Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2008, 20:33 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
okay... så er det et must med den chip.. :)

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2008, 16:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
jeg har iøvrigt fundet ud af at det er en magneti marelli 4 MV motorstyring der sidde i bilen.

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2008, 18:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2008, 21:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
det der vækker minder :twisted:

jeg byggede os turbo på min polo 6N 1.4 16V

dog endte jeg med at sælge kittet igen efter lidt til ham her:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27994 <. billeder af bilen
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2540 <- opbygningen

han har taget billeder af det da han monterede det på hans polo.

og her er der billeder fra da jeg byggede det:
http://www.gimming.dk/kennet/galleri/in ... 6&page=all

det bliver en rigtig sjov polo :D 200 hk i en lille bil det rykker

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2008, 22:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
hehe...

har også prøvet og komme i kontakt med ham, men han svare desværre ikke..

jeg håber også det kan blive godt med min seat.

hvor meget gjorde du ved motoren, og hvor meget tryk fik du din polo op på ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2008, 23:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Bilgalleri.dk Polo RS skrev:
Hestekræfter: Ved 1,0 Bar : 198,2 Hk / 245,4 Nm
Ved 1,2 Bar : 220+ Hk / 265+ Nm


:)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2008, 23:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
det er jo meget pænt.. :)

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 02:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
Lasse H. Jensen skrev:
jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?


burde det ikke være muligt ?

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 08:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Lasse H. Jensen skrev:
Lasse H. Jensen skrev:
jeg har bestilt nogle nye dyser samt den map sensor samt tænkt mig at få chippet motorstyringen. jeg har også tænkt mig at kompensere med en mere toppakning således jeg får et kompressionsforhold på ca. 9,5 : 1. Tror i den ville være muligt at opnå et tryk på 0,7 bar med disse ændringer ?


burde det ikke være muligt ?


Vi svarer det bedste vi ved, du behøver ikke stille det samme spørgsmål flere gange på så kort tid.

Men ham i poloen kørte mellemlægsplade og 2 toppakninger, men han kunne så også køre noget ganske alvorligt tryk.

Mit bud er at du nok havner på 0,6-0,7, men hvorfor er du så hooked på at nå 0,7 bar? Hvad med at se hvad den kan komme til at yde?

Har du ringet til RH og hørt hvad de siger? De har trodsalt en hel del ekspertise på området.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 13:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2008, 19:19
Indlæg: 42
okay... det var heller ikke min mening at presse på. men troede mit spørgmål var blevet overset, da der var kommet indlæg som ikke besvarede mit spørgsmål.

jeg har lige fået et godt tilbud på en MegaSquirt, så regner med at bruge den istedet for en chip. Det behøver nødvendigvis heller ikke være 0,7 bar... troede bare jeg var ved at nå overkanten, over hvad min motor kan holde til uden, at skal til at skifte stempler, plejlstænger og lejer osv. Derfor skulle jeg lige hører hvad i mente ville være realistisk inden jeg gik igang, således jeg har noget at forholde mig til.

men tak for svaret... :)

_________________
Ibiza 1.4 16v 100 HK


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team