Westmus skrev:
HenrikGM skrev:
Jeg vil da give dig ret i at man bare kan købe en ny kinapumpe og satse på den opfylder kravene, men det bliver man jo ikke selv klogere af.
Uha... nu siger du vel ikke at der også er gået kineser i Melling? For så står verden da vist ikke meget længere.
Men når man nu næsten umuligt kan finde ud af motorens precise behov, så kan man vel regne og måle på pumper i en evighed, uden at bliver ret meget klogere alligevel? ..og det bliver vel ikke lettere hvis man ikke har et precist mål for hvad trykket i motoren skal være? Fabrikkernes specifikationer plejer tit bare at være noget med at hvis trykket er minimum y ved xxx omdr er alt godt. Det er da en lidt svær størrelse at bruge hvis man seriøst skal kloge i det.
Dem der lever af at bygge race-motorer er tilsyneladende heller ikke altid specielt enige mht olietype og tryk . Men arbejder tilsyneladende tit ud fra princippet " sådan har vi altid gjort og det virker".

Jeg ved ikke hvor Mellings pumper kommer fra, men har lige modtaget en pakke fra USA med "mærkevare". Sjovt nok afsendt direkte fra østen, hvilket der ikke rigtigt stod noget om da jeg købte.
Rigtigt billige ting er mere end ofte af kinesisk afstamning.
Har et billede af orignale MickeyThompson fælge hvor der helt tydeligt står både Made in USA og Made in China på samme emne. Svært at se hvad der er hvad!
Grunden til at jeg pusler lidt med det, er fordi jeg har sadt mig lidt ind i glidelejer, tolerancer og oliebehov og bæreevne. Jeg er kun en novice på området, men trykket betyder meget mindre end folk går og forestiller sig. Flowet igennem lejet er mindst ligeså vigtigt. Så kom spørgsmålet så hvormeget en gammel volvomotor egentligt "bruger" af flow igennem lejerne. Jeg kender jo trykket.
Rigtigt at opgivelserne er meget simple i manualerne. Y tryk ved x rpm så er den ok. Men ingen skal jo bruge andre oplysninger....
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!