DASU Streetrace Cup 2008 ???

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#31 Indlæg af Hartvig »

Nu er 11 sekunders reglen jo udelukkende en DASU regel, og som sådan er den kun blevet diskutteret i blandt streetrace arrangørerne.

Det vil sige, at vi uden problemer kan tillade 5 sekunders tider på 402 meter blot vi kan finde en Politimester der vil godekende et sådan arrangement :wink:

Så pas nu på med at gøre DASU's dragrace reglementer til streetrace "lov", vi skal naturligvis bruge de gode ting og den erfaring DASU's reglementer står for - men som ikke DASU klubber er vi på ingen måde tvunget til at skulle efterleve DASU's reglementer.

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#32 Indlæg af audi_claus »

Det er jeg enig i; men se også lidt praktisk på, hvad der er teknisk muligt, herunder sikkerhedsmæssigt. Mange regler skyldes jo erfaringer med, hvor der er noget, der kan svigte og gå galt - som nævnt - hvornår går et bagtøj, så der er olie på banen - for at nævne en enkelt regel vedr, Corvetter, hvorfor kardanfang, hvorfor bøjle / bur, hvorfor ikke gummislanger uden beskyttelses i motorrum osv.
Derfor det rent praktiske i en breakout eller endnu bedre sluthastighed.
Skal der være plader eller ej på bilen ?

Men et andet supplerende synspunkt for pointsgivning i et cupsystem:
Dette forum er primært for dem, der skruer selv. De vil nok også erkende, at det er en form for prototyper, vi kører i, hvor der måske natten før et løb er blevet repareret, udskiftet turbo mv og det er først folk, der har kørt i den samme bil flere år i træk, der kan møde veludhvilede og afslappede frem til arrangementet.
Andre køber sig til det hele med professionelle motorstyringer og måske også hele motorinstallationen og endelig er der dem der havde 5 mill på bilkontoen, der bare kommer ind -
Hvis vi er under 10 sek er det ofte hele chassiet, der er specialbygget -

Hvis ikke klasse inddeling så et pointstillæg for hvor "hjemmefremstillet" et køretøj er ?
Jeg sejler en del kapsejlads. Her er der handikapregler efter bådstørrelse, vægt, sejl areal, vinden den pågældende dag osv der forsøger at give løbene et skær af retfærdighed, når man nu ikke lige har 10 ens både. Så handikapregler er udbredte i forvejen.
Lige mine strø-tanker -
Claus
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#33 Indlæg af Ravnen »

audi_claus skrev:Det er jeg enig i; men se også lidt praktisk på, hvad der er teknisk muligt, herunder sikkerhedsmæssigt. Mange regler skyldes jo erfaringer med, hvor der er noget, der kan svigte og gå galt - som nævnt - hvornår går et bagtøj, så der er olie på banen - for at nævne en enkelt regel vedr, Corvetter, hvorfor kardanfang, hvorfor bøjle / bur, hvorfor ikke gummislanger uden beskyttelses i motorrum osv.
Derfor det rent praktiske i en breakout eller endnu bedre sluthastighed.
Skal der være plader eller ej på bilen ?

Men et andet supplerende synspunkt for pointsgivning i et cupsystem:
Dette forum er primært for dem, der skruer selv. De vil nok også erkende, at det er en form for prototyper, vi kører i, hvor der måske natten før et løb er blevet repareret, udskiftet turbo mv og det er først folk, der har kørt i den samme bil flere år i træk, der kan møde veludhvilede og afslappede frem til arrangementet.
Andre køber sig til det hele med professionelle motorstyringer og måske også hele motorinstallationen og endelig er der dem der havde 5 mill på bilkontoen, der bare kommer ind -
Hvis vi er under 10 sek er det ofte hele chassiet, der er specialbygget -

Hvis ikke klasse inddeling så et pointstillæg for hvor "hjemmefremstillet" et køretøj er ?
Jeg sejler en del kapsejlads. Her er der handikapregler efter bådstørrelse, vægt, sejl areal, vinden den pågældende dag osv der forsøger at give løbene et skær af retfærdighed. Så handikapregler er udbredte i forvejen.
Lige mine strø-tanker -
Claus


Claus, sikke dog en velmenene "socialdemokratisk skyklap" tankegang du har dig der, tror bare ikke det er til at administrere, jeg syntes det er sørgeligt at der altid skal arbejdes ud fra laveste fællesnævner, hvor er incitamentet til at prøve at gøre det bedre fordi man "altid" får hjul, når dem der berettiget er bedre altid skal stækkes, du vil aldrig kunne styre hvem der har mange penge og hvem der ikke har. Jeg siger, lad tiderene med tilhørende sikkerhed afgøre hvem der skal køre mod hvem så kan alle være med, ræs koster penge, også at rigge til, hvor skal de (reklame)penge komme fra hvis man "jager" dem væk der har nogle.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#34 Indlæg af audi_claus »

Ja - jeg forsøger nok bare at afholde arrangørerne fra at slå for stor brød op, så det hele ender i show, økonomiske problemer og meget lidt kørsel for den almindelige deltager. Sporene fra NDCD skræmmer lidt hvor den store mængde har betalt for, at de få i eliten har kunnet køre virkelig hurtigt. Og det så alligevel er faldet til jorden.
Og ja jeg føler mig ligt bagstræberisk med den slags bemærkninger.
Var det Ritt, der kom med en bemærkning som: "Hvad alle ikke kan lære - må ingen lære"
Nej den støtter jeg dog ikke.
Men jeg har en enkelt gang løbet et marathon løb - jeg løb og slæbte mig afsted i 5 timer og havde det virkelig hårdt: men dem der blev hædret og fik pokaler asede kun i 2 timer og 25 minutter. :hrmpf:
Tilsvarende kan jeg glæde mig over fremgang på 1/4 sek i en Lada - eller blot at den ikke springer i luften - selv om den er langt fra "ideal tider" .
Der mangler ganske enkelt baner i DK hvor man kan teste sin bil og sig selv af med jævne mellemrum.
Derfor min "modstand" mod få men større arrangementer.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#35 Indlæg af morten jønsson »

Hvor stærkt køres der i de forskellige klasser?
Det ville være rart med en sådan opgørelse.
Jeg er frygter en 11 sekunders regel, der så kommer til at betyde at det bliver en "bremseklasse" hvor det ikke gælder om at køre hurtigst, men derimod at køre 11.00000 dut. :damn: :stop:
Men hvis ingen eller kun ganske få kan køre en 11.00 sek tid - ja så er problemet jo ikke så stort...
Husk at det er jo på upreppede baner med minimalt greb, og ikke greb som på Mecabanen i Malmø.
Har man ikke en opgørelse om hvor hurtigt der er kørt i 2006?
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#36 Indlæg af efterz »

morten jønsson skrev:Hvor stærkt køres der i de forskellige klasser?
Det ville være rart med en sådan opgørelse....
Husk at det er jo på upreppede baner med minimalt greb....
Har man ikke en opgørelse om hvor hurtigt der er kørt i 2006?

www.blackrace.dk kan du på forsiden se top5 fra vores sidste løb, nogle få under 11sek, på "upreppede bane med minimalt greb" som du selv ganske rigtigt kalder det. Følger du linket på forsiden kan du se alle tiderne fra vores arrangementer henover året.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#37 Indlæg af morten jønsson »

Men ellers lyder det som en ok løsning at de allerhurtigste kører en klasse der kun er på 1/8 del - dermed er sikkerheden ok.
Der er mange der er modstandere af "kun" at køre 1/8 del, men har man først prøvet det (i en hurtig bil) så er det sku fedt nok. Det er jo i starten det afgøres alligevel...
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#38 Indlæg af morten jønsson »

211 Golf2 VR6 Turbo, Haldex 4x4 10,7810 211,45
210 BMW E36 Turbo 10,9262 216,00

Fedt - hurtige biler....
Men i en evnt Cup - ville de så have "slået sig selv ud" ved at køre under 11.00?
Det ville være ærgerligt, syntes jeg....
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#39 Indlæg af Ravnen »

morten jønsson skrev:Men ellers lyder det som en ok løsning at de allerhurtigste kører en klasse der kun er på 1/8 del - dermed er sikkerheden ok.
Der er mange der er modstandere af "kun" at køre 1/8 del, men har man først prøvet det (i en hurtig bil) så er det sku fedt nok. Det er jo i starten det afgøres alligevel...


Det er nok ikke så meget et spørgsmål om man er imod det, mere end det er den måske eneste mulighed for at komme til at køre/træne på de "små" baner, at der så lige bliver kastet en cup med ind i handlen er nok til at leve med...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#40 Indlæg af Hartvig »

@ Morten

www.racetiming.dk kan du også selv hente tider til at lave en analyse.

Uanset trådens gode indlæg og velmenende forslag, så tror jeg stadigvæk at vi skal se på at der er 3 primære deltagere (eller målgrupper hvis man vil).

1) Streetraceren der normalt møder op fredag og lørdag aften til ulovligt gaderæs, men som egentlig gerne vil køre under sikre og sportslige rammer. Ambitionen her er bare at få lov til at køre så mange gange som muligt.

2) 402/201 meter amatøren, som syntes at det grundlæggende udgangspunkt med en hurtig indregistreret bil er sjovt. Han/hun går efter at kunne optimere sin bil og opnå nogle hurtigere og hurtigere tider. Man konkurrere en del internt med gode venner.

3) Deltagere fra den DASU organiserede dragrace sport, som på grund af manglende dragrace arrangementer møder op til de lovlige streetrace arrangementer. Det er kører, der af gode grunde, gerne vil have samme tekniske muligheder med f.eks. avanceret tidtagning, dial-in, bracket, elliminering, stiger osv. og ikke mindst samme sikkerhedsberedskab, som de kender fra DASU klubberne. (Ændret 10/11).

Så der er en udfordring hvis vi skal gøre alle tilfredsse, specielt uden at tabe Per og Poul (læs: målgruppe 1) som egentligt var dem vi startede med at lave lovligt streetrace for.

Det er her jeg tænker meget i f.eks. weekend arrangementer, således at alle kan få race nok for deres betaling. Men der er i hvert fald grundlag for en seriøs diskussion.

/Hartvig
Senest rettet af Hartvig 10 nov 2007, 10:48, rettet i alt 1 gang.
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Besvar