Hejsa,
Uheldigvis må jeg vist indstille mig på, at hive hele motoren fra hinanden.
Dette med mindre, nogen kan komme med gode tips til, hvordan jeg lokaliserer en lækage fra kølevand til cylindre, og i tilfælde af ladetryk desværre også den anden vej = Overtryk i kølevandet.
Lige for en god ordens skyld, så er det ikke toppakningen, med mindre denne er gået med mindre denne er gået på ca. 1 km's kørsel og det tvivler jeg nu på.
Her inden jeg begynder, at hive alt fra hinanden, er der så nogen der kan komme med en mindre slagplan for hvordan de ville gribe sagen an?
.
Flækket blok/top eller andet?
Redaktør: Moderatorer
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvor gamle er dine top bolte???
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Hvor gamle er dine top bolte???
De er nye, jeg skiftede dem ved montering af ny toppakning. På grund af tidsmangel tog jeg chancen, og fik ikke planslebet og trykprøvet toppen inden montering af ny toppakning. Nøjedes med at måle den efter for skævhed og en visuel kontrol for revner, så det er absolut muligt at det er toppen der er gået, så den kommer uanset hvad forbi et firma der kan trykprøve, inden genmontering.
.
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
luske skrev:og hvilken motor snakker vi egentlig om ??
Uno Turbo 1,4 8V Turbo: http://www.autohenter.dk/newengine.htm
.
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Det startede med, at den efter al sandsynlighed smed tryk over i kølersystemet og derved sprang en kølerslange = Alt vand forsvandt i en sky bag bilen.
Det viste sig så at der løb vand i cylinder 1+2 og jeg hev toppen af og skiftede der efter toppakningen, som rent faktisk var gået til.
Der efter laver den indenfor den ene kilometer samme stunt igen, men jeg har desværre ikke været hjemme til at lave nogen check på bilen endnu, så derfor spørger jeg lige først, inden jeg gør mere ved det.
Det viste sig så at der løb vand i cylinder 1+2 og jeg hev toppen af og skiftede der efter toppakningen, som rent faktisk var gået til.
Der efter laver den indenfor den ene kilometer samme stunt igen, men jeg har desværre ikke været hjemme til at lave nogen check på bilen endnu, så derfor spørger jeg lige først, inden jeg gør mere ved det.
