Kompressions forholdet

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

Kompressions forholdet

#1 Indlæg af Mark J »

Hmm, når jeg ligger tykkere toppakning i min motor, for jeg da længere mellem top og bund.. Hvorfor er mit kompressions forhold så lavere 7,9:1 er den på nu ? ..


Billede
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

#3 Indlæg af Mark J »

Saab-Daniel skrev:Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.


og det er ikke godt at kompressionen bliver sænket, den skulle helst gerne hæves til 11:1 ik ? .. (Når man vil have en turbo på :P)

Ik noget specielt, skulle se om jeg kunne få den til at køre optimalt med en kobber pakning .. og det ser ud som om det lykkes for mig .. :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

emptry skrev:
Saab-Daniel skrev:Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.


og det er ikke godt at kompressionen bliver sænket, den skulle helst gerne hæves til 11:1 ik ? .. (Når man vil have en turbo på :P)

Ik noget specielt, skulle se om jeg kunne få den til at køre optimalt med en kobber pakning .. og det ser ud som om det lykkes for mig .. :)


Hvis du montere turbo skal du sænke kompression, med mindre du har tænkt dig og lave en motor der er beregnet til oktan 116 eller mere.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

#5 Indlæg af Mark J »

Supra MK4 skrev:Hvis du montere turbo skal du sænke kompression, med mindre du har tænkt dig og lave en motor der er beregnet til oktan 116 eller mere.


Nååååååe okay.. jamen så går det jo den rigtigt vej for mig ? ..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

#7 Indlæg af Mark J »

Supra MK4 skrev:Evt læs lidt her: http://powerpage.dk/tuning.aspx


har læst en del af dem, men lige præcis det med kompressions forholdet, har jeg ikke rigtigt fattet endnu :P .. prøver på bedste vis :P

Lære jo noget nyt hele tiden
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Link var skam ment i god mening :wink:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Mark J
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 22 jan 2009, 00:18

#9 Indlæg af Mark J »

Supra MK4 skrev:Link var skam ment i god mening :wink:



Ja da .. :) .. De er pisse gode de artikler .. der har Jakob satme gjort et godt stykke arbejde :)
Besvar