Escort CVH til XR3i konvertering...

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Escort CVH til XR3i konvertering...

#1 Indlæg af Zorak »

Hej PP..

Er blevet tilbudt en XR3i 16v motor af en fra skolen til omkring 5000 kr. Den er optimeret i toppen, bananmanifold, titanium ventiler (mener jeg han sagde) og afdrejet svinghjul osv og laver ca 140-145 hk.. Har overvejet at smide den i min mk5 cvh.

Jeg får følgende med:
Motor + gearkasse
Ledningsnet
Motorstyring

Og så skal jeg også forhøre mig om jeg kan få trækaksler med.. Men er der ellers andet jeg skal bruge for at lave sådan en konvertering? Tænker mest på speedokabel og stængerne til gearskifte.. Har læst at gaskabel skulle passe lige over..

EDIT: Skal lige siges at det begge er Escort MK5, min fra 1991 og motoren fra en 1992..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
jesnielsen
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted

#2 Indlæg af jesnielsen »

du skal have andet gearskift på, da det ikke er samme type gearkasse og nok et andet spedometerkabel, koblingskabel måske.
der kan også blive noget med gearkasse ophæng de er vidst forskellige
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af zky »

Hvis det er en "ægte" XR3I motor/gearkasse, er gearkassen anderledes, så skal du have trækaksler, forbro, gearskifte, koblingskabel, speedometerkabel, sikringsboks, ledningsnet og motorstyreboks

Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#4 Indlæg af Zorak »

zky skrev:Hvis det er en "ægte" XR3I motor/gearkasse, er gearkassen anderledes, så skal du have trækaksler, forbro, gearskifte, koblingskabel, speedometerkabel, sikringsboks, ledningsnet og motorstyreboks

Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks


Får godt nok ledningsnettet med men stopper det ikke ved styreboksen? Eller det er måske det hele der skal skiftes.. :S Begynder at lyde lidt besværligt for 140 na hk... :( Troede ellers at det passede rimeligt når det er samme karosse og ophængene er med..

Har godt læst det med at gearkassen passer over pånær en bolt men så skal mit cvh svinghjul til at have fjernet vægt og afbalanceres osv..

Ender sgu nok med at det er nemmere at få bestilt den motorstyring og sætte turbo på den gamle cvh istedet.. :oops:
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Besvar