kobber pakning

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

#11 Indlæg af Mark J »

Morten VJ skrev:Hvis du har luft i systemet så overheder motoren hurtigt.
Kølerslangen der ikke kan trykkes sammen er normalt med et køler dæksel der virker :wink:

Selvom kompressionsmålingen siger ok, og den ikke blander vand og olie.
Så kan du sagtens have en utæt toppakning imellem cylinder, og en vandkanal.
100 km er jo ikke ret meget, så vent lidt hvis den er utæt så brænder du pakningen istykker på et tidspunkt.

Hvad er problemet med en standart pakning??

MVh

Morten


Ingen ting.. men havde et problem med MEGET MEGET HØJT overtryk i mit kølersystem, plus motoren blev for varm, og lå ujævn i omdrejningerne, altså den svingede mellem 1500-3000 hele tiden.. havde fået afvide det var toppakning, så lavede jeg min egen i kobber nu hvor jeg skulle skifte.. og det ændrede ingen ting, så viste det sig at det var min vandpumpe der var færdig.. så skiftede jeg den, og bang bilen kørte normalt ..

nu mens jeg så har været ved at lave lidt andre ting på bilen og kørt til synshal og hjem igen og sådan.. ja så opdager jeg det her med at kølerslangerne er ligeså hårde som sten, hvilket jeg syntes var unormalt ?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#12 Indlæg af klyfax »

Morten VJ skrev:Kølerslangen der ikke kan trykkes sammen er normalt med et køler dæksel der virker :wink:


Det har du sku nok ret i, ved nærmere eftertanke trykker man jo normalt ikke på en kølerslange når motoren er drift varm...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

#13 Indlæg af Mark J »

klyfax skrev:
Morten VJ skrev:Kølerslangen der ikke kan trykkes sammen er normalt med et køler dæksel der virker :wink:


Det har du sku nok ret i, ved nærmere eftertanke trykker man jo normalt ikke på en kølerslange når motoren er drift varm...


Tja, mit kølerdæksel virker ihvertfald ikke, for jeg prøvede med et andet og det var som ren magi, ingen problemer med slanger der bliver hårde mere :D

Så nu hæver dækslet sig ved 0.9bar .. ved ikke hvad det gamle hævede sig ved men det passede dårligt nok ned i holderen..

Ham jeg købte dækslet sagde os at det der sad på ikke var det der rigtigt skulle sidde der ..
Besvar