller hvordan med det?

Mikael


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 24 okt 2007, 17:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Tror du skal ofre hvad det koster med en anden manifold og turbo, har JakobM vist os været inde på. :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 24 okt 2007, 19:16 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
BANDIT skrev:
Tror du skal ofre hvad det koster med en anden manifold og turbo, har JakobM vist os været inde på. :D


Det tror jeg også det bliver til. Spørgsmålet er jo så bare om man kan se bort fra oem ventilen, da den jo er koblet til motorstyringen. Det skal jo så gøres i Ecu'en, hvorefter der skal en anden blow-off på. Problemet er jo at motortypen er helt ny, så der er endnu ikke nogen med erfaring i den. Hvad vil være normalt at skulle give, for udskiftning af oem turbo til kugleleje turbo samt få lavet en bedere udstødningsmanifold? Her tænker jeg med arbejdsløn og dele? Kan jeg bagefter bruge min oem IC, eller?

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2007, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Nu ved jeg ikk hvor meget du kan lave selv, men 5 - 6000 .- for en god turbo, en manifold vil jeg GÆTTE på koster 3 - 4000 ,- at få lavet i DK. Standart intercooler kan sagtens bruges igen, men hvis du alligevel er igang med at møblere om i motorrummet ville jeg nok ofre en anden.

Men så har du os potentiale til nogen flere heste end du søger nu og det er jo altid rart :D

Montering aner jeg ikk hva det kan koste ved en prof.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2007, 22:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
Fik ikke rigtigt svar på mit spørgsmål??? Sagen er den at jeg til sommer regner med at få lavet et turbo setup der hedder GT2560R, håndlavet udmanifold, håndlavet forrør, samt håndlavet intercooler med hvad der høre med. Jeg gider ikke at bruge en mindre formue på det hvis en oem blow off skal ødelægge det. Jeg har søgt og søgt for svar rundt omkring, men har ikke fundet noget brugbart, Så HJÆLP.... Nogle mener at man bare kan tage standart ventilen og "hænge" til side i motorrummet så det ECU'en tror at den stadigvæk er aktiv, og så køre en alm. bov over vakum istedet. Hvad tror i? Kan denne funktion mon slås fra i ECU'en?

Mikael der har brug for gode svar :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2007, 08:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Her er der en plug & kør løsning. http://www.forgemotorsport.com/content. ... t=FMDVP207

Men ellers ville jeg da bare prøve at lade den hænge i motorrummet og selv lave en bov løsning. Ang vacum, så burde der være en vacum slang et sted ved manifold.

Har du evt tegninger/billeder eller beskrivelse om hvad der præcis forgår ved den originale bov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2007, 11:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
david skrev:
Her er der en plug & kør løsning. http://www.forgemotorsport.com/content. ... t=FMDVP207

Men ellers ville jeg da bare prøve at lade den hænge i motorrummet og selv lave en bov løsning. Ang vacum, så burde der være en vacum slang et sted ved manifold.

Har du evt tegninger/billeder eller beskrivelse om hvad der præcis forgår ved den originale bov


Hejsa. Den fra forge er blot en "mellemlægsplade" for at give lyd. Den vil ikke hjælpe overhovedet da den for det første er lavet til at sidde i oem turbo huset, samt at man stadigvæk bruger den originale ventil til at sætte oven på, den er blot lavet til lyd. Mit problem er jo netop at finde ud af hvad man gør ved den, når der monteres større og anden turbo. Det skulle virke på samme måde som på den nye TFSI...

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2007, 19:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Hvis det først er til når du får anden turbo, så skal du jo bare have monteret en ny i trykrørene.
Hvis ikke der er mulighed for at slå bov funktionen fra i styringen må du jo bare lade den gamle hænge i stikket. Har du målt hvad der sker i stikket til den bov.
Man kunne jo også være fræk og så bare prøve at pille stikket af til bov'en og se hvad der sker.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2007, 22:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 maj 2007, 21:14
Indlæg: 38
david skrev:
Hvis det først er til når du får anden turbo, så skal du jo bare have monteret en ny i trykrørene.
Hvis ikke der er mulighed for at slå bov funktionen fra i styringen må du jo bare lade den gamle hænge i stikket. Har du målt hvad der sker i stikket til den bov.
Man kunne jo også være fræk og så bare prøve at pille stikket af til bov'en og se hvad der sker.


Det er ikke nødvendigt at prøve og pille stikket fra, for det er 100% sikkert at den vil gå i nød program. ECU'en giver jo ventilen signal når der er for meget tryk i turboen, så åbner membramen og lukker overskydene luft ud. Er der ingen herinde der har lidt erfaring med de nye TFSI'ere

Mikael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2007, 03:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Men hvis du har en bov monteret, så burde der vel ikke være for meget tryk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team