Ravnen skrev:
kristoffer skrev:
Nå ja. Lige som dengang Japan overto elektronik markedet, og Taiwan gjorde hvad Kina gør nu. For både Taiwan og Japan styrre jo verden i dag.
Det er helt klart vores undergang.
Alle taler om at vi skal frelse ulandene, sørge for demokrati og åbenhed.
Man når så endeligt et land som rusland og Kina er på vej op igen, så begynder folk at tro de er ved at ville erobre verdensherredømmet
JORDEN GÅR UNDER !!!
Læs på dine lektier, Kina styrer allerede verden idag...
Hvis du selv havde læst på lektien, og ikke bare troede på de historier pressen ukritisk servere for dig, så ville du vide tingene ikke hænger sådan sammen.
så spørger du måske hvorfra jeg ved det - det gør jeg fordi flere af mine kunder er dybt involveret i udvikling og handel med kina, og jeg ved derfor hvordan tingene rent faktisk fungere, inden de er blevet forvasket af en medieliderlig journalist.
Et eksempel. Modsat de fleste andre lande, tillader kina ikke uhæmmet import, for de vil ikke være med til at accelerede deres egen inflation på den måde. Til gengæld må firmaer frit slytte til kina, og starte deres produktion der. Det skaber velfærd og arbejdspladser for dem selv. Enhvert andet land ville gøre det samme, men der er intet andet land der har så stort potentiale i øjeblikket, som Kina har - derfor ser du ikke den slags ting hver dag.
Det samme gør Brasilien. Og hvor ved jeg så det fra? 4 år I novo nordisk hvor vi var nogle af de første der kom i gang med de projekter.
Hvis du tror det er det eneste sted der har oplevet kanibalisme i det 20. århundrede, tager du fejl. Både under anden verdenskrig og krigen i jugoslavien var der scener som dem du nævner.
Det er ikke Kina der bestemmer oliepriserne, det er OPEC. Kina henter en størstedel af deres olie i rusland og afrika, hvor OPEC slet ikke kommer i nærheden af at have indflydelse.
Hvis du vil ha et skræmme billed, så skulle du i stedet se på EU.
Der BETALER vi for at de andre underudviklede lande kan producere tingene billigere end vi kan her hjemme. Vi uddanner enda deres folk, så de senere helt gratis kan rejse hjem og starte produktioner - for EU midler - som direkte tager vores kunder.
Forskellen på de to steder er at Kina er ganske alm handelsprincipper - som det har fungeret i årtusinde.
EU er en stor undergravning af vores egen konkurrenceevne - og så enda i vores egen baghave for vores egne penge.