Der må være nogle toyotanødder herinde der hurtigt kan svare på det spørgsmål som paratviden?
Google er ikke så hjælpsom på så gammel en japser.
Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Re: Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?
HenrikGM skrev:Der må være nogle toyotanødder herinde der hurtigt kan svare på det spørgsmål som paratviden?
Google er ikke så hjælpsom på så gammel en japser.
Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine
5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..
5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning
men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Der burde være en hel del info her http://www.cygnusx1.net/Supra/techtips.aspx
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TSRM/MK2/manual.aspx?S=EM&P=48
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TSRM/MK2/manual.aspx?S=EM&P=48
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?
ae86 skrev:[Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine
5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..
5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning
men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den
Ahh, så ved jeg at en 5M motor og en 5M-GE motor har samme boring.....Det forenkler jo sagen noget...
Sagen er den at jeg ikke gider bøvle med at lave en cylinderadaptor for at flowteste topstykket, for senere at finde ud af det var den gale diameter...
Og wideangle, jotak det skal jeg dæleme da lige love for. Ventilerne står sgu næsten 90grader på hinanden, og indsugningsventilen er _noget_ større end udstødningsditto....Ligner en håbløs balance, meen vi får se. Er før blevet snydt af noget der lignede noget det ikke var...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
VAG mekaniker skrev:Nu husker du vel at skrive hvor meget den så flower...![]()
Der sidder jo nogle MEGET nysgerrige rundt omkring og bare læser og læser
Ja, imidlertid sat tilbage. varmeapp defekt og det har første prioritet!
Der skal nok komme nogle tal ud. Vil bare ikke offentliggøre nogle so-so halvfærdige oplysninger....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!