Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 21:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
@ Henrik

Hvis du samler de punkter som Michael har lavet og som jeg har kommenteret, så er dagsorden straks meget mere tilgængelig.

1) Velkommen - Præsentation af klubber, foreninger og enkeltpersoner

2) Forslag til stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

3) Forslag til vedtægter for Danish Legal Streetrace Union

4) Forslag til banereglement 2008 for medlemmer af Danish legal Streetrace Union

5) Stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

6) Eventuelt

Mit forslag om indsendelse af skriftligt input 14 dage forud for mødet, skal netop gøre det muligt for deltagerne i mødet, at kunne fokusere optimalt på de områder/emner, hvor vi eventuelt ikke er 100% enige.

Så jeg forventer bestemt ikke et møde hvor vi bruger de første 7-8 timer til at diskutere materialetykkelse på et evt. kardanfang :damn:

/Hartvig

Som arrangør har man allerede gjort sig en tanke eller to, om disse punkter. Hvis det skal indsendes 14dage før for at komme i betragtning så udelukker du en masse meget vigtig input. Jeg gætter ikke her.

1) Velkommen - Præsentation af klubber, foreninger og enkeltpersoner

2) Forslag til banereglement 2008 for Streetrace 2008.

3) Forslag til stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

4) Forslag til vedtægter for Danish Legal Streetrace Union

5) Eventuelt.

Jeg mener ikke vi skal have et stiftelsespunkt med på dagsordenen på nuværende tidspunkt. Lad os nu se hvad udfordring de første punkter giver.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Feldthaus skrev:
[. Det er en stor ting vi skal i gang med at lave, så derfor skal det være utroligt godt gennemtænkt.

Derfor er et fælles reglement også det absolut eneste realistiske der kan nåes den dag. HVIS det kan nåes.

Sandsynligvist kræver det et møde yderligere, hvis der ikke skal laves noget juks.(og det skal der IKKE!)

Hvornår anses mødet at være forløbe?

10-17?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Der er ikke sat lukketid på.
Hvis vi bliver sultne, så bliver der solgt junk food lige rundt om hjørnet :wink:

Vi starter kl 11.00 og til når vi engang er brugt op eller færdige.

Jeg mener ikke at ALT skal være indsendt/offentliggjort før mødet, men lige netop for at det der kommer ud af mødet IKKE bliver noget juks, så læg det frem vi hver især har af forslag/ideer, så man kan tænke over det INDEN mødet.

Titel:
Mester Medlem

klasser.... 3 i alt. ned til 14.00 helt alm gadebil som bestemt ligner noget der kan køres lige gennem alm. syn. ingen særlig sikkerhed ud over sele og hjelm.

ned til 11.00. tunede biler/hurtige standardbiler! dotdæk. uden at rage uden for skærme/inderskærme ikke mod. bøjle efter dasu norm på alle åbne biler. effektiv lyddæmpning. al udstødningsgas munder ud bag førerdør. ingen tanke i kabine mm. ingen kølere i kabine. ingen trykflasker i kabine.ingen ombyggede hjulophæng mm.

ned til 8.5. bindeledet til dasu dragrace! godkendt køredragt, godkendt hjelm,samme med handsker og sko/støvler. bil chassibesigtiget ned til 7.5 ved dasu. ingen krav til dæk. fri ramme/hjulophæng. INGEN KRAV OM NUMMERPLADER/REG ATTEST!
denne klasse kører prostart. krav om mærkning med brandstoftype/gas. effektiv lyddæmpning. udstødningsgas munder ud bag førerdør.
MVH søren

Titel:
Moderator

Når vi nu snakker indblanding af DASU:

DHB vil uden videre kunne køre et løb på samme reglement, og da der er en vis interesse fra DASUs side i at kunne fortsætte med at afholde DHB, så kan man ligeså godt tænke den tanke til ende.

Forlaget Benjamin bliver meget interesseret, GMK har forpligtet sig til at overholde DASU regler, Forlaget vil ikke betale for dragracing(som DASU vil være tvunget til at definere det som), hvorfor DASU enten skal dispensere hele reglement8 igen, eller GMK skal køre løbet som streetrace, helt uden om DASU.

Det kan sgu blive temmeligt kompliceret, og måske en smule betændt af lokumsaftaler. Blot en lille "profeti"... :?

Ligeså vel som der er nogen der skal stå op og køre langt, så er der vel også nogen der har langt "hjem"?

Et møde der trækker langt ud bliver useriøst.

Jeg foreslå et mødetidspunkt:
11.00 til 17.00.

Det er 6 timer. En maraton gavner ikke noget som helst, så hellere beramme et "fortsætter" møde.(Lur mig om det ikke alligevel bliver nødvendigt, da der nok er noget der skal "gumles over")

Citat slut.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Hvad med NDCD? De vil jo også lave nogle street-løb i år - skal de ikke inviteres?

Titel:
Mester Medlem

efter nyeste samtale med P. GØ. vil NDCD ikke lave streetraceløb. men stadig løb hvor gadebiler kan deltage. et møde med en dasu klub om at lave masser af løb uden om dasu? evt med dasus dragraceudvalgsformand tilstede..... hvem tror på det vil være særligt frugtbart? se evt referat af dasu s seneste møde om streetrace.
MVH søren stadig medlem af NDCD/DASU!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
HenrikGM skrev:
Når vi nu snakker indblanding af DASU:

DHB vil uden videre kunne køre et løb på samme reglement, og da der er en vis interesse fra DASUs side i at kunne fortsætte med at afholde DHB, så kan man ligeså godt tænke den tanke til ende.

Forlaget Benjamin bliver meget interesseret, GMK har forpligtet sig til at overholde DASU regler, Forlaget vil ikke betale for dragracing(som DASU vil være tvunget til at definere det som), hvorfor DASU enten skal dispensere hele reglement8 igen, eller GMK skal køre løbet som streetrace, helt uden om DASU.

Det kan sgu blive temmeligt kompliceret, og måske en smule betændt af lokumsaftaler. Blot en lille "profeti"... :?

Ligeså vel som der er nogen der skal stå op og køre langt, så er der vel også nogen der har langt "hjem"?

Et møde der trækker langt ud bliver useriøst.

Jeg foreslå et mødetidspunkt:
11.00 til 17.00.

Det er 6 timer. En maraton gavner ikke noget som helst, så hellere beramme et "fortsætter" møde.(Lur mig om det ikke alligevel bliver nødvendigt, da der nok er noget der skal "gumles over")

6 timer må være nok, så tror jeg egentlig også man er en smule brugt...

GMK kan ikke lave løb hvor det hele er udenom DASU. Vi kan kun gøre som hidtil, forsikre hovedløbet ved DASU, og så tegne en tillægsforsikring et andet sted.

Hvad angår DHB, så vil jeg ikke spå om hvad de finder på.
Jeg tror de er glade for den sikkerhed, som er i reglement 8, da de derved er temmelig godt sikret i ulykkestilfælde. De kan da i hvert fald gå ud og sige, at de har fulgt ale sportens regler. Man skal tænke på at hvis de bryder med div. regler og bare kører løs, og hvis der så sker en ulykke, så har de mildest talt en stor PR udfordring. Tja, jeg aner ikke hvad de tænker, heldigvis :roll:

Titel:
Moderator

Feldthaus skrev:
[
Hvad angår DHB, så vil jeg ikke spå om hvad de finder på.
Jeg tror de er glade for den sikkerhed, som er i reglement 8, da de derved er temmelig godt sikret i ulykkestilfælde. De kan da i hvert fald gå ud og sige, at de har fulgt ale sportens regler. Man skal tænke på at hvis de bryder med div. regler og bare kører løs, og hvis der så sker en ulykke, så har de mildest talt en stor PR udfordring. Tja, jeg aner ikke hvad de tænker, heldigvis :roll:

Uden dette skal blive til en tråd om DHB, så er det værd at bemærke at man netop ikke kan sige en skid om at "alle regler er fulgt". Det hedder nærmere: "Der er dispenseret for hele reglement8". Den "abe" vil klart ligge hos DASU i tilfælde af en ulykke.
Rent principielt kunne de nok ligeså godt have kørt løs, hvilket de da også gjorde. Det vil under alle omstændigheder blive noget af en udfordring med en ulykke.

I det mindste havde de det proffe rescueteam, men hvor meget det er værd i den situation af en kampvogn i topfart taber et bælte og fræser en tribune ned må heldigvis stå hen i det uvisse.

Citat slut.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Jeg er stadig i tvivl, om jeg skal med til det der møde..
Et par spørgsmål:
Er DASU-klubber/mennesker ikke velkomne?
Er kørere ikke velkomne?
Er det kun tilhængere af en ny UNION, der er velkomne?
Er mødet for alle, der har med streetrace at gøre, eller kun for de få udvalgte?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time