Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 17:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 maj 2002, 20:18 
Her er dataérne på slag og boring:-)

Boring:95.0mm
Slaglængde:69.8

mvh. Thomas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 21:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Jeg har 2 stk. Garret T25 turboer hvis det er. De er helt nye, 3500 stk.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2002, 20:01 
Liiige en lille sniger...
Mig bekendt er Opel´s gamle række6ere basis for Opel´s nok fedeste motor til dato - Lotus Omega :-) eller tager jeg fejl?

Måske manifold fra Lotus passer? Ja der er 2, for der var jo 2 turboer på, hver turbo skubbes af 3 cylindre.
Partnumrene er
90393335 kat nr. 8 50 574 (front)
90393336 kat nr. 8 50 575 (rear)

/bindegal


Top
  
 
Indlæg: 13 maj 2002, 21:33 
Den du tænker på er det ikke 3638ccm r6 24v med 360hk og 531nm??
Og hvis det er har de så bare boret den lidt op for at få den
større volume eller er det en helt anden motor??

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 13 maj 2002, 21:53 
Den der OPEL LOTUS OMEGA er (næsten) helt bygget af LOTUS........

http://www.ao.net/~pjwales/lotus.htm

530HK når den er chippet :-D :-D :-D :-D


Top
  
 
Indlæg: 14 maj 2002, 00:16 
Halløjsa!
C36GET motoren fra Lotus Omega er en videreudvikling af C30SE- motoren.Regn ikke med at manifolderne passer på. Stort set er motoren HELT anderledes.
Mail til mig for mere info og billeder! scotten@ofir.dk

Data for C36GET:
Bohrung/Hub 95/85 mm
Hubraum 3615 ccm
Zylinderzahl 6 in Reihe
Verdichtung 8,2 : 1
Ventile pro Zylinder 4
Turbolader 2 x Garrett T25
Ladedruck 0,6 bar
Leistung 277 KW / 377 PS bei 5200 U/min
Drehmoment 568 Nm bei 4200 U/min
Ölmenge 8,0 Liter
Kühlwassermenge 10,25 Liter

Mvh. Flemming


Top
  
 
Indlæg: 14 maj 2002, 12:10 
Irmscher har også lavet en 24v 4,0 6cyl opel motor, jeg mener den har 204 HK standard. Det er af og til til salg i Tyskland, f.eks. i bladet Flash. Jeg kan ikke huske om de monterede den i Senator, Monza eller Omega, men den passer vist i alle 3 biler.
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 14 maj 2002, 22:14 
Att Lasse K
Er du sikker på at den ikke har flere hk for den de bruger i omega´en (3,0 24v 6cyl) har jo 204hk standart.
Men hvis den kun har de 204hk var det jo sagen at få fat på sådan en motor og betale afgiften for motorskiftet og så monterer turbo på den. Så kunne den gamle monza blive en rigtig vild slæde. :-|

mvh Allan.H.


Top
  
 
Indlæg: 15 maj 2002, 01:54 
Den 24v 4 L er vist ikke lige noget du får fingerne i til rimelige penge. Alene topstykket var ret dyrt og kan ikke købes nyt mere.
Lidt tal om 4.0 motoren:
Boring
98mm

Slaglængde
88mm

Volumen
3983 cm3

Ydelse
200kw (272Hk)/5800 U/min

Ydelse
395Nm / 3300 U/min

Kompresion
10,0 : 1

Opel har også lavet en 3.0 24 med turbo og 350 hk.. se her:
http://www.home.zonnet.nl/patver/test/O ... n/124.jpeg


Top
  
 
Indlæg: 17 maj 2002, 09:53 
Er der nogen af jer som ved hvad kompressionen er på monza/senator 3,0 E/I
motoren det ville jo være rart hvis den er så lav at man bare kan smække
turboen på uden at skifte stempler/toppakning.

mvh Allan.H.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team