japanske hk / motorer

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

japanske hk / motorer

#1 Indlæg af tonnilerche »

Japanske import-motorer der yder mere end EU motorer

vs

hvad for en slags hk de er opgivet i..



Er der nogle der har forstand på emnet her?

Når jeg sidder og glor på nettet ser jeg at den europæiske udgave af en daihatsu charade g201 detomaso er en bil med 105hk.. men i japan med 124hk..

Hvad er så forskellen? er der virkelig forskel i indmaden? eller måske motorstyringen? Eller er det fordi de bliver målt anderledes? Fx med/uden vandpumpe, generator og servo osv? Hvordan med katalysator? Med/uden?

Er japanske kW det samme som europæiske kW?


Jeg kan finde en masse på nettet, men det virker som om der er ligeså mange forskellige facts som der er hjemmesider...

Nogle herinde der føler sig kloge på emnet?

Min idé er at finde ud af hvor mange af de dersens japanske hk der tilsvarer mine 113 rullefeltshk
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#2 Indlæg af Feldthaus »

Det kunne godt have noget med brændstoffet at gøre!
F.eks. så har en bil også flere heste i EU end i USA, og det er p.g.a. benzinen, men den nøjagtige forskel kender jeg ikke.
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#3 Indlæg af LionTamer »

Er det ikke bare fordi at de KAN finde ud af at køre med det tilhørende indsprøjtning? Hvor vi i danmark på en detomaso motor, smider 1.3 sprøjt på den for at den kan køre ordentlig?
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

manga jdm motorer har f. eks højere comp. skarpere knaster osv.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Luftfugtigheden kunne også tænkes at være bedre der nede. Mener dog de køre på dårligere benz der nede og ved at miljø kravene er skrapper der nede end i DK...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

Hvis man kan stole på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Daihatsu_Charade og hop ned til G200 ..


The turbocharged GTti version was replaced by a more conventional GTi with an SOHC 16-valve 1.6 L engine. This version was engineered by Italian ex-racing driver De Tomaso (the previous owner of Innocenti), including racing-derived camshafts, and was capable of 124 hp JIS (91 kW) in the Japanese market. The export version was detuned to 105 hp DIN (77 kW). De Tomaso also added their own bodykit, Recaro seats, a Nardi Torino steering wheel, and Pirelli sports tyres. A total of 120,000 Charade GTi were produced following this joint effort.
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

#7 Indlæg af tonnilerche »

LionTamer skrev:Er det ikke bare fordi at de KAN finde ud af at køre med det tilhørende indsprøjtning? Hvor vi i danmark på en detomaso motor, smider 1.3 sprøjt på den for at den kan køre ordentlig?


Det er rigtigt ja at man smider 1.3 indsugning ( og 1.6 dyser ) på - og bruger 1.3 motorstyringen - ingen folk jeg kender, har fået målt blandingen med bredbåndssonde..

Men igen har det vel ikke noget med sagen at gøre..

Det var mere for at vide, fx med forureningskrav - men hvis de er strengere nede i japan end i DK, så ville motoren jo igen yde mindre end den eupæiske...

HVIS der er fysisk forskel på en 124hk japansk detomaso og en europæisk 105hk detomaso-motor så er der ingen der ved det.. Og det er det der irriterer mig..

:grr:
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Besvar