Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 05:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 nov 2007, 20:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
hey gutter.

Har fået at vide at jeg på min vr6 2.8 med fordelerløs tænding, kan køre med spjældhuse ved at flå min luft masse måler af. Montere spjældhuse, dysebro osv og en gaspotentiumeter. Og så få min bil kørt ind med en chip hvor den så kører Alfa N... Men kan det virkelig passe? Og virker det ikk fint nok så længe jeg kører uden tryk?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2007, 21:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
LionTamer skrev:
hey gutter.

Har fået at vide at jeg på min vr6 2.8 med fordelerløs tænding, kan køre med spjældhuse ved at flå min luft masse måler af. Montere spjældhuse, dysebro osv og en gaspotentiumeter. Og så få min bil kørt ind med en chip hvor den så kører Alfa N... Men kan det virkelig passe? Og virker det ikk fint nok så længe jeg kører uden tryk?


Du kan godt få din motor til at køre med spjældhuse og Alpha N men det er ikke den nemmeste løsning.. ( og det kræver jo at du bruger en styring der kan styre efter Alpha-N)

Alpha N er lidt for "nørderne" der gider ar justere ofte men hvis du ikke køre med alt for skrappe knaster i dit Itb setup så kan du slippe afsted med en map sensor du kan dog, hvis du er ude hvor du ikke kan få et ordentligt vacuum signal i bund/tomgangsområde, blive nød til at gå over til at bruge Alpha-N
Jeg selv er ved at bygge Itb'er på en trykladet motor og har derfor planlagt at køre med en hybrid Alpha-N hvor den i bundområdet (grundet Itb'erne og et par "hotte" knaster) køre med Alpha-N og hvor den, når den begynder at se ladetryk, skifter til map sensor (lige som Ferrari F40)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2007, 21:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
som jeg forstod det så skulle det ku lade sig gøre med den nuværende motorstyring... Altså den originale. Men så bare få strikket en chip sammen der ordner sagerne for mig... Er det helt i hegnet?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team