Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 21:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2002, 13:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
Hejsa.

Jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med tuning af Mondeo´er årg.
´96 -´00..
Min er en 1.8´er med aircon..!!
Er der overhovedet plads til enten turbo eller komp. i sådan et motorrum..!!?? Ved ikk så meget om den slags tuning men vil meget gerne høre om andres erfaringer i den henseende.. Er der andet man evt kan gøre for at hive nogle kåde hyppere ud af den...??

Den skal chippes på torsdag.

På forhånd tak.

Jesper

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2002, 11:12 
Jeg har den erfaring at disse motorer let skyder toppakningen!
Så jeg ville nok sænke kompressionen en del før der skal turbo på.
Der er bare desværre næsten ingen plads til en turbo! Men prøv da! ;-)

Mvh. Bay


Top
  
 
Indlæg: 27 maj 2002, 12:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
att: Bay

Nej det er desværre et meget kompakt motor rum..!! men hvor megen plads tager en turbo og hvordan skal den sidde på motoren..???

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2002, 15:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
Kig her; under projekter..

www.fordmondeo.subnet.dk

Jeg har dog ikke aircon på min.

- Claus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2002, 20:14 
bay: Det kommer da an på hvordan du behandler motoren! hvis den er gennemvarm inden du lader den arbejde med ladetryk, holder Zetec motorene så godt som alle andre!


Top
  
 
Indlæg: 27 maj 2002, 20:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hey claus

ville lige ind og lure på din side, men der er ingen navigeringsknapper :´-(

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2002, 18:23 
Jeg har skiftet toppakning på nogle Mondeo'er, alle med Zetec motorer og de skød toppakningen som SUGE motorer ved ca. 200.000 - 250.000 km.
De gange hvor jeg har haft topstykker til afslibning/afretning har jeg fået af vide at det er en svaghed ved disse motorer!

Det var mine erfaringer!

Mvh. Bay:-P


Top
  
 
Indlæg: 31 okt 2002, 15:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hej claus!

sad lige og kiggede på gamle indlæg... og fandt dit link, når man går ind skriver den at der ikke kan finde siden

kunne godt tænke mig at se din mondeo.. går med tanker om at modificere turbo på min escort mk5, der også kører med 1,8 zetec motor

håber du kan hjælpe lidt

hilsen

Jesper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2002, 21:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er rigtigt at de skyder pakningen og skal slibes selvom ford siger de ikke må men hvem køber en ny top?. Jeg har slebet nogle stykker og de er ved at indhente opels små ohc motorer i antal pr måned. Men hvis man monterer limede støttebolte type arp som på en tunet supra og får fat i en egnet skærkantspakning så er den vel som alle andre motorer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2002, 09:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 47
www.fordmondeo.subnet.dk er nedlagt for øjeblikket. Jeg ved ikke helt om den kommer op igen... Men har i spørgsmål må i jo sige til.. email eller her.

Indtil videre kan jeg sige, at jeg har ikke haft problemer med topstykket. Den kørte med 205 hk på std motor og pakninger. Det gik fint.
Nu er kompressionen sænket ved hjælp af afdrejning af stemlperne. Stadig med std toppakning. Den lægger mellem 220 og 240 hk nu... Har ikke været på felt endnu... 70-160 (3. og 4. gear) 10,8 sec.

Dog kan jeg sige at koplingen, som er en forstærket Sachs fra autobremsen, kan ikke holde 100%. giver jeg 0,1 bar mere fedter den for meget. Jeg var ellers blevet 350 HK på den kobling.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team