Abcon/castrol spørgsmål

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#11 Indlæg af tonnilerche »

jeg har brugt det man hælder i olien inden, men ikke det tykke stads man hælder i efter.

har også brugt "instant power", som er noget du sprøjter ind ved gasspjældet, som skulle fjerne koks og snask på stemplerne og ved indsugningen/udstødnings-ventilerne.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: a

#12 Indlæg af Ravnen »

tonnilerche skrev:jeg har brugt det man hælder i olien inden, men ikke det tykke stads man hælder i efter.

har også brugt "instant power", som er noget du sprøjter ind ved gasspjældet, som skulle fjerne koks og snask på stemplerne og ved indsugningen/udstødnings-ventilerne.


Du glemte: og tætne omkrign dine stempelringe (blowby), lavede du en før og efter måling på et rullefelt?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#13 Indlæg af Volvo-Dennis »

:) Ja, kulme... kan man sige et synonym for røgslør eller kraftig røgudvikling..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

Re: a

#14 Indlæg af tonnilerche »

Ravnen skrev:
tonnilerche skrev:jeg har brugt det man hælder i olien inden, men ikke det tykke stads man hælder i efter.

har også brugt "instant power", som er noget du sprøjter ind ved gasspjældet, som skulle fjerne koks og snask på stemplerne og ved indsugningen/udstødnings-ventilerne.


Du glemte: og tætne omkrign dine stempelringe (blowby), lavede du en før og efter måling på et rullefelt?



Nej testede ikke bagefter. Og det var svært at se/mærke forskel.

Det hjalp på en 1600cc motor der havde trillet 200.000km, men ikke på min nuværende med 110.000km på sig.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#15 Indlæg af Staalanden »

Min P10 har fået deres olierens, blå abcon og instant power, og synes helt klart det virkede på min. Ikke rigtig noget "effekt" at mærke, men en meget roligere tomgang og trak mere jævnt. Har brugt det ved hvert olie skift i et par år nu
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
AzZe
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 19 jun 2006, 22:23
Geografisk sted: 8300

#16 Indlæg af AzZe »

Har testet Abcons "Instant power" på en rimelig tunet scooter på rullefelt, før teflon halløjet blev sprøtet i motoren havde den en effekt på 19,02 hk ved en motor temperatur på 53 grader efter instant power (sprøjtet gennem indsugning i høj tomgang og derefter kørt rent på banen og stillet til nedkøling) på felt igen hvor den havde en effekt på 19,01 hk ved motor temperatur på 54 grader. Ingen forskel i motorgang hverken i peak omdrejninger eller tomgang. Efter nogen tid blev der kigget til stempel og cylinder foring - stemplet var der intet at se på, foringen havde et anderledes skær (brunligt) end Nicacilen / Hård chromen plejer at have - så eneste positive ved dette produkt var at der måske var flere timer i kittet pga. teflon (gætter jeg på var) belægningen der havde lagt sig på foringen.
A-B mitsubishi colt 1.6 glx
Sommerferiebil vw T25 1.9 boxer
Projektbil nissan 200 sx rs13
Besvar