Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 apr 2009, 11:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Hej Alle

Jeg har for nylig med meget besvær, konverteret min E32 730i M30B30 til megasquirt 2 Extra Wasted Spark.

Den kører nu ganske glimrende og jeg får en rimelig benz-økonomi.

Mit spørgsmål går på tomgang, den har vi ikke kunne få til at stå helt roligt.

MS viser Kpa på ca. 60 ved 850-900 omdrejninger, hvor jeg såvidt jeg forstår gerne skulle have ca. 35-40 Kpa på standard knast.

Er der en indstilling eller andet i MS, som kunne forsage dette?
Kører jeg rundt med en skarp knast uden at vide det? :shock:

Jeg antager, at skulle der være en utæthed ville jeg blot få højere tomgang. (Har også tjekket til hudløshed, at den er tæt) :?

Håber I kan hjælpe...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 12:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er korrekt at det lyder af et højt relativt tryk du har i tomgang.
En sund kværn på en udpræget standard "fabriksknast", bør kunne hive den ned omkring 40 kPa - gerne mindre - forudsat at vi taler plenum-manifold, og ikke noget med flere spjældhuse.

Men selv med rimeligt skrap knast lyder 60 Kpa højt efter min erfaring (som dog er lidt begrænset). Jeg kan ikke mindes at have været over 50 på "sportsknaster".

Har du lavet en kompressionstest på motoren?

Den eneste indstilling jeg kan komme i tanke om, er hvis du har fået specificeret at din MS er med en anden MAP-sensor, end den du rent faktisk kører med. Så det kan du da lige prøve at verificere.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 12:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Map-sensor og MS passer, det gjorde de ikke til at starte med, men gør nu.

Kompressionen er lige målt og var fin på alle cylindre - ca 150 psi.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 14:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Deler du vacum-slangen til MS med andre ting? F.eks trykur, bremseforstærker mv?
Hvis ja, så forsøg at give den sin egen slange, det ændrede min tomgang med 0,10 bars vacum!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 14:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Saab-Daniel skrev:
Deler du vacum-slangen til MS med andre ting? F.eks trykur, bremseforstærker mv?
Hvis ja, så forsøg at give den sin egen slange, det ændrede min tomgang med 0,10 bars vacum!
Daniel.


Den er delt med benzintryksregulatoren, så vidt jeg ved. Det må lige undersøges.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 14:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Prøv lige det ja... Kunne være en let løsning! :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 16:30 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Min 535 har 40-45 kpa i tomgang ved 800 rpm. Og det gjorde min gamle motor også, så 60 kpa lyder lidt højt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 16:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Lige når poloen starter, så starter den ud med gasspjældet mildt åbnet pga choker, men samtidig får den for meget benzin som så holder den nede i omdrejninger. Jeg kan ligge på 70-60 kpa (på trykur) og en elendig tomgang på 1100 omdrejninger indtil jeg dapper den et par gange på speederen og choker-opfedningen aftager.

Prøv lige at checke om ikke den kører for fed og derfor har brug for ekstra luft til at holde samme omdrejninger

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 22:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36
Indlæg: 28
Runesm skrev:
Lige når poloen starter, så starter den ud med gasspjældet mildt åbnet pga choker, men samtidig får den for meget benzin som så holder den nede i omdrejninger. Jeg kan ligge på 70-60 kpa (på trykur) og en elendig tomgang på 1100 omdrejninger indtil jeg dapper den et par gange på speederen og choker-opfedningen aftager.

Prøv lige at checke om ikke den kører for fed og derfor har brug for ekstra luft til at holde samme omdrejninger


Min wideband melder om AFR lige omkring 14-14.5 ved idle, det skal vel nærmere fedes op. Så tror ikke, det er problemet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 22:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvor sidder selve sonden? er der noget af det standard miljøsnydesysten i brug? ala luftpumpe til udstødning....
du skriver MAP sensor viser rigtigt. hvor langt går map ned ved motorbremsning?
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team