lqs skrev:
vi prøver IGEN! det er rullefelter (enerti) vi skriver om her.... hvis rpm indtastes forkert, vil moment IKKE passe. men hk stadig passe. (blot vil HK lige ved forkert rpm tal...)
ved for få rpm indtastet, vil moment blive udskrevet som for meget. ved for mange rpm indtastet, vil moment blive udskrevet som for lidt! prøv at kig lidt på div. hjemmesider af enertirullefelter, flere af dem beskriver problemstillingen. MVH søren
Og så hedder det Inerti
Det kan godt være at du kalder det et rullefelt men det er ikke en god beskrivelse da du godt kan få et bremset rullefelt... det i har er en slags fatigmands udgave af et "rigtigt" felt og jeg kan godt forstå at folk falder i samme fælde som jeg, da et "rigtigt" felt er et bremset felt... det i har forsøger at regne baglens for af finde udaf hvilken energi der har været tilført rullerne for at få det accelereret op, set over en given tid.
Hvis et par ruller af en given vægt (x) accelereres op på en given tid (t) så må der have været tilført en given energi (y) og herfra regner i så tilbage for at finde udaf hvilken moment motoren har haft da den givene effekt var leveret ved (z) omdrejninger
Et "rigtigt" felt er hvad jeg kalder et bremset felt da i ikke har mulighed for at fastholde en belastning over en given tid og derved ikke rigtigt kan bruge et sådanne "pseudo" felt til at undersøge specifikke punkter.. hvilket kort vil sige at det ikke er godt til at mappe en styreboks på.