Spørgsmål til dieseldrengene, Olie i vand, men ikke omvendt?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Spørgsmål til dieseldrengene, Olie i vand, men ikke omvendt?

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej Rødder.

Leder efter en rendegraver i den lave ende af prisklassen(<75k)

Har fundet en ældre sag, en Ford 555 men, den blander olie i vandet. Den blander derimod ikke vand over i oilen.

Jeg ved at Ford har en historik i at ville tære i blokken.

Nogen landbrugsmaskinmekanikere eller traktormekanikkere herinde der lige kan sige: "jeg ved hvad der er galt!" ?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
subtimist
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 02 jun 2006, 14:19

#2 Indlæg af subtimist »

har set dem være revnet i oliekanalen til hovedlejerne og det giver netop olie i vandet.
det blev rep. ved at bore kanalen større og sætte et bøs i med locktite
men der er kun en måde at finde fejlen på memlig trykprøvning af blokken. det kan du sagtens gøre selv.
det normale ved olie i vandet er defekt oliekøler,men mener ikke der er det på dem, men da jeg arbejder med motorrenovering ser jeg kun motorerne og aldrig hele maskinerne så jeg kan tage fejl.

MVH. IB.
Min biler 4wd 4cyl 4 knastakseler 400 hk ups mangler 190 hk er på vej.
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#3 Indlæg af michael f »

min far har en 550'er, og han undersøgte også lidt på det inden han købte.. problemet er svjh en 'støbefejl' i blokken, så der kommer til at stå luft i et vandkammer i blokken, der så kommer til at stå og viberer og banker hul i blokken stille og roligt.. der har dog inden problemer været med hans, udover en utæt diesel pumpe og et sprunget hydraulik rør under førerhuset.. den er så godt og vel utæt alle vegne, men har tjent ham trofast i 10 år uden de store problemer.. super drift sikker af en ford og være..

den er så også med manuelt gear, så der ikke er noget konverter osv der kan gå istykker..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Fælles for dem alle er vel at motoren skal ud, OG for at få motoren ud, skal lortet skilles ad på midten....hrmh...Nu var det jo ikke fordi jeg akut manglede et projekt mere, men nok derimod noget at grave med ;-(

Mener du at Ford550 og Ford555 har en luftlomme i blokken der står og "banker hul" på blokken over tid? Jeg kender til at de har et tæringsproblem, og din forklaring kan være mere præcis :?:

Bøvl at finde sådan et køretøj. Enten kneppet i stykker på kryds og tværs, ellers +100k....

Den sidste jeg så have ikke set fedt NOGEN steder de sidste 5år vil jeg påstå, tror gravearmen have 60cm slup udfoldet...!
Til gengæld var den lige vasket så den så ren ud. :grr:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#6 Indlæg af C.Sørensen »

det er rigtig at ford´erne har det problem med luft lommen der stille og roligt slå hul i blokken med tiden har skiftet et par motor på den bekostning da jeg arbejde på værkstedet
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Besvar