Erfaring med oktan 95 fra Statoil

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Slavteren skrev:har i prøvet fra flere statoil tanke eller er det fra den samme hver gan.. en kamerat har oplevet det samme med oktan 98 fra en dk tank, og vi blev ret enige om at de garanteret har fået "forurenet" deres 98 blanding.

ps: det er efterhånden en del år siden...


Ja det var fra 2 forskellige tanke...
Ja DK er mange år siden jeg holdte med og tanke der, samme resultat, knalden og bragen.
Skal ikke kunne sige om det er bedre nu.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#12 Indlæg af Staalanden »

Slavteren skrev:har i prøvet fra flere statoil tanke eller er det fra den samme hver gan.. en kamerat har oplevet det samme med oktan 98 fra en dk tank, og vi blev ret enige om at de garanteret har fået "forurenet" deres 98 blanding.

ps: det er efterhånden en del år siden...


Har kun prøvet fra Statoil i Slagelse. Har ikke ville tanke der efter
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#13 Indlæg af klyfax »

Tempo køre fint på Bio95. Men nu har den jo også kun 105 hk :D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Magnussen, der er aldrig problemmer med en ikke trykladet motor, fordi med 105 hk må vi tale om en N/A motor :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#15 Indlæg af klyfax »

Finn T Pedersen skrev:Magnussen, der er aldrig problemmer med en ikke trykladet motor, fordi med 105 hk må vi tale om en N/A motor :tooth:


Det er det også. De 1.2 bar er til kabineblæseren...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#16 Indlæg af Slavteren »

mion vens bil var na, men med en helt sindsyg komp.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Hvis man er nød til og tanke ved statoil, så putter man lige 1/2 karburatorsprit i, det hjælper utroligt, NÆSTEN væk tændingsbanken.
Det var til 30L benzin, ved ikke om det går helt væk hvis den får mere
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

det lyder utroligt. oktan tallet bliver hævet MEGET lidt (nok under en tiende del) samtidig stiger arf tallet meget lidt.... så at det skulle gøre en forskel? er vi ovre i noget med at der er et filter eller lignende der er fyldt med vand? eller noget der fryser?? MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:det lyder utroligt. oktan tallet bliver hævet MEGET lidt (nok under en tiende del) samtidig stiger arf tallet meget lidt.... så at det skulle gøre en forskel? er vi ovre i noget med at der er et filter eller lignende der er fyldt med vand? eller noget der fryser?? MVH søren


Tror skam heller ikke det er den lille smule oktan tallet bliver hævet, men måske det køler mere på stempel ?.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

køler mere med mere mager afr? alm økobenzin er jo også med etanol. men tit mere. MVH søren
Besvar