Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 18:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
Streetrace og Dragrace sporten er vores alles sammen, vi har før set hvad egocentrerede og ligeglade arrangører kan ødelægge (Race-X), vi har ikke ”råd” til mange flere af disse episoder hvis Sporten skal overleve, så ja, jeg tillader mig at være kritisk.

Der ramte du rigtigt! :rock:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Citat:
Hartvig… sidste år til vores møde om samarbejde imellem arrangører udtalte du, at du ikke ville lave løb for ”fortabte dragracere”, dette forårsagede en længere diskussion, da andre ikke ville udelukke disse kørere, her et lille år efter, afholder du så et arrangement hvor netop en fortabt dragracer får lov til at deltage og ikke nok med det, så ”sælger” du tilmed det arrangement bagefter på det faktum, hvad er årsagen til denne kovending? Og tror du at sådan en handling borger for et godt samarbejde?

Jeg vil fortsat ikke lave STREETRACE arrangementer for "fortabte dragracere", dragracere hører til i de dertilhørende DASU klubber. Men der hvor vandene skilles er nok ved definitionen af henholdsvis en "fortabt dragracer" og en streetracer.

Jeg opfatter ikke Lars's og hans EVO som en fortabt dragracer - men derimod som en mand med en mission om at lave Danmarks Hurtigste Bil indenfor rammerne af streetrace sporten - normalt kører en fortabt dragracer jo også i en amerikanerbil (joke).

"Fortabt dragracer"
En kører som grundlæggende ønsker at køre dragrace, det vil sige at spørgsmålet om med eller uden nummerplade er irrelevant, og desuden ønsker deltageren at køre i dragracing sportens ellimenerings system med udskildelse over dagen.

Jeg kan godt fjerne "Fortabt" hvis det generer nogen, egentligt stammer det fra ønsket om at provokere NDCD og andre af dragracing sportens klubber til at komme ud af starthullerne og lave nogle gode løb for deres medlemmer.

På grund af de manglende løb til disse kører, specielt i 2007, begyndte vi at opleve en tilgang af biler som var forklædte dragracere. Samtidig begyndte der at komme et pres om at vi skulle adopterer og tilpasse vores streetrace reglement og beredskab for at kunne facilitere disse bilers deltagelse. Og det var og er en udvikling som jeg personligt ikke bryder mig om.

"Streetracer"
En deltager som kæmper imod uret og som udelukkende møder op for at kunne køre så mange gennemløb som overhovedet muligt. Oprindeligt var hensigten at tiltrække deltagere fra det ulovlige gaderace.

Som navnet siger er der tale om gaderacere som i vores (min) verden difineres som et køretøj der bærer en nummeplade. Hvorvidt denne nummerplade er lovligt og kan overleve et syn mv. er det fortsat ikke vores opgave at gøre os til dommere over. Definationen på "lovlig" er om der findes en registreringsattest som er i umiddelbar overenstemmelse med det deltagende køretøj.

Med ovenstående definationer har du også mit svar på hvorfor jeg ikke ønsker at lade dragracerne komme ind af bagdøren, og dermed åbne en potentiel risiko for at får konverteret streetrace til dragrace version 2.0 på godt og ondt. Og det har intet at gøre med at jeg ikke kan lide dragrace eller dragracere (tværtimod) men vi har vores sportsgren og de har deres.

På Holeby forsøgte man en enkelt gang at komme dragracerne i møde ved at køre elliminering - og det tror jeg aldrig man gør igen.

Så ja - vi har mange fællestræk bl.a. behovet for 4-0-2 meter asfalt, men vi har også mange forskelligheder bl.a. i afvikling og kultur. Men den største forskel lige nu er vel, at vi rent faktisk lykkedes at tiltrække 100-150 deltagende biler også selvom vi kræver nummerplader. Vores efterretning siger at der til dragracing klubbernes arrangementer dukker 15-30 biler op - så vi henvender os bevisligt til forskellige målgrupper.

Blackrace var/er så fortaler for at vi skulle tillade rævl og krat at deltage med og uden nummerplade, argumentet er at bilerne alligevel ikke kan bære deres nummerplade med rette. Fair nok - det er jo deres standpunkt og vi har et andet - hvor det primære argument som skrevet rigtig mange gange er, at ved at definerer vores race som løb for indregistrerede biler opnår vi en klar skillelinje mellem dragrace og streetrace.

Så jeg har altså på ingen som helst måde ændret standpunkt eller holdning - og derfor med undren ikke forstået hvorfor du er er faret i flæsket af mig på det grundlag :?:

Citat:
I denne forbindelse spørger jeg dig også om det er smart at vaske hænder i dine tilladelser, når det i den grad er tvivlsomt hvad politiet ville gøre hvis de fandt ud af hvad der virkeligt foregik, dette bl.a. set i kontekst med et berygtet DASU brev. En af de ting der blev talt om på nævnte møde var der fra anden side blev arbejdet på at under de rigtige og ærlige forudsætninger at skabe mulighed for disses bilers deltagelse, kunne det tænkes at ved ukritisk at lade 9 sek. biler og som derfor ifølge DASU kræver kraftigere sikkerheds foranstaltninger, køre alligevel, kunne komme til at ødelægge dette arbejde?

Jeg kan simpelthen ikke se at jeg vasker hænder ? jeg/vi ansøger om tilladelse til race på samme grundlag som vi altid har gjort, der er dårligt rettet et komma. Igen vi ansøger i henhold til den gældende lovgivning - myndighederne giver os tilladelsen og har ansvaret for at vi opfylder betingelserne og lovgivningen på området. Dette gør Politiet (og Regionernes miljøfolk) så ved at møde op på banen og godkende denne til race, ligeledes er de typisk på indenfor på banen over dagen og kan skride ind hvis de finder noget uforsvarligt. Jeg vil ikke her bruge ordet "ulovligt" fordi Politiet er bestemt ikke mere naive end dig og mig (og en masse andre) de har bare i forhold til os valgt at se på vores initiativ med de positive briller. Konklusion: der bliver ikke vasket hænder - men derimod er der brugt rigtig mange ressourcer på at opbygge gode relationer til de berørte Politimyndigheder og det kan jeg så bare anbefale alle andre at gøre ligeså.

Og så til det med tiderne - vi forsøgte gennem vinteren/foråret forud for sæsonen 2008 at finde fodslag om tiderne uden det lykkedes, og samtidig meldte Blackrace jo fra i denne sæson - hvilket betød at de fik en masse overskud til at gå de tilbageværende arrangører efter i sømmene og dermed bidrage til en masse diskussion, som for vores vedkommende er fuldkommen unødvendig - vi afvikler i henhold til et godkendt banereglement og det bliver tilpasset (og forbedret) år for år. Konklusion: det kan da sagtens værre at vi indfører tidsbegrænsning næste år - men når vi p.t. har en gennemsnitstid på 13,542 og 90% af deltagerne kører over 11 sekunder - så har vi altså ikke det store problem - andet end med de få personer som ser ikke eksisternede spøgelser.

Og som nævnt tidligere vi/jeg er altså hvernken blinde, døve og specielt ubegavede - vi arbejder allerede med masser af initiativer og forbedringer for sæsonen 2009 både hvad angår supplerende beredskab og 10 andre spændende ting. Men målestokken for om vi gør det godt eller skidt vil aldrig blive en diskussion på et forum, men derimod antallet af deltagere og publikum der sammen med en bunke frivillige mødes derude på banerne :D og der er vist ikke mange der vil våge den påstand at det ikke er en succes :?:

Citat:
Streetrace og Dragrace sporten er vores alles sammen, vi har før set hvad egocentrerede og ligeglade arrangører kan ødelægge (Race-X), vi har ikke ”råd” til mange flere af disse episoder hvis Sporten skal overleve, så ja, jeg tillader mig at være kritisk.

Nej den er ej - den er for de betalende deltagere og betalende publikum, og hvis det er egocentrerisk og ligegyldig adfærd at stille nogle race til rådighed for deltagere og publikum, som kald mig bare egocentrerisk og ligeglad.

Smagsdommerne er de godkendende myndigheder, deltagerne og publikum og konklusionen: Race-X er ophørt, Blackrace er ude i 2008, NDCD og andre DASU klubber kan ikke lykkedes med at tiltrække streetracerne - Sindal består og bliver større og større, Holeby består og bliver større og større - og personligt tror jeg at de mennesker som er involveret i disse race ikke selv opfatter sig som specielt egocentreriske og ligeglade.

Men igen Ravn - kom dog selv på banen og vis os allesammen at du kan lave det ultimative streetrace - så er vi/jeg mere end villige til at lytte og lære :reading:

/Hartvig

Titel:
Medlem

Hartvig : Du må sku undskylde mit indlæg.
Jeg havde ellers set i jeres resultatsliste og kunne ikke finde tiden, men det var fordi vi "kun" kiggede på samlet resultat helt til højre i listen. :roll:

John.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ John

Love is in the air ...........

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hartvig skrev:
bla bla... lytte og lære :reading:

/Hartvig

Okay…

Du definerer altså L som en Streetracer og hans bil som en gadebil, lad os prøve at dissekere:

Bil: Speciel RS model beregnet for rally, bygget op af de bedste stumper der kan skaffes, fra de dygtigste tunere i USA m.fl., (alene brændstof pumperne koster i omegnen af 10000,-) . Desuden findes der intet interiør i bilen - herunder instrumentbord!

Mand: L er en meget seriøs person der går op i sit ræs og derfor bl.a. også sine reaktion- og 60ft tider m.fl. (prøv at spørge ham), han kunne for i øvrigt aldrig finde på at bruge bilen på gaden, da han mener at hans bil ikke er en gadebil!

Er det dette virkelig din definitionen af en Streetracer?

Hvordan beskriver man en Dragracer så?

Ud fra det du her skriver så er der faktisk ingen grænse for hvad du vil lukke ind på banen incl. egentlige Dragracere så længe de har nummerplader der passer med et stelnummer.

Jeg er ked af at sige det Hartvig, men jeg tror ikke at den holder i længden, du skriver selv at du er opmærksom på hvor det er på vej hen, men har faktisk ladet en ladeport stå åben for fortolkninger, nøjagtigt lige som DHB har gjort de sidste mange år, til manges fortrydelse (her især Streetrace gutten med de små midler) …

Dragracer: En person der stiller op til et dragrace arrangement med Dragraceregler

Streetracer: En person der stiller op til et Streetrace arrangement med Streetraceregler.

Billede

Senest rettet af Ravnen 30 aug 2008, 19:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Nyt Medlem

Man kan vel ikke kalde streetracer en bil som kører med drag slicks og faldskærm? Fordi jeg har aldrig mødt sådan en på vejene i DK endnu.

Titel:
Mester Medlem

yogisdk skrev:
Man kan vel ikke kalde streetracer en bil som kører med drag slicks og faldskærm? Fordi jeg har aldrig mødt sådan en på vejene i DK endnu.
du kommer nok ikke meget omkring...!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Om så der var brugt 100 millioner kroner på bilen ændrer det jo ikke en tøddel ved at han tilsyneladende har skaffet sig en registreringsattest og dermed et sæt nummerplader, og med disse 2 ting i orden har han adgang til næste step - den tekniske kontrol.

Og stadigvæk vil jeg påstå at Lars's bil sikkert er en af de bedst preparerede biler vi ser på banen både med hensyn til sikkerhed og ydelse og derfor er jeg ihvertfald helt tryg ved at lade ham deltage.

Citat:
Ud fra det du her skriver så er der faktisk ingen grænse for hvad du vil lukke ind på banen incl. egentlige Dragracere så længe de har nummerplader der passer med et stelnummer.

Her har vi nok en af de mest åbenlyse misforståelser mellem dig og mig -hvis trin 1 med registreringsattest og nummerplade kan klares - så er det vi sætter ind med trin 2 - en grundig teknisk kontrol og det er her vi sætter grænsen og skrider ind overfor uansvarlighed og galskab - det betød bl.a. at 3 biler blev afvist i Sindal :!:

Men igen lad os nu få diskussionen i den rette sammenhæng, Lars's bil var den eneste ud af 108 deltagende biler og motorcykler som kørte 9 sekunders tider og som sagt med en bil der er 100% i orden til det. Altså er den største udfordring i dansk streetrace sport p.t. at 0,2% af de målte tider er under 10 sekunder, og 0,6% af 7,5% af tiderne mellem 10 og 11 sekunder - blev sat af biler :?:

Hvis Lars ønskede at køre dragrace - hvorfor så overhovedet bruge penge og krudt på at skaffe en registreringsattest ? måske fordi manden ønsker at have Danmarks Hurtigste Bil indenfor rammerne af streetrace sporten.

Men Ravn - hvad er det egentlig du ønsker at opnå ? skal vi stoppe med at arrangere streetrace eller hvad i alverden er din mission egentligt ? Eller skal vi køre videre blot efter et regelsæt der er bestemt af dig ?

Hjælp mig til at forstå hvad det virkelig er du ønsker at opnå med din kritik, måske sidder du på et guldkorn som jeg bare ikke kan få øje på - jeg er ihvertfald i vildrede.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Om så der var brugt 100 millioner kroner på bilen ændrer det jo ikke en tøddel ved at han tilsyneladende har skaffet sig en registreringsattest og dermed et sæt nummerplader, og med disse 2 ting i orden har han adgang til næste step - den tekniske kontrol.

Og stadigvæk vil jeg påstå at Lars's bil sikkert er en af de bedst preparerede biler vi ser på banen både med hensyn til sikkerhed og ydelse og derfor er jeg ihvertfald helt tryg ved at lade ham deltage.

Citat:

Her har vi nok en af de mest åbenlyse misforståelser mellem dig og mig -hvis trin 1 med registreringsattest og nummerplade kan klares - så er det vi sætter ind med trin 2 - en grundig teknisk kontrol og det er her vi sætter grænsen og skrider ind overfor uansvarlighed og galskab - det betød bl.a. at 3 biler blev afvist i Sindal :!:

Men igen lad os nu få diskussionen i den rette sammenhæng, Lars's bil var den eneste ud af 108 deltagende biler og motorcykler som kørte 9 sekunders tider og som sagt med en bil der er 100% i orden til det. Altså er den største udfordring i dansk streetrace sport p.t. at 0,2% af de målte tider er under 10 sekunder, og 0,6% af 7,5% af tiderne mellem 10 og 11 sekunder - blev sat af biler :?:

Men Ravn - hvad er det egentlig du ønsker at opnå ? skal vi stoppe med at arrangere streetrace eller hvad i alverden er din mission egentligt ? Eller skal vi køre videre blot efter et regelsæt der er bestemt af dig ?

Hjælp mig til at forstå hvad det virkelig er du ønsker at opnå med din kritik, måske sidder du på et guldkorn som jeg bare ikke kan få øje på - jeg er ihvertfald i vildrede.

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 01 sep 2008, 16:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hartvig, du er en opportunist og har derfor en sær evne med at få alt det skete til at være noget der var meningen med dine handlinger:

Du siger at du ikke vil lave ræs for Dragracere - så når disse møder op til dine arrangementer så døber du dem til at være Streetracere…

Når folk ikke vil bruge hjelm, så er det deres eget valg - ikke fordi det var nemmere for dig at få kunder i butikken på den måde…

Når du ikke var ude og tage tid til et arrangement så er det ikke fordi at arrangøren ikke ønskede din tilstedeværelse - men fordi du ikke havde ”plads i din kalender” …

Når du prøver at lave en union uden om DASU og det falder til jorden, så er det de andre arrangører der smøler - ikke dig der vil udnytte situationen til egen fordel for at få monopol på al tidtagning i Streetrace…

Når der går ild i en bil til dit arrangement, så er det dine dygtige officials der får slukket ilden og får situationen under kontrol – ikke de andre kørere der måtte agere brandmænd...

Når der er nogle der finder dine handlinger og meldinger kritisable - så er det dem der er noget galt med…

Og når myndighederne til sidst lukker din lille butik, så er det kørerne med deres velcro nummerplader, der har skylden - ikke dig, der vendte det blinde øje til for pengenes og reklameværdiens skyld…

Hartvig hvornår vågner du op? du er gennemskuet for lang tid siden…

Og hvis du skal kommentere på dette så gør det for din egen skyld, for nu vil jeg indtil videre bruge min tid på noget andet og mere givtigt end at gøde jorden for din elastiktunge…

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time