ventilstyr fræsning

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

ventilstyr fræsning

#1 Indlæg af T16TØZEN »

da jeg er ved at slibe ventiler på en gammel xud7 top til en peugeot 205 erfarede jeg mig at den ikke køre med olietætningsringe også kaldt (paraplyer) så er min plan at presse ventilstyert ud og dreje at toppen på ventilstyret så jeg kan presse en olietætningsring på da hullerne til ventilstammen er lidt ovale så der kan renne olie ned i kompretione kammeret. midtjyskcylindercervice siger at så skal der fræsea ventilsæder så det kommer til at passe sammen med styret igen. men kan jeg ikke bare sætte et mærke på ventilstyret så jeg presser det 99% i samme sted for det er spillerum nok i ventilstyret til ventilstamen skulle kunne lukke tæt nede i ventilen eller er det bare mig der er helt galt på den.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Det er noget fusk du har gang i der....Hvis du genanvender ovale styr, så kan du bare flæske dem i ca hvor de sad, så er løsningen stadigvæk det samme hø som det var før du startede.

Hvis ventilen lander skævt, så brækker tallerkenen af med tiden => så er styret ikke længere dit største problem... :wink:

Nye styr. sandsynligvist skal de fræses op til korrekt dimension, og så skal sæderne fræses på plads ifht styret.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

#3 Indlæg af T16TØZEN »

okay men hvis man kan få styret til at side samme sted 100% samme stad igen så er det væl ikke være end det var før. det sidder væl et stop i toppen som styret ligger an mod når det er presset i så atyret siddet i samme vinkel igen så er det bare graderne man skal ramme rigtig når man presser den i igen. kender du evt nogen der kan fræse styret af når de siddr i topstykket.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Køb nye styr, få sæderne rettet.
Det er slet ikke så dyrt.
Og styrene bliver tætte, dvs. minimalt olieforbrug.
Og sæderne bliver også tætte, dvs maksimalt tryk.

At styrene ikke er originalt med paraplyer er ikke den store ulykke.
Men man skal passe på med at fjerne smørelsen til ventilstammerne da de kan rives.
Så ekstra tætning skal man nok tænke meget over.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
T16TØZEN
Junior Medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18 dec 2004, 03:20

#5 Indlæg af T16TØZEN »

Morten VJ skrev:Køb nye styr, få sæderne rettet.
Det er slet ikke så dyrt.
Og styrene bliver tætte, dvs. minimalt olieforbrug.
Og sæderne bliver også tætte, dvs maksimalt tryk.

At styrene ikke er originalt med paraplyer er ikke den store ulykke.
Men man skal passe på med at fjerne smørelsen til ventilstammerne da de kan rives.
Så ekstra tætning skal man nok tænke meget over.

MVH

Morten


det havde jeg ikke tænkt over så at en paraplen giver fjerner meget af smørelse til ventilstammen. men hvad så på motor hvor paraplyer er orginale.
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#6 Indlæg af audi_claus »

På en bådmotor ødelægger man dem, for at ventilerne ikke hænger gr. rust og salttåge når man starter den op om foråret -
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

T16TØZEN skrev:[
det havde jeg ikke tænkt over så at en paraplen giver fjerner meget af smørelse til ventilstammen. men hvad så på motor hvor paraplyer er orginale.


På en motor der er født uden tætninger, er delene typisk lavet til det.

Der hvor der er tætninger er grejet gerne lavet til det....ikke underligt iøvrigt.

Men du skal være påpasselig med "bare lige" at smide tætninger på en motor der oprindeligt er tiltænkt ikke at have tætninger. Som Morten siger er der risiko for rivning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar