LionTamer skrev:
hey gutter.
Har fået at vide at jeg på min vr6 2.8 med fordelerløs tænding, kan køre med spjældhuse ved at flå min luft masse måler af. Montere spjældhuse, dysebro osv og en gaspotentiumeter. Og så få min bil kørt ind med en chip hvor den så kører Alfa N... Men kan det virkelig passe? Og virker det ikk fint nok så længe jeg kører uden tryk?
Du kan godt få din motor til at køre med spjældhuse og Alpha N men det er ikke den nemmeste løsning.. ( og det kræver jo at du bruger en styring der kan styre efter Alpha-N)
Alpha N er lidt for "nørderne" der gider ar justere ofte men hvis du ikke køre med alt for skrappe knaster i dit Itb setup så kan du slippe afsted med en map sensor du kan dog, hvis du er ude hvor du ikke kan få et ordentligt vacuum signal i bund/tomgangsområde, blive nød til at gå over til at bruge Alpha-N
Jeg selv er ved at bygge Itb'er på en trykladet motor og har derfor planlagt at køre med en hybrid Alpha-N hvor den i bundområdet (grundet Itb'erne og et par "hotte" knaster) køre med Alpha-N og hvor den, når den begynder at se ladetryk, skifter til map sensor (lige som Ferrari F40)