Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 15:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2008, 16:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Runesm skrev:
klyfax skrev:
Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.


Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?


Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2008, 16:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Alex_Reedtz skrev:
Runesm skrev:
klyfax skrev:
Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.


Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?


Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....


Er en af dem ikke også lav ohms hvor den anden er høj ohms?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2008, 16:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Mener det er en Motronic 2.9. Den har ikke wideband fra fabrikken, men har monteret en Innovate LC-1 på den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2008, 17:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Runesm skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Runesm skrev:
klyfax skrev:
Toyotas styring'er kan godt finde ud af andre dyser når turboen ik lader, da den regulere over lambda sonden.


Hvor meget større dyser? Der må jo nødvendigvis komme et punkt hvor den skal åbne dyserne så meget mindre end den burde for at overholde en hvis lambda-værdi, altså at den falder uden for en max/min tilladelig værdi - eller er jeg galt på den?


Korrekt, det er vist kun hvis de er en smule større/mindre end std dyserne. 4A-FE dyser på en 4E-FE er et no go....


Er en af dem ikke også lav ohms hvor den anden er høj ohms?


Nej


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team