står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?
I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.
Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford Motoren har gået ca 160k
Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??
Tandremmen bliver også skiftet bare rolig
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
JerrilD skrev:står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?
I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.
Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford Motoren har gået ca 160k
Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??
Tandremmen bliver også skiftet bare rolig
Jeg ville til enhver tid skifte lejerne. De er jo slidt til efter de gamle knaster. Ville være dumt at spare de sidste penge.
JerrilD skrev:står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?
I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.
Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford Motoren har gået ca 160k
Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??
Tandremmen bliver også skiftet bare rolig
Så vidt jeg husker kører black top motoren med faste løftere, det betyder at de skal justeres når du monterer de andre knaster!!
Bakke skrev:Hvorfor er det ikke så smart med knasterne direkte på alu toppen???
De fleste har ikke lejeskåle som Mads siger!!!
To forskellige materialer som gnubber mod hinanden = slitage
De topstykker som ikke har lejer er overfladebehandlet med et eller andet materiale.
Ja en ganske simpel oliefilm. Men nu er knastaksler jo ikke din stærke side
Knastaksel lejerne er topstykkets materiale, hvis vi taler alutoppe.
Og det er baceret på alle de motorer jeg har haft adskildt.
Så der findes garenteret nogle med løse lejer,
Og special coating.
JerrilD skrev:står og skal ha skiftet mine knaster til nogle skarpere så vil lige høre om det er nødvendig og skifte lejerne ved knasterne?
I mine egne øre så lyder det logisk at gøre når man nu alligevel er i gang, men kom til at diskutere det på arbejdet i dag med en kolega(stavemaskine) og han mente at det ikke var nødvendig.
Motoren er en 2.0 Zetec black top fra ford Motoren har gået ca 160k
Andre ting som man ligeså godt kan skifte når man nu alligevel er i gang??
Tandremmen bliver også skiftet bare rolig
Så vidt jeg husker kører black top motoren med faste løftere, det betyder at de skal justeres når du monterer de andre knaster!!
Jep det bliver også justeret når vi nu alligevel er i gang
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)