Hej PP..
Er blevet tilbudt en XR3i 16v motor af en fra skolen til omkring 5000 kr. Den er optimeret i toppen, bananmanifold, titanium ventiler (mener jeg han sagde) og afdrejet svinghjul osv og laver ca 140-145 hk.. Har overvejet at smide den i min mk5 cvh.
Jeg får følgende med:
Motor + gearkasse
Ledningsnet
Motorstyring
Og så skal jeg også forhøre mig om jeg kan få trækaksler med.. Men er der ellers andet jeg skal bruge for at lave sådan en konvertering? Tænker mest på speedokabel og stængerne til gearskifte.. Har læst at gaskabel skulle passe lige over..
EDIT: Skal lige siges at det begge er Escort MK5, min fra 1991 og motoren fra en 1992..
Hilsen
Jesper Andersen
Escort CVH til XR3i konvertering...
Redaktør: Moderatorer
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Escort CVH til XR3i konvertering...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
jesnielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
- Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
Hvis det er en "ægte" XR3I motor/gearkasse, er gearkassen anderledes, så skal du have trækaksler, forbro, gearskifte, koblingskabel, speedometerkabel, sikringsboks, ledningsnet og motorstyreboks
Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks
Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks
Mvh Kenneth
Alt under 800Nm burde være 2 takt
Alt under 800Nm burde være 2 takt
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
zky skrev:Hvis det er en "ægte" XR3I motor/gearkasse, er gearkassen anderledes, så skal du have trækaksler, forbro, gearskifte, koblingskabel, speedometerkabel, sikringsboks, ledningsnet og motorstyreboks
Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks
Får godt nok ledningsnettet med men stopper det ikke ved styreboksen? Eller det er måske det hele der skal skiftes.. :S Begynder at lyde lidt besværligt for 140 na hk...
Har godt læst det med at gearkassen passer over pånær en bolt men så skal mit cvh svinghjul til at have fjernet vægt og afbalanceres osv..
Ender sgu nok med at det er nemmere at få bestilt den motorstyring og sætte turbo på den gamle cvh istedet..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..