Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 13:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2008, 17:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
12A eller 13B - de kan lave omtrent samme power, dog laver 13B mere moment. De er tilgængelige i Danmark og kan erhverves for menneskepenge.

20B (3-rotor) er den ultimative kværn og kan lave MANGE heste hvis man har MANGE penge. Vejer vel det samme som en 5 cylinderet stempelkværn. Import nødvendig.

26B kan man købe sig til, de er ikke serieproducerede, kræver at ALT bliver custom lavet - regne med intet mindre end 150.000,- da stumperne er hammerdyre.

Hvor mange heste vil du have ?
Hvad skal du bruge bilen til ?
Kan du fabrikere ting selv ?

Der er rigtigt nok forskellige gearkasser som passer i TurboII gearhuset og N/A gearhuset, men du skal altså stadig have fat i koblingshus osv.
En komplet gearkasse er at fortrække og kan snildt findes.

MVH
Kim K
3124 7419 - ingen sms


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2008, 17:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motor ... 191241.htm er uden stempler... ligner nu mere en gammel REKORD.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 11:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Wankel skrev:
12A eller 13B - de kan lave omtrent samme power, dog laver 13B mere moment. De er tilgængelige i Danmark og kan erhverves for menneskepenge.

20B (3-rotor) er den ultimative kværn og kan lave MANGE heste hvis man har MANGE penge. Vejer vel det samme som en 5 cylinderet stempelkværn. Import nødvendig.

26B kan man købe sig til, de er ikke serieproducerede, kræver at ALT bliver custom lavet - regne med intet mindre end 150.000,- da stumperne er hammerdyre.

Hvor mange heste vil du have ?
Hvad skal du bruge bilen til ?
Kan du fabrikere ting selv ?

Der er rigtigt nok forskellige gearkasser som passer i TurboII gearhuset og N/A gearhuset, men du skal altså stadig have fat i koblingshus osv.
En komplet gearkasse er at fortrække og kan snildt findes.

MVH
Kim K
3124 7419 - ingen sms


Okay, jamen så bliver det en 12A eller 13B.

Jeg vil da gerne have små 300 hk, i en kørbar motor. Den skal hovedsagelig bruges til træf/events.. Ikke noget drift/dragrace. Men lidt streetrace i ny og næ, men ikke et krav.

Den motor som du har et filmklip med inde på bilgalleri, altså den med weberen på.. Ville det være en mulighed i mit tilfælde, eller synes du jeg skal gå trykvejen?

Hvilken gearkasse vil du anbefale mig at bruge da?

Fabrikere ting selv... Altså jeg er selvudlært perlegrus mekaniker, som ved hvordan en svejser bruges. Men det er også det.. Men har så tilgengæld en stor omgangskreds som kan hjælpe med diverse special fremstilling af stumper.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 11:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
lqs skrev:
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Cars/Holden/RX/auction-189191241.htm er uden stempler... ligner nu mere en gammel REKORD.
MVH søren


Ja, det er rigtig nok... Jeg har lige kigget alle sider igennem som kommer når man søger rotary, og der er mange fede vogne imellem.. ;)

Men vil hellere selv bygge det, end købe det færdig. For hvis (når) noget går i stykker så ved jeg jo bedre selv hvordan jeg skal forholde mig.

Men den hjemmeside har lige overbevist mig om at jeg skal have mig en Mazda Rx2 når jeg bliver rig.. hehe. Fuck det er et fedt kørerjern. :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 15:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
300hk kan gøres på to måder

All out race - non turbo - som på bilgalleri.
10.000 omdrejninger og ubrugeligt til bykørsel osv
Non turbo giver en del lyd fra sig, men jeg går ikke ud fra at den skal synes, så det betyder jo ikke noget.
Non turbo er en hel del mere pålideligt og hårdfør end sin turbo fætter.

Moderat tryk på turboen eller turboerne hvis man vælger den lidt nyere 93-2002 13B-REW motor.
En turbo er jo faktisk en ekstra lyddæmper, så det er nok vejen frem hvis lyd er et problem.

300 wankel-hk i en gammel balje af en Kadett B - er faktisk en hel del mere end Darwin anbefaler :D Ha Ha

Her er en gylden regel.
Du må vælge TO.
Hurtig
Pålidelig
Billig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 16:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
sad lige og kikkede lidt på nettet....

De der motore med 4 rotore, er det hjemmelavet eller hvad??

Syntes jeg læste et sted de havde taget 2 atk 13B og bygget sammen???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 17:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Andy skrev:
sad lige og kikkede lidt på nettet....

De der motore med 4 rotore, er det hjemmelavet eller hvad??

Syntes jeg læste et sted de havde taget 2 atk 13B og bygget sammen???


Mercedes/daimler har bygget en med 4 rotorer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 17:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Wankel skrev:
300hk kan gøres på to måder

All out race - non turbo - som på bilgalleri.
10.000 omdrejninger og ubrugeligt til bykørsel osv
Non turbo giver en del lyd fra sig, men jeg går ikke ud fra at den skal synes, så det betyder jo ikke noget.
Non turbo er en hel del mere pålideligt og hårdfør end sin turbo fætter.

Moderat tryk på turboen eller turboerne hvis man vælger den lidt nyere 93-2002 13B-REW motor.
En turbo er jo faktisk en ekstra lyddæmper, så det er nok vejen frem hvis lyd er et problem.

300 wankel-hk i en gammel balje af en Kadett B - er faktisk en hel del mere end Darwin anbefaler :D Ha Ha

Her er en gylden regel.
Du må vælge TO.
Hurtig
Pålidelig
Billig


Jamen så går jeg efter En race non-turbo motor, med 250/300hk.. Og derved Hurtig/Pålidelig.. ;)

Det er da også det mest ventede i en Kadett B at den er med sugemotor. Nope, den skal ikke synes. Eller det vil sige, den er synet sidste år. Så der er små 7 år til næste syn. Så lyden bliver ikke et problem. (Tvært imod, er nemlig helt vild med den der brap, brap brap lyd den har i tomgang)

Hvordan opbygges sådan en Suge motor så med det antal hk, og hvilken gearkasse vil du anbefale?

Og er den opsætning du havde på bilgalleri bygget på en 12A?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 17:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Nej det var en 13B motor i min gamle racervouwn.
Jeg vil forslå 13B
Periferi port (race og brap)
RX-8 rotorer og krumtap
Modificeret oliesystem
Minimum 51mm Karburator eller sprøjt.
TurboII eller "FD"(93-2002) gearkasse
AN olie og benzinslanger - kom så gutter skal vi tage den een gang til :tooth:
STOR oliekøler
Gode spoler og ignitere til Direct Fire.
En klæbrig kobling


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2008, 17:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Wankel skrev:
Nej det var en 13B motor i min gamle racervouwn.
Jeg vil forslå 13B
Periferi port (race og brap)
RX-8 rotorer og krumtap
Modificeret oliesystem
Minimum 51mm Karburator eller sprøjt.
TurboII eller "FD"(93-2002) gearkasse
AN olie og benzinslanger - kom så gutter skal vi tage den een gang til :tooth:
STOR oliekøler
Gode spoler og ignitere til Direct Fire.
En klæbrig kobling


Hvis man nu skulle give dig pengene, så du kan skaffe alle disse ting og bygge den op.. Hvad skulle det så koste? Vil naturligvis gerne selv hjælpe til med opbygningen.
Det er vidst noget med at sådan en wankel motor kræver masser af køling, ikk?
Så jeg må hellere begynde at spekulere i hvor stor en køler jeg kan finde plads til. Og det skal vel være en med 2 blæsere på.

Hvad er bedst til sådan en; Spjældhuse eller en Weber karb?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team