Rullefelts attest

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#11 Indlæg af natmekanikeren »

Rulningen i 4. gear er efter at den er rettet i rpm. 289,3 hk - 316 nm åltså ikke 420 nm

Otto
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:alle de tal for afr du opgiver er magre, altså ved WOT. er det styr på det vvti... altså styrring af samme. er det ens på suge og turbomotor? er knaster ens? ville glemme at rode med det oem sprøjt/tænding. som så oveni købet er fra anden motor... MVH søren


Syntes du AFR 12,2 er mager ved 0,42 bar ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

#13 Indlæg af Supra_Jorn »

natmekanikeren skrev:
MEN de 3 rulninger du fik udskrift på er gode nok,

Mvh Otto


Det tvivler jeg ikke på Otto, tænker bare på om det er VVTi eller bankesensor, der laver dette, vil gerne have løst dette til den skal rulles igen, måske en anden ECU vil løse dette.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#14 Indlæg af lqs »

ville ikke selv køre 12,2 i afr (13,5 ved max moment) på en motor hvor der ikke var 100% styr på tænding mm. hvis man prøver at måle på ældre turbo biler der er standard, så kører de også meget fedt ved wot. heste er egentlig mere imponerende end moment på dette rul. ang. filter/opløsning OTTO.... tror en af os husker forkert. MVH søren
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#15 Indlæg af natmekanikeren »

I givet fald er det så dig der husker forkert Søren

Rulningen i 4.gear som du så,er samme opløsning som den Jørn har lagt ud her

Otto
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

lqs skrev:ville ikke selv køre 12,2 i afr (13,5 ved max moment) på en motor hvor der ikke var 100% styr på tænding mm. hvis man prøver at måle på ældre turbo biler der er standard, så kører de også meget fedt ved wot. heste er egentlig mere imponerende end moment på dette rul. ang. filter/opløsning OTTO.... tror en af os husker forkert. MVH søren


Der er jo bankestyring på, så hvorfor skulle der ikke være styr på tænding ?

Nej 13,5 er ikke særligt godt ved max moment, men 12,2 ud på rpm ville jeg ikke være bange for med 0,42 bar...
Men det ser ud til den orginale bankestyring kan trække ret meget.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

ved måske 11-1 i afr kunne begyndende tændingsbanken måske undgås. når oem suge motor styrringen opdager at en eller flere cylindre banker tager den tænding væk/feder blanding op. måske kun på den enkelte cylinder der banker...! hvis oem styrring tager fortænding væk, tager den også ydelse væk. derfor var det en fordel slet ikke at have begyndende banken. nogle moderne styrringer er så kloge at de lærer.... derfor opstår tændingsbanken måske slet ikke anden eller tiende gange, selv om motoren kører i nøjagtigt samme område/belastning. læg mærke til hvor mange MÅSKE der er i dette indlæg. der er derfor jeg personligt synes, det er tæt på spild af tid at rulle og justere på oem styrringen.
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Tror jeg heller ikke er meningen at der skal justeres mere på OEM.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar