gæt en motor..???

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#11 Indlæg af Ravnen »

Hvornår har Folkevogn været heldig med noget overhovedet?!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#12 Indlæg af Ferrari Killer »

Ravnen skrev:Hvornår har Folkevogn været heldig med noget overhovedet?!


Tjaaa - der kan vel nævnes ganske mange modeller, som har bedåret hele den ganske bilverden - indtil flere gange.

Golf GTi i alle sine versioner og årgange.
Passat - i mange modeludstrækninger
Jetta - mest den nye model (specielt på det amerikanske marked)
Golf R32

- osv, osv...

Det er da ganske fornuftige biler, som har begejstret mange.

Derudover må man sige at VW (efter min mening) har konstrueret den mest populære og mest effektive turbomotor - nemlig 1,8T motoren i alle sine versioner.

Og der kan sikkert nævnes indtil flere modeller, som jeg ikke lige kan komme på...

Og så bliver jeg jo simpelthen nødt til at kommentere din hilsen...

"Italienske biler, lavet af ignoranter for ignoranter!"

Tjaaa! Jeg spørger bare - Hvem er egentlig den største ignorant her? :wink:
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#13 Indlæg af RollaGTi »

Hvad har jeg vundet ??
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

Ferrari Killer skrev:Derudover må man sige at VW (efter min mening) har konstrueret den mest populære og mest effektive turbomotor - nemlig 1,8T motoren i alle sine versioner.


Populære kan jeg gå med til, men effektive på hvilken måde?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Runesm skrev:
Ferrari Killer skrev:Derudover må man sige at VW (efter min mening) har konstrueret den mest populære og mest effektive turbomotor - nemlig 1,8T motoren i alle sine versioner.


Populære kan jeg gå med til, men effektive på hvilken måde?


Effektiv på den måde at det nok er den serieproducerede motor der kan lave flest hk på mindst brændstof, eller ihvertfald iblandt toppen af dem.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#16 Indlæg af Ravnen »

Det er sku da åbeltlyst at Italienere er ignoranter og det at folk bagefter går ud og køber deres skod biler fatter jeg simpelthen ikke, magen til forpulet lort at skrue på kender jeg ikke....måske lige bortset fra Citroën...

Det der falder mig for brystet med folkevognfolk er at de tror at selveste gud kører Folkevogn, bevares det er da en udemærket bil men så er de altså heller ikke bedre.

Og jeg håbede næsten at nogle ville hive den motor frem... ja man kan få mange stumper til den men det ændrer ikke på det faktum at det er en "skod" motor set ud fra det synspunkt at den ikke kan holde til meget mere end 300 hk uden at man skifter al indmad ud, hvor fedt er det? det kan man sku da gøre med de fleste andre motorer osse, så hellere eftermontere trykladning på en Zetec Blacktop, den holder til 400hk uden at blive knappet op og det er på en født sugemotor! eller hvad med BMW's M50 motorer de holder til over 600hk med trykladning og std. indmad, osse fødte sugemotorer! og jeg kunne blive ved...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#17 Indlæg af Ferrari Killer »

Ravnen skrev:Det er sku da åbeltlyst at Italienere er ignoranter og det at folk bagefter går ud og køber deres skod biler fatter jeg simpelthen ikke, magen til forpulet lort at skrue på kender jeg ikke....måske lige bortset fra Citroën...

Det der falder mig for brystet med folkevognfolk er at de tror at selveste gud kører Folkevogn, bevares det er da en udemærket bil men så er de altså heller ikke bedre.

Og jeg håbede næsten at nogle ville hive den motor frem... ja man kan få mange stumper til den men det ændrer ikke på det faktum at det er en "skod" motor set ud fra det synspunkt at den ikke kan holde til meget mere end 300 hk uden at man skifter al indmad ud, hvor fedt er det? det kan man sku da gøre med de fleste andre motorer osse, så hellere eftermontere trykladning på en Zetec Blacktop, den holder til 400hk uden at blive knappet op og det er på en født sugemotor! eller hvad med BMW's M50 motorer de holder til over 600hk med trykladning og std. indmad, osse fødte sugemotorer! og jeg kunne blive ved...


Det er da godt nok nogle rimeligt heftige fordomme du får slynget om dig! :D

Som jeg læser dine argumenter, så bedømmer du alene et bilmærke ud fra hvorledes det er at skrue på og hvor holdbare deres motorer er, til fx. trykladning?!

Hvad med sådan noget som, køredynamik, design, køreegenskaber, sjæl, udseende, udstyr osv, osv....

Jeg har ikke et pløk forstand på den Zetech motor du taler om, men det lyder som noget Ford værk.

Dog har jeg forstand på, at jeg aldrig ville ligge mine penge i en Ford - uanset model!

Magen til kedeligt og uinspirerende bras skal man lede længe efter.

Lad mig nævne i flæng - Escort, Sierra, Fiesta, Scorpio, Focus, Mondeo mv.

Så er der selvfølgelig Ford modellerne på det amerikanske marked, som mere eller mindre er uden for vores rækkevide - heller ikke dem ville jeg eje.

Så tager vi lige de italienske modeller - Delta Integrale, Kappa, Dedra, Thema, 33, 75, 155, 156, 159, 164, 166, GT, GTA, Grande Punto, Ny Bravo, Coupe, samtlige Fearri og Lamboghini modeller o mange mange flere.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

(Og jo - en lidt uligevægtig sammenligning :wink: )
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#18 Indlæg af duckstar »

Ravnen skrev: .....


Har fjernet alt i quoten fordi det er snævnersynethed så det basker... :|
Vh. Anders
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#19 Indlæg af John Sahl »

duckstar skrev:
Ravnen skrev: .....


Har fjernet alt i quoten fordi det er snævnersynethed så det basker... :|


Det er vel tunnelsyn fordi han har været ude at trille i den hurtige Ford ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#20 Indlæg af Havneren »

Hvad er definitionen på den bedste motor?

Den der har:
Højeste litter/effektforhold?
Højeste effektivitet?
Overdimensioneret så det batter?
Dimensioneret perfekt til den oprindelige applikation?
Højeste effekt?
Højeste moment?
Den som alle andre syntes er sej og giver meste ”bling bling” effekt?
Nemmeste at arbejde på?
Billigst i stumper?
Mest innovative design?
Kan køre flest km før den er "Slidt op"?


Fakta er at folkevogns 1,8T motor flere år er blevet kåret til årets motor.
Besvar