Tips og tricks til tig-svejsning
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
Tips og tricks til tig-svejsning
Jeg har vidst fået adgang til en tig-svejser, og da jeg skal ha' sat nogen dysebøsninger i en indsugningsmanifold ser jeg det som en mulighed for at få det smeltet sammen.
Jeg har ABSOLUT ikke prøvet det før, så jeg aner ikke rigtig hvordan og hvorledes jeg skal angribe det.
Hvis det er for meget at kaste sig ud i, så smider jeg håndklædet i ringen med det samme, og så sender dem i byen for at blive mudret i.
Er der nogen der har sådan nogen gode fif's til en fuldstændig nybegynder som mig?
Jeg har ABSOLUT ikke prøvet det før, så jeg aner ikke rigtig hvordan og hvorledes jeg skal angribe det.
Hvis det er for meget at kaste sig ud i, så smider jeg håndklædet i ringen med det samme, og så sender dem i byen for at blive mudret i.
Er der nogen der har sådan nogen gode fif's til en fuldstændig nybegynder som mig?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
Jeg har fået en stang ø35mm på ~20cm til at lave dysebøsningerne af, men hvis larsph som nybegynder (Og jeg har set hans svejsninger med co2 apparat, dem kommer jeg ikke i nærheden af!) ikke kan, så dropper jeg det vidst med det samme
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Det er ellers ikke svært at svejse i alu med en Co2'er. Kræver lidt tilvæning, men det gør en fremmed Co2'er jo også.
Har kun tigget 1 rør sammen for sjovt, og det blev grimt. Så ved ikke hvor slemt det er at lære at svejse i et nyt matriale med en tig svejser...
Har kun tigget 1 rør sammen for sjovt, og det blev grimt. Så ved ikke hvor slemt det er at lære at svejse i et nyt matriale med en tig svejser...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Runesm
- Mester Medlem
klyfax skrev:Det er ellers ikke svært at svejse i alu med en Co2'er. Kræver lidt tilvæning, men det gør en fremmed Co2'er jo også.
Jeg tænker nu på jern. Lars' svejsninger blir forholdsvis fine at se på, mine ligner oftest mudder kastet på med en høtyv.
Har tænkt på at købe alu-tråd, meeen, og så skal du samtidig også ud og have gas og det der.
-
Runesm
- Mester Medlem
- JerrilD
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia C