@JDJ: Ja jeg har osse set dem der på ebay. Ved ikke om du kender den Leyland 2100 der kører farmstock ved DTP? Der sidder 2 af den slags på, men da jeg snakkede med en fra teamet i sommers havde de ikke nogen måling på hverken tryktab eller køle-effekt. De cirkulerede blot alm vand fra en tank gennem dem. Det jeg havde planer om, var dog noget hjemmelavet. Døjer osse med plads, men havde en plan om at fjerne tanken, som ligger mellem motor og førerhus. Hvilken traktor skal du evt montere det på?
Bortset fra det, så ender det nu nok med en almindelig luft til luft intercooler og en forlængelse af hjelmen så der bliver plads.
Remtrukket vandpumpe?
Redaktør: Moderatorer
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Okay tror jeg vil prøve med en enklet og så en halv stor og køler, en tank med noget ekstra vand. Og vil nok i første omgang forsøge med en af de el-tandhjulspumper som de fleste bruger til at pumpe diesel frem med.
Hehe det skal på en af sammen mærke, bare lidt nyere (Valmet 905). Den har jo den dejlige motor som Volvo´erne mangler, men tilgengæld en meget svag gearkasse. Så håber at den kan holde. Den har kørt de sidste 7-8 år med ~200 på pto´en så lidt kan den da holde til.
Problemet er at motoren jo ligge langt fremme på den, så hvis der skal en ic i fronten, skal der både laves ny køler, og laves en del om ved vandpumpe osv for at få plads nok. I mellem motor og kabine er der jo tæt ved en meter hvor der ikke er andet end lidt luftfilter og batteri.
Tror jeg vil prøve at lave det her, og så evt låne noget måle grej ude ved Holm´erne for at se om det virker.
Hehe det skal på en af sammen mærke, bare lidt nyere (Valmet 905). Den har jo den dejlige motor som Volvo´erne mangler, men tilgengæld en meget svag gearkasse. Så håber at den kan holde. Den har kørt de sidste 7-8 år med ~200 på pto´en så lidt kan den da holde til.
Problemet er at motoren jo ligge langt fremme på den, så hvis der skal en ic i fronten, skal der både laves ny køler, og laves en del om ved vandpumpe osv for at få plads nok. I mellem motor og kabine er der jo tæt ved en meter hvor der ikke er andet end lidt luftfilter og batteri.
Tror jeg vil prøve at lave det her, og så evt låne noget måle grej ude ved Holm´erne for at se om det virker.
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Ja sidst jeg kørte træk med den for en 5-6 år siden kunne det godt følge med, men der er jo sket meget siden, så regner nu bare med at køre for hyggens skyld
Den skal jo stadigt kunne køre med sprøjten.
Der er også lidt mere plads i fronten på sådan en 4 benet.
Det med klasse 1 kan man vist godt glemme, den vejer omkring 4200 kg uden vægt og med 16.9 hjul. Men hvis den får nogen ordenlige hjul på så er den jo også fin i klasse 2. Sidst den kørte træk, kørte den i kl 3 med tv hjul og godt med vægt på.
Der er vist et enkelt billede af den her
http://billeder.siljebjerggaard.dk/#2.22
Der er også lidt mere plads i fronten på sådan en 4 benet.
Det med klasse 1 kan man vist godt glemme, den vejer omkring 4200 kg uden vægt og med 16.9 hjul. Men hvis den får nogen ordenlige hjul på så er den jo også fin i klasse 2. Sidst den kørte træk, kørte den i kl 3 med tv hjul og godt med vægt på.
Der er vist et enkelt billede af den her
http://billeder.siljebjerggaard.dk/#2.22
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
Ja det bliver nok ikke nemt at skrælle 800 kg af den og samtidig få større hjul på... Men rigtigt, med 6,6 liter motor burde man jo have samme muligheder som de blå. Ved dog ikke med topstykke på sådan en Valmet, der har Forderne rigtig gode muligheder, men det kender du jo sikkert til hvis du kommer lidt ude hos Holm'erne
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Nej har heller ingen idé om hvordan toppen er på den, men som sagt så skal det bare være for at køre lidt for hyggens skyld. Tror ikke det bliver godt at køre med trailer sprøjten hvis den kommer til at gå som Anders Holms
Men tror faktisk godt der kunne være gode muligheder i motoren, er rimeligt sikker på at en krumtap fra en 8200 kan komme til at passe i, så kunne det jo godt begynde at ligne noget
Kan det ikke klemmes i en 810 sådan en motor?
Men ja kender da lidt til det. Har da brugt en del aftener/nætter med at skure i en gammel Ford, fordi det altid kommer lidt bag på ejeren at den skal være klar til dagen efter.
Billedet er taget natten mellem fredag og lørdag dagen inde Powerpull i Sdr Vissing. Jeg er ved at sætte manifold på

Men tror faktisk godt der kunne være gode muligheder i motoren, er rimeligt sikker på at en krumtap fra en 8200 kan komme til at passe i, så kunne det jo godt begynde at ligne noget
Men ja kender da lidt til det. Har da brugt en del aftener/nætter med at skure i en gammel Ford, fordi det altid kommer lidt bag på ejeren at den skal være klar til dagen efter.
Billedet er taget natten mellem fredag og lørdag dagen inde Powerpull i Sdr Vissing. Jeg er ved at sætte manifold på

-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel