Flækket blok/top eller andet?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Flækket blok/top eller andet?

#1 Indlæg af John Sahl »

Hejsa,

Uheldigvis må jeg vist indstille mig på, at hive hele motoren fra hinanden.

Dette med mindre, nogen kan komme med gode tips til, hvordan jeg lokaliserer en lækage fra kølevand til cylindre, og i tilfælde af ladetryk desværre også den anden vej = Overtryk i kølevandet.

Lige for en god ordens skyld, så er det ikke toppakningen, med mindre denne er gået med mindre denne er gået på ca. 1 km's kørsel og det tvivler jeg nu på.

Her inden jeg begynder, at hive alt fra hinanden, er der så nogen der kan komme med en mindre slagplan for hvordan de ville gribe sagen an?

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hvor gamle er dine top bolte???

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#3 Indlæg af John Sahl »

Morten VJ skrev:Hvor gamle er dine top bolte???


De er nye, jeg skiftede dem ved montering af ny toppakning. På grund af tidsmangel tog jeg chancen, og fik ikke planslebet og trykprøvet toppen inden montering af ny toppakning. Nøjedes med at måle den efter for skævhed og en visuel kontrol for revner, så det er absolut muligt at det er toppen der er gået, så den kommer uanset hvad forbi et firma der kan trykprøve, inden genmontering.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#4 Indlæg af luske »

har du fået trykprøvet din top sidst du skiftede pakningen ??
og hvilken motor snakker vi egentlig om ??
EDIT: arrrgh for langsom
MVH Luske
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#5 Indlæg af John Sahl »

luske skrev:og hvilken motor snakker vi egentlig om ??


Uno Turbo 1,4 8V Turbo: http://www.autohenter.dk/newengine.htm

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#6 Indlæg af luske »

husker jeg helt galt når jeg mener at fiat 1.4 har det med at revne topstykker hvis de bliver kørt varme ?? hvorfor blev der skiftet pakning sidst ??

MVH Luske
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#7 Indlæg af John Sahl »

Det startede med, at den efter al sandsynlighed smed tryk over i kølersystemet og derved sprang en kølerslange = Alt vand forsvandt i en sky bag bilen.

Det viste sig så at der løb vand i cylinder 1+2 og jeg hev toppen af og skiftede der efter toppakningen, som rent faktisk var gået til.

Der efter laver den indenfor den ene kilometer samme stunt igen, men jeg har desværre ikke været hjemme til at lave nogen check på bilen endnu, så derfor spørger jeg lige først, inden jeg gør mere ved det.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#8 Indlæg af luske »

hmm lugter lidt af revnet topstykke desværre , så få det prøvet i en fart

MVH Luske
Besvar