Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 10:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

hej.
jeg kører med en omex 550 på min bmw som idag yder 485 hk og 628 nm
mit problen er at jeg kan starte bilen og den kører perfekt.så kan det ske at jeg stopper motoren og skal så kører igen,når den så når 4500 rpm flyver den rundt i mappet..så ligger jeg programmet ind i boksen igen og
så kan jeg være heldig at det er iorden igen..det skal lige siges at problemet er aldrig kommet under kørsel kun når motoren har været stoppet..!!
der er to tændings udgange på den og jeg bruger kun den ene,den anden er defekt da den er brændt af.
boksen har været til rep men er stadig defekt på den ene tænding!!
kan der være en fejl i boksen???
eller er boksen bare for gammel og ustabil og mister data??

håber i kan hjælpe da bilen faktisk er solgt
mhv morten laustsen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin

morten l skrev:
hej.
jeg kører med en omex 550 på min bmw som idag yder 485 hk og 628 nm
mit problen er at jeg kan starte bilen og den kører perfekt.så kan det ske at jeg stopper motoren og skal så kører igen,når den så når 4500 rpm flyver den rundt i mappet..så ligger jeg programmet ind i boksen igen og
så kan jeg være heldig at det er iorden igen..det skal lige siges at problemet er aldrig kommet under kørsel kun når motoren har været stoppet..!!
der er to tændings udgange på den og jeg bruger kun den ene,den anden er defekt da den er brændt af.
boksen har været til rep men er stadig defekt på den ene tænding!!
kan der være en fejl i boksen???
eller er boksen bare for gammel og ustabil og mister data??

håber i kan hjælpe da bilen faktisk er solgt
mhv morten laustsen

Hej Morten
Hmmm, lyder underligt...
Du siger den flyver rundt i mappet, har du observeret dette ud fra log eller hvordan?

Min egen 500 kører klippe stabilt... Jeg tror ikke alderen kan føre til ustabil datalagring. Der må være en fejl, med årsag et sted...

Titel:
Nyt Medlem

det kan jeg se når jeg kigger på bensin mappet og rpm flyver op på ca 8000 rpm og ned på ca 4500 rpm...ligsom at max rpm er sat til 4500.
det er vildt mystisk...hvis du vil kan du sende en sms på 31514816 så vil jeg gerne ringe og forklare dig det...det er lidt bedre end at skrive det :D

Titel:
Junior Medlem

Hvis rpm hopper rundt er der med 90% sikkerhed støj på signalet. Det får boksen til at tro at motoren kører flere rpm end den egenlig gør og derfor hopper den også rundt i fuel mappet.
Sæt et oscilloskop på rpm trigger signalet og se hvordan det ser ud. Signalet skal muligvis filtreres noget bedre eller stelles ordenligt for at fjerne de spikes der giver falske triggers. (Dette er et klassisk problem når ledningsnettet ikke er helt i orden)
Hvor tager du tach signalet fra?

Titel:
Nyt Medlem

warp skrev:
Hvis rpm hopper rundt er der med 90% sikkerhed støj på signalet. Det får boksen til at tro at motoren kører flere rpm end den egenlig gør og derfor hopper den også rundt i fuel mappet.
Sæt et oscilloskop på rpm trigger signalet og se hvordan det ser ud. Signalet skal muligvis filtreres noget bedre eller stelles ordenligt for at fjerne de spikes der giver falske triggers. (Dette er et klassisk problem når ledningsnettet ikke er helt i orden)
Hvor tager du tach signalet fra?

der har været scop på trigger og det er iorden(er målt hos bosch testcenter)...men hvorfor sker det så aldrig når bilen kører,kun når den har været slukket...+hvis jeg starter den og den ikke kører rigtigt kan jeg nogen gange slukke den og konekte med pc uden at gøre noget(kun kontakt med boksen)så er det iorden igen??

det er orginal bmw trigger

Titel:
Moderator

Så, OMEX-drenge!

Nu har i chancen for at hjælpe den stakkels mand med sit problem.

Der må da være nogen af de rødder der altid sværger til OMEX der kan give en hjælpende hånd...? :wink:

(eller venter i bare på boksen bliver til salg?) :coffee:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

hehe :D

Titel:
Junior Medlem

Oscilloskopet skal jo selvfølgelig sættes på når boksen skaber sig og hopper rundt og ikke når motoren kører fint. (går jeg udfra er underforstået)

Hvis alt ser fint ud med tach signaler osv. er mit bedste bud at der er en bug i firmwaren og det kunne måske hjælpe at flashe boksen med den nyeste firmware for at se om det fikser problemet. (husk at tage backup af alle parametre inden)

Titel:
Nyt Medlem

warp skrev:
Oscilloskopet skal jo selvfølgelig sættes på når boksen skaber sig og hopper rundt og ikke når motoren kører fint. (går jeg udfra er underforstået)

Hvis alt ser fint ud med tach signaler osv. er mit bedste bud at der er en bug i firmwaren og det kunne måske hjælpe at flashe boksen med den nyeste firmware for at se om det fikser problemet. (husk at tage backup af alle parametre inden)

skopet var på bilen da den skabte sig så det er ikke trigger(støj)

der kommer en anden omex 550 på fredag som jeg har lånt
håber sgu det er den skide boks der er problemer med ellers forstår jeg intet.men tak for div råd :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time