HenrikGM skrev:
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
Lærte i så hvor meget olie den skal give ved de 3,5bar?
Nope, men vi lærte hvor lidt en død pumpe skal arbejde for at opretholde max tryk. Chokerne troede jeg også at en tandhjulspumpe som er slidt, skulle noget op i RPM før den gav max tryk. Men alm tomgang er mere end rigligt for at det lykkes... Men det er selvfølgelig også ved noget der lige 300 rpm. Men ok, køre den ½ af motorrpm, så er det vel også fint den først giver olie efter motor er startet...
Prøv lige at forklar det een gang til. Hvis pumpen kan opretholde max tryk i en motor der går tomgang; hvem har så bestemt at den er defekt?
Forstår måske ikke helt dit indlæg?
Hehe, det kan jeg sku godt forstå, skulle selv læse det 2 gange.
Vi fandt ud af at en tandhjulspumpe, snildt kan holde max tryk i tomgang og på koldolie, selv om den er defekt. Ved varm olie kunne den også holde max tryk i tomgang, men den var ikke i stand til at give både tryk og flow. Det var det noget bedre til med kold olie.
Jeg ville hvis jeg var dig, teste den med drift varm olie, og se hvor meget der skal til før den giver maks tryk, evt se hvor meget olie der kommer ud ved et bestemt tryk som du mener den køre med når den for noget gas. Ved dog ik hvad for en olie du har brugt til testen. Er det en 10/60 ville jeg helt sikkert teste den med driftvarm olie.
Der skal jo ikke meget til at lave 4 bar, eller for den sags skyld 200 bar. Det kan både du og jeg lave med alm. håndkræft.