Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?

#1 Indlæg af HenrikGM »

Der må være nogle toyotanødder herinde der hurtigt kan svare på det spørgsmål som paratviden?

Google er ikke så hjælpsom på så gammel en japser.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

Re: Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?

#2 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:Der må være nogle toyotanødder herinde der hurtigt kan svare på det spørgsmål som paratviden?

Google er ikke så hjælpsom på så gammel en japser.


Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine

5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..


5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning

men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#3 Indlæg af ae86 »

HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Cylinderdiameter på Supra 5M-GE motor?

#4 Indlæg af HenrikGM »

ae86 skrev:[Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine

5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..


5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning

men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den


Ahh, så ved jeg at en 5M motor og en 5M-GE motor har samme boring.....Det forenkler jo sagen noget... :coffee:

Sagen er den at jeg ikke gider bøvle med at lave en cylinderadaptor for at flowteste topstykket, for senere at finde ud af det var den gale diameter... :damn:

Og wideangle, jotak det skal jeg dæleme da lige love for. Ventilerne står sgu næsten 90grader på hinanden, og indsugningsventilen er _noget_ større end udstødningsditto....Ligner en håbløs balance, meen vi får se. Er før blevet snydt af noget der lignede noget det ikke var...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#5 Indlæg af VAG mekaniker »

Nu husker du vel at skrive hvor meget den så flower... :up:
Der sidder jo nogle MEGET nysgerrige rundt omkring og bare læser og læser :reading:
v/h Peter
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#6 Indlæg af Alex_Reedtz »

Slagvolumen (boring/ slaglængde) 2759 cm³ (83,0/ 85,0)

Data kopieret fra toyota data.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

VAG mekaniker skrev:Nu husker du vel at skrive hvor meget den så flower... :up:
Der sidder jo nogle MEGET nysgerrige rundt omkring og bare læser og læser :reading:


Ja, imidlertid sat tilbage. varmeapp defekt og det har første prioritet!

Der skal nok komme nogle tal ud. Vil bare ikke offentliggøre nogle so-so halvfærdige oplysninger....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar