Rulningen i 4. gear er efter at den er rettet i rpm. 289,3 hk - 316 nm åltså ikke 420 nm
Otto
Rullefelts attest
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
lqs skrev:alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren
Syntes du AFR 12,2 er mager ved 0,42 bar ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Supra_Jorn
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
- Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
ville ikke selv køre 12,2 i afr (13,5 ved max moment) på en motor hvor der ikke var 100% styr på tænding mm. hvis man prøver at måle på ældre turbo biler der er standard, så kører de også meget fedt ved wot. heste er egentlig mere imponerende end moment på dette rul. ang. filter/opløsning OTTO.... tror en af os husker forkert. MVH søren
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
lqs skrev:ville ikke selv køre 12,2 i afr (13,5 ved max moment) på en motor hvor der ikke var 100% styr på tænding mm. hvis man prøver at måle på ældre turbo biler der er standard, så kører de også meget fedt ved wot. heste er egentlig mere imponerende end moment på dette rul. ang. filter/opløsning OTTO.... tror en af os husker forkert. MVH søren
Der er jo bankestyring på, så hvorfor skulle der ikke være styr på tænding ?
Nej 13,5 er ikke særligt godt ved max moment, men 12,2 ud på rpm ville jeg ikke være bange for med 0,42 bar...
Men det ser ud til den orginale bankestyring kan trække ret meget.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
ved måske 11-1 i afr kunne begyndende tændingsbanken måske undgås. når oem suge motor styrringen opdager at en eller flere cylindre banker tager den tænding væk/feder blanding op. måske kun på den enkelte cylinder der banker...! hvis oem styrring tager fortænding væk, tager den også ydelse væk. derfor var det en fordel slet ikke at have begyndende banken. nogle moderne styrringer er så kloge at de lærer.... derfor opstår tændingsbanken måske slet ikke anden eller tiende gange, selv om motoren kører i nøjagtigt samme område/belastning. læg mærke til hvor mange MÅSKE der er i dette indlæg. der er derfor jeg personligt synes, det er tæt på spild af tid at rulle og justere på oem styrringen.
MVH søren
MVH søren