koblingspunkt rykker sig ned mod bunden..
Redaktør: Moderatorer
- tonnilerche
- Senior Medlem
a
fik af vide at den skulle have så lang tid.. en luftnøgle spænder jo ikke ligefrem voldsomt hårdt.. sagde han... jeg har lige fundet pdf-filen frem.. svinghjulet skal have 8-10kg på hver skrue..
Koblingen er jo som sagt ny.. den er vel halvanden måned gammel? Købt hos refako..
Koblingen er jo som sagt ny.. den er vel halvanden måned gammel? Købt hos refako..
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Under normale omstændigheder ville jeg sige at narvet har fået olie, grundet olie spild.
Så fiks olie spildet, og skift koblings narvet.
Men her skal du også skifte boltene til svinghjulet.
Da et forsiktigt bud vil være med en relativ frisk luftnøgle så har du spændt boltene med noget der ligner en 30-40 kg.
Og boltene kan være ved at gå løse grundet overspænding.
Spænd altid viktige bolte med moment
MVH
Morten
Da et forsiktigt bud vil være med en relativ frisk luftnøgle så har du spændt boltene med noget der ligner en 30-40 kg.
Spænd altid viktige bolte med moment
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
natmekanikeren
- Medlem
- tonnilerche
- Senior Medlem
a
hmm.. det er ikke fedt hvis det er svinghjulet der er ved at ryge..
min ven der har skruet meget daihatsu, siger han før har monteret svinghjul med luftnøglen, på daihatsu-motorer.. det fungerer fint siger han..
ja, koblingen er ikke den dyreste.. det er en "NK" kobling.. vist noget dansk produceret halløj..
Men det er noget pis hvis det er ved at ryge af.. lyder til jeg skal have gearkassen af og se hvad der foregår derinde..
Motorophængene har været de samme i lang tid.. både hvor den ikke har rusket, og nu hvor den rusker..
min ven der har skruet meget daihatsu, siger han før har monteret svinghjul med luftnøglen, på daihatsu-motorer.. det fungerer fint siger han..
ja, koblingen er ikke den dyreste.. det er en "NK" kobling.. vist noget dansk produceret halløj..
Men det er noget pis hvis det er ved at ryge af.. lyder til jeg skal have gearkassen af og se hvad der foregår derinde..
Motorophængene har været de samme i lang tid.. både hvor den ikke har rusket, og nu hvor den rusker..
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:Under normale omstændigheder ville jeg sige at narvet har fået olie, grundet olie spild.
Spænd altid viktige bolte med moment![]()
![]()
![]()
MVH
Morten
Og er det en sprit ny luftnøgle med god luftslange og massere af luft, så er vi over 70 kg. Har selv testet, moment nøglen drejede først bolten da vi nåde over 70 kg ellers klikkede den bare. Bolten var spændt med fuld skrald med en ½ tomme luftnøgle... Nøglen er opgivet til 675 nm hvis jeg husker rigtigt.
Dine ophæng kan godt gå fra den ene dag til den anden, rusk i motoren og se om den virker løs.
Undre mig godt nok meget at dine bolte til sving hjulet ikke er knækket efter sådan en behandling... Havde skiftet dem som morten siger. Og så spænd alting med måde, og er du i tvivl så find ud af hvor mange nm/kg det skal spændes.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- tonnilerche
- Senior Medlem
a
luftnøglen er gammel og brugt rigtig meget.. aner ikke hvor mange år, men et bud er små 10 år...
-
Carsten
- Medlem
Det er før lykkedes mig at knække 2 bolte i svinghjulet, bare med alm skrællenøgle, men fordi jeg spændte dem ALT for voldsomt. Så jeg ville godt nok ikke føle mig sikker på at det er 100% iorden med en kraftig luftnøgle, men mere heldig hvis det holder.
NK plejer nu ellers at være ganske udemærket, det kommer jo ude fra SBS, der får vi også nogle gange koblinger fra.
NK plejer nu ellers at være ganske udemærket, det kommer jo ude fra SBS, der får vi også nogle gange koblinger fra.