Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 22:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2009, 20:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg tror ikke det er et dyseproblem.
Men nærmere et signalkabel der ligger meget tæt på tændkabler problem.
Som bliver slemt når der sprøjtes benzin ind i cylinderen, og tændrøret skal forsøge at antende blandingen.

Som grundregel ingen følsomme signalledninger i nærheden af noget der støjer meget, og et tændings system er meget støjende.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2009, 20:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hej Morten

Mener du et signalkabel der ligger tæt på tændrørskablet, eller de ledninger der går til tændingsmodulet?
Alle effekt ledninger er delt fra signalledninger, og op delt i to bundter, som i kan se på de to sorte ledningsrør.
Der er min 6cm fra tændrørskablet til signalledning, og dette er vinkelret på hindanden, som man muligvis kan se på billedet. Tændkablet er de to røde.
I den ene af de sorte ledninger til dyser og i den anden er der signal fra hall og tps.

Hvad har I af forslag til hvad jeg skal prøve?

Jeg tænkte bare dyserne jo træker en del strøm 12v/2,4ohm=5A X 2dyser= 10A

Men jeg vil meget gerne høre nogle forslag.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2009, 00:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej med dig.
Bare en ide.
Tænkte på om man ikke kunne prøve og fjerne strøm til tændspole
og se om det hjælper..inden du begynder og rykke ledningsnet rundt.
lige for og se om de spikes forsvinder ved cranking.
Hilsen martin.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2009, 09:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hmm jeg kan huske at jeg prøvede uden tænding også, men kan ikke lige huske resultatet, men resultatet må være at jeg bare skal have lavet en størrer afstand til mit hall- signal, så skulle det gerne gå i orden.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og få fundet en løsning. Men nu ved jeg i det mindste at det er et problem med mine ledningsafstande, så det er da trods alt til at forholde sig til...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2009, 16:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Blob skrev:
Hmm jeg kan huske at jeg prøvede uden tænding også, men kan ikke lige huske resultatet, men resultatet må være at jeg bare skal have lavet en størrer afstand til mit hall- signal, så skulle det gerne gå i orden.

Der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem, og få fundet en løsning. Men nu ved jeg i det mindste at det er et problem med mine ledningsafstande, så det er da trods alt til at forholde sig til...


Tilbuddet står stadigt ved magt mht at få scopet fejlen. Måske værd at overveje inden du splitter ledningsnettet ad igen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2009, 08:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Så er problemet løst.

Jeg tog bilen med ned til Henrik, og han løste problemet.

Det var som sagt mine dyser der lavede noget hokus-pokus, men Henrik havde oplevet samme problemstilling tidligere, så han vidste lige hvordan det skulle løses.

Hvad det er præcist som blev lavet tør jeg ikke give en stor forklaring på, men da min karrosse jo er af plastik, kan det til tider give nogle forstyrrelser pga. manglende muligheder for stel.
Ved at lave en lille ændring i fly-backen blev problemet løst.

Henrik kan helt sikkert give en bedre forklaring på tingene.

Så nu er jeg en glad mand med en motor der kan starte, og jeg kan komme videre med justeringen. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 09:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hvad så Henrik, må vi andre ikke høre hvad du gjorde? kan jo være det kan hjælpe os en anden gang :)

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 09:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Som jeg har forstået det er det ikke et typisk problem hos almindelige biler der er lavet af metal.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 09:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Ok, blev jo bare nysgerrig, gælder om at suge alt den viden man kan til sig :)

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2009, 09:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Det er korrekt.
Vi er ikke altid så gode til at dele vores viden.

Men alt i alt har jeg lært at såfremt det er muligt skal man bruge høj-ohms dyser.
De trækker ikke nær samme mængde strøm, og vil reducere risikoen for støj.

Dernæst er der ikke man fri for at skulle justere indstlingerne for sine dyser hvis man anvender høj-ohms.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team