Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 15:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 maj 2002, 13:53 
Jeg har lige anskaffet mig en gammel opel monza 3,0E og vil bare lige høre hvilken turbo der passer til en sådan motor??.

Mvh Allan.H.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 14:20 
Har du noget boring/slag på sådan en fætter???

Mvh Brian


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 17:16 
Nej desværre ikke:-/
Men jeg prøver lige at se om jeg ikke kan finde nogle data på motoren i nogle af de papirer som fulgte med bilen.

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 17:26 
Jeg har en Opel Senator 3.0i 6 cyl. og vil gerne vide det samme! (samme motor som monza!)
Men det er vel bare at finde en turbo fra en anden 3.0'er eller hva?

Jeg prøvede lige den nye opslagsside "Find turbolader" og fandt bla :

Hvad med en turbo fra en Toyota Supra : CT20 og CT26
Eller en KKK turbo type : K27
Eller Garret : TB03, TB0387, TB2528, og GT1549

Er der ikke nogen af dem som kan bruges?
Mvh. Bay:-D


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 17:43 
Hvis jeg nu siger jeg vil op i 300 hk! 400 NM :-O (ja så får jeg måske at vide at jeg er GAL!) Men jeg har set en Monza i Vmax, den kørte vist med kun 0,6 - 0,7 bars ladetryk og havde vistnok en Garret T4??? Og der stod at den havde 300 HK 400 NM:-O

Så det burde jo kunne lade sig gøre???


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 17:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hvis i skal op på et fornuftigt ladetryk så overvej at monter 2 turboer istedet. 2 ladere T25 fra en SAAB 9000 ville være et fint par til motoren med kapasitet for op til 400-500 heste.
Problemet med turboer til store motoren er at der ikke er mange at få, da de ikke sidder standard på nogle biler. Hvis der er tale om at købe en ny turbo så er det selvfølgeligt en helt anden sag.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 17:52 
Jeg kan ikke finde noget om slag/boring i mine papirer:´-( .

Hvad er bedst to små turboer eller en stor turbo da min monza kører med automatgear skal jeg jo have alle kræfterne ved ca 3500-4000 rpm
mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 18:21 
Hvis der skal to turbo'er på hvad så med smøringen? Rækker den originale oliepumpe til det?

Mvh. Bay


Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 18:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Det skulle ikke være noget problem da en stor bruger dobbelt så meget som 2 små. En turbolader bruger i forvejen ikke ret meget olie...næsten ikke mere en en olietryksmåler :-D

En T25/T3 bruger ca. 1,5 liters olie i minuttet.

De små turboer er til og få fat i, men de store koster kassen

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 19:04 
Spørgsmålet er så om der er plads til to turboer, men ellers piller jeg bare min aircondition af! Så bliver der nemlig en fin plads til en intercooler!

Mvh. Bay:-P


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team