Tændningsbanken

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
christian
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Tændningsbanken

#41 Indlæg af christian »

Ok, så kunne det godt være at jeg skulle få skiftet tomgangsregulatoren, men det "sjove" er at det kun er en gang imellem, at den får et "flip" og køre op og ned i tomgang. Her den anden dag begyndte motorlampen også at lyse mens bilen stod og kørte op og ned i tomgang..

Men ved du hvad en ny tomgangsregulator og evt. en ny MAP-censor koster. Jeg er ved at være lidt træt af, at der hele tiden er et eller andet med den bil.
opel mekaniker

Re: Tændningsbanken

#42 Indlæg af opel mekaniker »

vis din motorlampe har lyst burde den også have sat en fejlkode så ville jeg lige få opel til at udlæse den og se hvad det helt nøjagtig er...
Brugeravatar
Lasse Kristensen
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Tændningsbanken

#43 Indlæg af Lasse Kristensen »

Hej.
Du ehøver ikke nødvendigvis køre til Opel for at udlæse fejlkoderne, det kan du da selv :-D : http://www.opelpower.dk/fejlkoder.htm Det er godt nok på engelsk.
M.v.H. Lasse Kristensen
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
christian
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Tændningsbanken

#44 Indlæg af christian »

opel mekaniker >>

Hvor længe lagre den en fejlkode, hvis jeg nu kørte ud til opel kan de så godt få techen til at læse en fejlkode ud når det er et par dage siden at den fik et "flip"?
For øvrigt er det tændningsbanken kommet tilbage, så den slange fra map censor og ned til motoren kan ikke have haft hele skylden for tændningsbanken.
Opel Mekaniker

Re: Tændningsbanken

#45 Indlæg af Opel Mekaniker »

Jeg mener den lagre den indtil du har startet den 20 gange og problemet ikke har vis sig igen.. er tændnings banken den samme eller mindre end før...
christian
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Tændningsbanken

#46 Indlæg af christian »

Hej opel mekaniker!


Jeg er næsten sikker på, at jeg har fået løsningen til tændningsbanken og tomgangs problemet.
Det ser ud til at der kan trænge fugt ind til stikkene i motorrummet som så kan forårsage dårlig forbindelse.
Jeg Har sprøjtet noget fugtfortrænger (pronto hedder det) ned i næsten alle stik, og udmiddelbart ser det ud til at virke - men hvor længe tør jeg ikke sige.:-|

Tror du at det kan lade sig gøre at skifte stikkene ud?

Desværre ser fugt problemet ud til at være en generel fejl i SI modellen

Prøv evt. at se den side her: http://www.corsasport.dk/phpbb2/wiewtopic.php?t=125

Der har jeg også stillet spørgsmålet.
Opel Mekaniker

Re: Tændningsbanken

#47 Indlæg af Opel Mekaniker »

hvor mange stik drejer det sig om for der sidder en gummi ring med en farve på i alle multistikkene den kan skiftes i førsten omgang ellers fortsæt med fugtfortrænger
christian
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Tændningsbanken

#48 Indlæg af christian »

Det drejer sig nok om 3 stik, men tror du ikke, at man kan skifte stikkene helt?:-)
Opel Mekaniker

Re: Tændningsbanken

#49 Indlæg af Opel Mekaniker »

det er et helt lednings net så og vis man kunne ville det være unødvendigt..
christian
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Tændningsbanken

#50 Indlæg af christian »

OK, så må jeg jo blive ved med fugtfortrænger - og evt. skifte gummi pakningerne
Besvar