Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 18:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2008, 20:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg vidste ikke, det var dig Jonas. Du må lære at præsentere dig ordentligt, så det ikke bare er en "Johs" fra Herning. Men alligevel :lol: er du velkommen til at se på mit ekstra diff, som aftalt med Martin. Problemet er, at næsten hver model har sine tranny koder selv om udvekslingen er 4.11. Det kan betyde anden længde kardan, aksler eller ændring af ophæng.
Der er en vacumventil akktiveret af en vacumpumpe under bagsædet på de modeller - til at trække i aktiveringsstangen til spærret.

Nå nu fik jeg da set et diff indvendigt - det havde jeg ikke nogensinde regnet med - og håber ikke at det sker for mig selv.

Mål hus og flanger og kør ud og se på det. Gl. nypris er ca 15.000. Du kan få det for 2500 hvis du kan få det til at passe, og du lover ikke at køre fra mig :tooth:

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2008, 21:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
HenrikGM skrev:
luske skrev:
hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.

Jeg formoder, at det kræ har en Torsen mellemdiff, der fordeler belastningen 20/80 og modsat under belastning - altså så 80% af effekten er gået til baghjulene. Men det sker jo ikke i eet hug. Forhjulene skal først begynde at slippe lidt, før max går til baghjulene.
Med det ville jeg blot sige, at det sker over en lille tidsenhed, og at det i øvrigt er første gang, jeg har hørt at et Audi tranny er gået

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2008, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
audi_claus skrev:
Jeg vidste ikke, det var dig Jonas.


Hej Claus...

Det er ikke min bil, Det er Johs' som er en af mine gode venner... Jeg har bare lavet MegaSquirt Motorstyring osv for ham, ja og så stod jeg og jublede da han lavede starten i videoen, og hulkede da det 5 minutter senere lød rigtig grimt :damn:

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2008, 22:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
OK Jonas. Jeg sidder på en GPRS forbindelse på vej hjem til DK fra Spanien, så jeg har ikke set videoen. Kun tråden.
Træls - det plejer at holde - men I har måske fået lavet rigtig mange HK på den.
Hvilken turbo ?

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2008, 10:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
audi_claus skrev:
OK Jonas. Jeg sidder på en GPRS forbindelse på vej hjem til DK fra Spanien, så jeg har ikke set videoen. Kun tråden.
Træls - det plejer at holde - men I har måske fået lavet rigtig mange HK på den.
Hvilken turbo ?


GT3582R, med 1.06A/R turbine.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2008, 10:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Der er lidt mere info om bilen her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=93233

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team