Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 15:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
De sagde at det nærmest trækker udstødnings gasserne ud af motoren ved at lave et kryds... Men at det kommer til at lyde som de gør i nascar, og at teknikken også bruges der, som en slags tuning.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Solrød
Har siddet og søgt en masse på nettet ang cross over udst. Der er åbentbart en udbredt mening om at man laver "cross over" pga at det udligner trykket i rørene. Således at begge udst. har samme tryk. Man kan også nøjes men at lave et rør som f.eks forbinder 2 paralelle udst. ( l-l ) Den såkaldte H metode. Nogle mener endda også at det dæmper "kutter" lyde på amerikaner motorer.

Endvider kunne jeg læse mig til at valget af potter åbentbart har meget at sige.

Nogen der har erfaringer eller ide`er om hvordan man for en fesen v6 til at lyde som en rigtig v6?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Jimmy P skrev:
Har siddet og søgt en masse på nettet ang cross over udst. Der er åbentbart en udbredt mening om at man laver "cross over" pga at det udligner trykket i rørene. Således at begge udst. har samme tryk. Man kan også nøjes men at lave et rør som f.eks forbinder 2 paralelle udst. ( l-l ) Den såkaldte H metode. Nogle mener endda også at det dæmper "kutter" lyde på amerikaner motorer.

Endvider kunne jeg læse mig til at valget af potter åbentbart har meget at sige.

Nogen der har erfaringer eller ide`er om hvordan man for en fesen v6 til at lyde som en rigtig v6?

Fænomenet ses ofte på boxer motorcykler

S3 Optimeret

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Solrød
Hmm spændende spændende....

Fandt også lige denne tekst:

Some of you ask about a Cross Over on a V6.

In the case of the V6, with their “Even Firing Sequence… Having a crossover or not, is very dependent on the size of the exhaust and distance from the engine of the pipes placement. A cross over is not required if the exhaust is “tunedâ€

Titel:
Medlem

Kunne forstille mig at 2 x 2" med fx simons el.l mellempotter og en sportspotte af samme dur vil give en fed lyd?

Tror du bliver nød til at prøve dig frem.

De har billige mellempotter i T-hansen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time