Wankel skrev:
12A eller 13B - de kan lave omtrent samme power, dog laver 13B mere moment. De er tilgængelige i Danmark og kan erhverves for menneskepenge.
20B (3-rotor) er den ultimative kværn og kan lave MANGE heste hvis man har MANGE penge. Vejer vel det samme som en 5 cylinderet stempelkværn. Import nødvendig.
26B kan man købe sig til, de er ikke serieproducerede, kræver at ALT bliver custom lavet - regne med intet mindre end 150.000,- da stumperne er hammerdyre.
Hvor mange heste vil du have ?
Hvad skal du bruge bilen til ?
Kan du fabrikere ting selv ?
Der er rigtigt nok forskellige gearkasser som passer i TurboII gearhuset og N/A gearhuset, men du skal altså stadig have fat i koblingshus osv.
En komplet gearkasse er at fortrække og kan snildt findes.
MVH
Kim K
3124 7419 - ingen sms
Okay, jamen så bliver det en 12A eller 13B.
Jeg vil da gerne have små 300 hk, i en kørbar motor. Den skal hovedsagelig bruges til træf/events.. Ikke noget drift/dragrace. Men lidt streetrace i ny og næ, men ikke et krav.
Den motor som du har et filmklip med inde på bilgalleri, altså den med weberen på.. Ville det være en mulighed i mit tilfælde, eller synes du jeg skal gå trykvejen?
Hvilken gearkasse vil du anbefale mig at bruge da?
Fabrikere ting selv... Altså jeg er selvudlært perlegrus mekaniker, som ved hvordan en svejser bruges. Men det er også det.. Men har så tilgengæld en stor omgangskreds som kan hjælpe med diverse special fremstilling af stumper.